[Car] Boston Subwoofer + versterker in Wagon R+ bouwen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido1998
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
Dag beste tweaker vrienden :) mijn eerste topic hier.. yay ^,^

Ik heb dus recent een Wagon R+(!) Gekocht uit het jaar 2000 en dacht hmm.. laat ik eens een subwoofer én versterker installeren van 55 euries..Vermoedelijk ook uit het jaar 2000, door de staat ervan in te schatten. Afijn mooi spul, lijkt makkie effe kabeltje hier kabeltje daar hoppa. Om volgende week ergens stil te staan met een lege accu... Nee, daar heb ik dus geen zin in. Vandaar dit bericht, welke meer op een soort levensverhaal begint te lijken met een eventloos gebeuren.

Hoe moet ik te werk gaan? Kan ik gewoon de PLUSkabel op de PLUSkabel van de startmotor zetten?
Waardoor (naar mijn weten) dus zodra je het contact aanzet daar stroom naartoe gaat. En dus ook weer vise versa, uit zodra je het contact uit zet.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

(Vermoedelijk ;) 25 jaar oude subwoofer van het USA made merk Boston, met ongeveer 200 watt, plus soundlab pro mosfet amplifier vgm de b051 versie

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Fantastische deal op marktplaats gescoord en geprobeerd te passen in de te kleine kofferbak :)

Reacties zijn zeer welkom!
Aju! 😄👍🏼

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido1998
De MINkabel kan je basically op elke deugdelijk stukje chassis metaal boutje bevestigen tochhh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:17

-tom-562

Oliesjeik

Plus kabel gaat naar de plus pool van de accu. Min kabel ergens naar je chassis. Versterker gaat aan d.m.v. een remote kabeltje die je aansluit op je radio (en je versterker natuurlijk).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido1998
-tom-562 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:54:
Plus kabel gaat naar de plus pool van de accu. Min kabel ergens naar je chassis. Versterker gaat aan d.m.v. een remote kabeltje die je aansluit op je radio (en je versterker natuurlijk).
En als ik die nou niet heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:17

-tom-562

Oliesjeik

Dan zoek je ergens anders een geschakelde 12V kabel op

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 14:23
De remote kabel zit meestal tussen de tulpkabels in, deze kun je uit elkaar trekken en er komt nog een ader vrij, deze wordt gebruikt als remote. Mocht je die niet hebben, pak de kleinste draad die je heb liggen en sluit deze aan op de remote van de radio en de versterker. De plus gaat inderdaad naar de accu, zorg wel ervoor dat je deze afzekert, nooit direct.

Mocht dit als Chinees klinken haal bij een automaterialen zaak een installatie set voor een versterker
https://www.kabelshop.nl/...920VA-i17799-t239864.html

[ Voor 22% gewijzigd door boombes op 01-05-2024 09:24 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Pagina: 1