Afwerking geverfd plafond carport

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:50
Ik heb opdracht gegeven om het plafond van de carport met lichtkoepel netjes af te timmeren.

Wat materiaal betreft is alles netjes uitgevoerd. Alleen ben ik niet tevreden over het verfwerk.

Er zitten volgens mij multiplex platen in, 18mm dik. De platen zijn zaterdag in de primer gezet en gisteren opnieuw opgeschuurd, de naden dichtgekit en vervolgens met hoogglans verf afgelakt.

Vandaag is alles droog maar plafond is niet egaal. Ik zie strepen over plafond en hoogglans valt ook tegen.

Fotootjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AnO8sNtIJF2S8vQV4hY-_LX0wr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uJmKtKsCjOhasM97lwbaT8iK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u186oPx04hky_3DBU9s4BgHKzso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oHRGO310MTbcLAwy1TQQnjGW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-TuFW6OtpUfsIW9LiBFmgLLabWE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mVWVvsk8qBTRWiMuXASIUePq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0vnEBFwUcq8VehOWra_enz0wo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uMiSCqJJhN18niCxAVFlGx0l.jpg?f=fotoalbum_large

Ben ik gewoon een zeur en is dit het best mogelijke resultaat voor deze platen of kan ik eisen dat er alsnog een tweede verflaag wordt geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:00
Vraag me af of het überhaupt droog is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Welke lak hebben ze gebruikt?

Wat mij betreft is het primer, voorlak, aflak. Maar zelfs voor een voorlak vind ik dit weinig dekkend. Het ziet ernaar uit dat er nog te veel zuiging was voor de lak, waardoor deze zo dof is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
Jarno schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 19:25:
Vraag me af of het überhaupt droog is?
De lak is droog, gistermorgen tussen 9:00-11:00 uur geverfd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:52
underlayment en dan aflakken met hoogglans..... succes ! je had beter kunnen opteren voor een dikke watergedragen latex(wel met antischimmel erin of acryl watergedragen en dan mat of als het echt moest zijdeglans. Maar goed dan kan alsnog natuurlijk ;)

las verkeerd , het is multiplex. De voorgegronde versie zou het slimste zijn . Plaatmateriaal zuigt nu eenmaal flink en niet egaal . Naden kitten had ik ook niet gedaan , blijf je gewoon altijd zien .

beetje knappe schilder geweest ? en dan heb ik het niet over zijn uiterlijk :+

[ Voor 36% gewijzigd door Cybersijp op 23-04-2024 19:32 ]

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
orf schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 19:25:
Welke lak hebben ze gebruikt?

Wat mij betreft is het primer, voorlak, aflak. Maar zelfs voor een voorlak vind ik dit weinig dekkend. Het ziet ernaar uit dat er nog te veel zuiging was voor de lak, waardoor deze zo dof is geworden.
Ze hebben in ieder geval verf op terpentine basis gebruikt als tweede laag, niet op waterbasis. Rest weet ik (nog) niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:59
TweakersOnly schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 19:28:
[...]
De lak is droog, gistermorgen tussen 9:00-11:00 uur geverfd
Na 1 dag is terpetine verf niet droog. Dat duurt dagen tot weken afhankelijk van de temperatuur.

Maar zo'n groot oppervlak in hoogglas, weet niet of dat ooit mooi wordt. Er moet in ieder geval 2 lagen hoogglas lak op. 1 laag is echt te weinig. Al is het maar voor de bescherming.

[ Voor 24% gewijzigd door t14wo op 23-04-2024 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:10
Jij vind het niet mooi dus dat lijkt mij al voldoende, gewoon even opbellen en op zoek naar een oplossing.

Ik vind het ook niet mooi eruit zien, als dit het eind resultaat wordt, kan je beter voor een zijdeglans gaan maar volgens mij kan je ook met hoogglans wel een mooi resultaat krijgen, alleen dat zijn veel lagen / schuren en veel geduld volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dit moet je 2 misschien 3 keer dekken, heel dun. Tussendoor opschuren met +P240.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meethenoob
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16:52
ligt het niet aan de roller die gebruikt is?
Als je het laat spuiten heb je mooi glad resultaat, bij een roller heb je de vacht structuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
Meethenoob schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:46:
ligt het niet aan de roller die gebruikt is?
Als je het laat spuiten heb je mooi glad resultaat, bij een roller heb je de vacht structuur?
Morgen komt de aannemer kijken. Dan kunnen we vervolgstappen bespreken. Ik neem jouw suggestie mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:10
TweakersOnly schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:47:
[...]

