Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrcdesign
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik ben opzoek naar een simpele app voor ANDROID:

In deze app wil ik een plaatje kunnen openen, en in deze app moet een lineaal zitten, zodat ik als ik ergens op het plaatje tik, op de lineaal naast het plaatje kan aflezen, wat de maat/afstand is.
...

Tablet met android ( die ik nog moet kopen, heb alleen wat getest op m'n mobiel samsung A20 )
...

Heb de playstore al wat afgezocht, en wat apps geprobeerd op mobiel, maar kan het niet vinden.
...

[ Voor 22% gewijzigd door Mrcdesign op 23-04-2024 21:30 ]

Beste antwoord (via Mrcdesign op 23-04-2024 23:19)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:58

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Mrcdesign schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:04:
Maar dat is alles wat ik zoek, een app voor android, met de lineaal van photoshop paint.net etc...
pixlr en krita kunnen dat maar alleen op de tablet. Op een telefoon is er gewoon niet genoeg ruimte.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:04
Waarom zou je dit willen? Sowieso zou zo'n app dan voor elke unieke telefoon en tablet de precieze afmetingen moeten weten, anders gaat het nooit accuraat zijn.

Gebruik gewoon een echte liniaal als je iets op wilt meten.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 23-04-2024 21:32 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrcdesign
Wellicht slecht geformuleerd.

Ik wil op mijn tablet een plaatje kunnen openen via de gallerij. Dit plaatje kunnen bekijken OP de tablet en in dat plaatje maten kunnen meten, bekijken.

Geen echte fotos dus.
Geen bestaande plekken in het echt.
Geen camera komt er bij te pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:39

slaay

Natuurbeleven.com

Even zoeken op meetlat app Android en dan kom je bijvoorbeeld op https://play.google.com/s...ils?id=net.kosev.rulering uit.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrcdesign
slaay schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 21:26:
Even zoeken op meetlat app Android en dan kom je bijvoorbeeld op https://play.google.com/s...ils?id=net.kosev.rulering uit.
Bedankt, maar totaal niet wat ik zoek. Ik zoek een lineaal IN een foto viewer/editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:49

DarkSide

theres no place like ::1

Mrcdesign schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 21:24:
Wellicht slecht geformuleerd.

Ik wil op mijn tablet een plaatje kunnen openen via de gallerij. Dit plaatje kunnen bekijken OP de tablet en in dat plaatje maten kunnen meten, bekijken.

Geen echte fotos dus.
Geen bestaande plekken in het echt.
Geen camera komt er bij te pas.
Ik snap hem nog niet.
Je geeft aan

Ik wil op mijn tablet een plaatje kunnen openen via de gallerij.
Dat kan. Dat kan met elke tablet, telefoon, etc

Dit plaatje kunnen bekijken OP de tablet
Dat doe je dus met de app op de tablet. Dus geen probleem

in dat plaatje maten kunnen meten,
En hier ben je me kwijt. Wat wil je meten. En hoe zie je dat voor je?

Een circel is een cirkel. Maar op basis van een plaatje kan ik niet meten hoe groot hij is.
Dat hangt af van meerdere factoren. Ander zoom niveau, pixels etc.

Wat is nu het doel wat je wilt meten IN een app. Wat je niet kan doen met een fysieke lineaal

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrcdesign
DarkSide schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 21:41:
[...]

Ik snap hem nog niet.
Je geeft aan

Ik wil op mijn tablet een plaatje kunnen openen via de gallerij.
Dat kan. Dat kan met elke tablet, telefoon, etc

Dit plaatje kunnen bekijken OP de tablet
Dat doe je dus met de app op de tablet. Dus geen probleem

in dat plaatje maten kunnen meten,
En hier ben je me kwijt. Wat wil je meten. En hoe zie je dat voor je?

Een circel is een cirkel. Maar op basis van een plaatje kan ik niet meten hoe groot hij is.
Dat hangt af van meerdere factoren. Ander zoom niveau, pixels etc.

