Zoon lief wil zijn eerste PC bouwen. Daar het +- 20 geleden is dat ik mij hier serieus in verdiept heb zou ik zijn configuratie even willen later controlleren.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Maar hij heeft ook interesse in software zoals Blender.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ja, geld heeft hij beperkt. Zeg maximaal 600 euro (excl. GPU). Hij start net met zijn eerste baantje en hij krijgt wel wat voor zijn verjaardag binnenkort. De video kaart is voor een later moment. In het begin wil hij voornamelijk de iGPU gebruiken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een kast (ATX en µATX) en een monitor met muis en keyboard is reeds aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De dromen passen niet in het budget
. Een goed basis systeem welke de komen jaren uitgebreid en geüpgraded kan worden
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eem AMD systeem. Intel is niet efficient genoeg. Qua gaming is het voordeel AMD verwacht ik. Voor zaken zoals Blender wellicht meer Intel. Voor nu is gamen toch echt zijn prioriteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Efficient en stil, maar niet tot in de extreme.
Ga je overklokken?
Gewoon standaard
Wat verwacht je van ons?
Past alles bij elkaar. Is dit de beste prijs/kwaliteit verhouding. Zijn we nog zaken vergeten?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 212,75 | € 212,75 |
| 1 | Moederborden | ASRock A620M Pro RS | € 117,99 | € 117,99 |
| 1 | Videokaarten | ASUS Dual Radeon RX 7600 XT OC Edition 16GB GDDR6 | € 363,62 | € 363,62 |
| 1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE ARGB Zwart | € 31,90 | € 31,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5200Z40 | € 96,90 | € 96,90 |
| 1 | Voedingen | Qoltec ATX Silent Dragon 700W | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM620 1TB | € 59,90 | € 59,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 952,96 | ||
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Maar hij heeft ook interesse in software zoals Blender.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ja, geld heeft hij beperkt. Zeg maximaal 600 euro (excl. GPU). Hij start net met zijn eerste baantje en hij krijgt wel wat voor zijn verjaardag binnenkort. De video kaart is voor een later moment. In het begin wil hij voornamelijk de iGPU gebruiken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een kast (ATX en µATX) en een monitor met muis en keyboard is reeds aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De dromen passen niet in het budget
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eem AMD systeem. Intel is niet efficient genoeg. Qua gaming is het voordeel AMD verwacht ik. Voor zaken zoals Blender wellicht meer Intel. Voor nu is gamen toch echt zijn prioriteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Efficient en stil, maar niet tot in de extreme.
Ga je overklokken?
Gewoon standaard
Wat verwacht je van ons?
Past alles bij elkaar. Is dit de beste prijs/kwaliteit verhouding. Zijn we nog zaken vergeten?