Wat is nu het doel wat je wilt meten IN een app. Wat je niet kan doen met een fysieke lineaal
toon volledige bericht
Als ik een foto heb van 50x50 centimeter. En ik tik ergens op die foto, wil ik net zoals in paint.net bijvoorbeeld op de lineaal kunnen zien, waar ik tik/muis heb, zodat ik de coordinaten/centimeters zie.

Er zijn tientallen foto bewerk/filter/teken apps voor android, maar geen een met een lineaal langs de kant. En dat zoek ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:10

de Peer

under peer review

Mrcdesign schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 21:44:
[...]

Als ik een foto heb van 50x50 centimeter. En ik tik ergens op die foto, wil ik net zoals in paint.net bijvoorbeeld op de lineaal kunnen zien, waar ik tik/muis heb, zodat ik de coordinaten/centimeters zie.

Er zijn tientallen foto bewerk/filter/teken apps voor android, maar geen een met een lineaal langs de kant. En dat zoek ik!
Je wilt centimeters zien op een digitale foto?

Pixels zou wel kunnen..

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:35

Fiber

Beaches are for storming.

Bestaat niet want gaat niet werken, omdat een liniaal een referentie nodig heeft.

Waarom denk je anders dat de politie bij bewijs foto's altijd liniaaltjes en zo neerlegt...?

Afbeeldingslocatie: https://www.shutterstock.com/image-photo/crime-scene-investigation-handgun-piece-260nw-1477738703.jpg

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrcdesign
Photoshop en paint.net hebben toch ook een lineaal?. Waarom is er geen een app voor android, met een *knip* lineaal. Dat moet er toch zijn?, maar ik kan het niet vinden. Maar iemand kent er vast een.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 24-04-2024 08:23 . Reden: Schelen is niet nodig ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:15

dragonhaertt

@_'.'

En welke heb je dan allemaal wel niet geprobeerd?
Of moeten wij nu ook alle populaire lijstjes af gaan om te vinden of dat bestaat?

Sowieso heeft een foto geen absolute afmeting, alleen pixels.

Heb je PS touch al geprobeerd?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Krita heeft een meetlat, in pixels weliswaar, en in graden voor de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrcdesign
dragonhaertt schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 21:55:
En welke heb je dan allemaal wel niet geprobeerd?
Of moeten wij nu ook alle populaire lijstjes af gaan om te vinden of dat bestaat?

Sowieso heeft een foto geen absolute afmeting, alleen pixels.

Heb je PS touch al geprobeerd?
PS touch heeft geen meetlaat, toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrcdesign
hcQd schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 21:56:
Krita heeft een meetlat, in pixels weliswaar, en in graden voor de hoek.
Krita kan ik niet controleren, werkt niet op mijn Samsung A20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Mrcdesign schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 21:49:
Photoshop en paint.net hebben toch ook een lineaal?
Die liniaal geeft niet de afmeting van iets in de afbeelding maar het print/render formaat.

Volgens jouw redenatie zou dan deze overeen moeten komen met wat in de afbeelding staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_r5D8a-VKvFeipi9PaLSGgfCxS8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nndBPZ3dwHj2c0H0mguK3LVS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrcdesign
DukeBox schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:03:
[...]

Die liniaal geeft niet de afmeting van iets in de afbeelding maar het print/render formaat.

Volgens jouw redenatie zou dan de ze overeen moeten komen met wat in de afbeelding staat:
[Afbeelding]
Sorry voor de slechte uitleg dan. Maar dat is alles wat ik zoek, een app voor android, met de lineaal van photoshop paint.net etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langerakpc
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:10
Je wilt een app die een raster over de foto zet en daar x en y coördinaten bij zet.

100 pixels rechts en 50 omhoog.
Zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:29
Maar: Wat verwacht je dan precies te gaan of kunnen meten??
En wat wil je met dat resultaat doen (of waar ga je het voor gebruiken?)
Mrcdesign schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 21:44:
[...]
Als ik een foto heb van 50x50 centimeter.
En hier is het punt waar je verkeerd denkt.
Een digitale foto heeft alleen pixels. Die heeft geen afmetingen in cm.
Die foto wordt pas 50x50 cm als je hem afdrukt op precies 50x50 cm groot.

Maar precies dezelfde foto, hetzelfde bestand op je tablet, kun je met precies dezelfde moeite ook afdrukken op 10x10cm, of op 84.2cm x 84.2cm

Pas als je hem afdrukt krijgt het een grootte.

In programma’s als Photoshop en consorten kun je in je werkbestand een gewenste schalingsfactor instellen, of paginagrootte, bijvoorbeeld in [Pixels/cm], of een werkbestand op grootte [A4].
Dan rekent ie de pixels in je bronbestand om naar hoeveel cm dat ZOU WORDEN als je die schaal instelling aanhoud bij afdrukken. Dán kun je dus ook meten met een lineaal *in* het programma hoe groot iets zou worden na afdrukken.

Maar puur een losse foto (JPG, PNG enz) heeft helemaal niet zo’n ingestelde schalingsfactor, dus ook geen afmeting. Die heeft alleen pixels.
(of ja, in principe zou je natuurlijk zoiets kunnen toevoegen aan de EXIF info of andere metadata, maar volgens mij zit er zoiets niet in een standaard afbeeldingsbestand, en anders zou het alsnog alleen maar een informatief getal zijn wat gewoon genegeerd kan worden, én zullen alle apps dit moeten kunnen uitlezen.)

Dus daarom kun je niet zo’n app vinden.
Die informatie bestaat gewoon niet in een digitale foto. Dus kun je die ook niet meten.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:13
Imagemeter app icm liniaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrcdesign
BrainCrash schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:21:
Maar: Wat verwacht je dan precies te gaan of kunnen meten??
En wat wil je met dat resultaat doen (of waar ga je het voor gebruiken?)

[...]

En hier is het punt waar je verkeerd denkt.
Een digitale foto heeft alleen pixels. Die heeft geen afmetingen in cm.
Die foto wordt pas 50x50 cm als je hem afdrukt op precies 50x50 cm groot.

Maar precies dezelfde foto, hetzelfde bestand op je tablet, kun je met precies dezelfde moeite ook afdrukken op 10x10cm, of op 84.2cm x 84.2cm

Pas als je hem afdrukt krijgt het een grootte.

In programma’s als Photoshop en consorten kun je in je werkbestand een gewenste schalingsfactor instellen, of paginagrootte, bijvoorbeeld in [Pixels/cm], of een werkbestand op grootte [A4].
Dan rekent ie de pixels in je bronbestand om naar hoeveel cm dat ZOU WORDEN als je die schaal instelling aanhoud bij afdrukken. Dán kun je dus ook meten met een lineaal *in* het programma hoe groot iets zou worden na afdrukken.

Maar puur een losse foto (JPG, PNG enz) heeft helemaal niet zo’n ingestelde schalingsfactor, dus ook geen afmeting. Die heeft alleen pixels.
(of ja, in principe zou je natuurlijk zoiets kunnen toevoegen aan de EXIF info of andere metadata, maar volgens mij zit er zoiets niet in een standaard afbeeldingsbestand, en anders zou het alsnog alleen maar een informatief getal zijn wat gewoon genegeerd kan worden, én zullen alle apps dit moeten kunnen uitlezen.)

Dus daarom kun je niet zo’n app vinden.
Die informatie bestaat gewoon niet in een digitale foto. Dus kun je die ook niet meten.
toon volledige bericht
Ik gebruik nu photoshop om dat te doen, en dat werkt prima, maar ben aan t kijken of t ook op een tablet kan. Dit zou vast kunnen op een microsoft surface pro, maar die zijn veeel te duur. Dus ben aan t zoeken of android er een app voor heeft, dan ben ik geholpen. Maar alle apps zijn zonder lineaal erin, of alleen filter bewerking.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Mrcdesign schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:04:
Maar dat is alles wat ik zoek, een app voor android, met de lineaal van photoshop paint.net etc...
pixlr en krita kunnen dat maar alleen op de tablet. Op een telefoon is er gewoon niet genoeg ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrcdesign
DukeBox schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:28:
[...]

Oké bedankt, ik zal jullie niet langer bezig houden. Zal pixlr en krita nog even goed googlen
Pagina: 1