Morgen komt de aannemer kijken. Dan kunnen we vervolgstappen bespreken. Ik neem jouw suggestie mee.
De juiste roller met kwalitatief goede hoogglans alkydverf hoort gewoon goed uit te vloeien als het er goed opgezet is. Dit is of niet goed voorbehandeld of slecht aangebracht.

Op kaal multiplex zou ik minimaal 2 lagen grondverf aanbrengen en dan nog minimaal 2 keer lakken met hoogglans. Tussendoor schuren met p220 of hoger.

Succes!

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Wat @Saint2Saint zegt, op kaal multiplex is één laag grondverf en één keer aflakken bij lange na niet genoeg voor een glad en strak resultaat. Multiplex zuigt als een malle, dat verklaart de huidige matte plekken wat mij betreft met grote zekerheid.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:10
DexterDee schreef op donderdag 25 april 2024 @ 12:42:
Wat @Saint2Saint zegt, op kaal multiplex is één laag grondverf en één keer aflakken bij lange na niet genoeg voor een glad en strak resultaat. Multiplex zuigt als een malle, dat verklaart de huidige matte plekken wat mij betreft met grote zekerheid.
En dan nog aanvullend: Ik zou nooit akkoord gaan met twee lagen verf in de buitenlucht. minimaal 3 lagen en voorkeur voor 4 lagen zodat je hout goed is beschermd.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22:56
Ik had er trespa of iets soort gelijk tegen aangeschroefd in de juiste kleur.

(Maar ja multiplex is natuurlijk wel lekker goedkoop..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 17:42
Saint2Saint schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:11:
[...]

En dan nog aanvullend: Ik zou nooit akkoord gaan met twee lagen verf in de buitenlucht. minimaal 3 lagen en voorkeur voor 4 lagen zodat je hout goed is beschermd.
Met Sigma is het 3x Sigma 'grond' verf (dat is géén goedkope spul!) daarna 1x Sigma lak (die verf is nogal dun)

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:53
Orkaan schreef op zondag 28 april 2024 @ 10:51:
Ik had er trespa of iets soort gelijk tegen aangeschroefd in de juiste kleur.

(Maar ja multiplex is natuurlijk wel lekker goedkoop..)
Niks goedkoops aan multiplex plus goede lak inclusief de arbeid...

En als dat netjes word gedaan is t 10x mooier dan trespa met die lelijke trespa schroeven.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakersOnly
Makrolon schreef op zondag 28 april 2024 @ 22:18:
[...]

Niks goedkoops aan multiplex plus goede lak inclusief de arbeid...

En als dat netjes word gedaan is t 10x mooier dan trespa met die lelijke trespa schroeven.
Agree! 👍

Vorige eigenaar had hpl platen als afwerking laten monteren, elke 20 cm schroeven geplaatst door iemand die daags ervoor een feestje had gehad. En je kon bijna een vinger steken door de tussenruimte tussen twee platen.

Anyway: alles wordt komende week netjes opgelost. Schilder komt zeker 2 keer terug, zonodig vaker, totdat ik tevreden ben. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2bKdczpHOHqoNhZ7FCk8bC4di8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WdF6whMiFBAu7RGwGuwqCwtn.jpg?f=fotoalbum_large
Zo zag het er eerst uit. ☹️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ziet er op een foon (helaas) wel beter uit dan de foto’s in de startpost :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakersOnly
@YakuzA Daarom ben ik ook nog niet tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:36
TweakersOnly schreef op zondag 28 april 2024 @ 22:40:
[...]
Vorige eigenaar had hpl platen als afwerking laten monteren, elke 20 cm schroeven geplaatst door iemand die daags ervoor een feestje had gehad. En je kon bijna een vinger steken door de tussenruimte tussen twee platen.
Schrijven ze bij Trespa niet een voeg van 10mm voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:47
Het resultaat is niet zoals het hoort maar het is ook technisch gezien een moeilijke klus om alles strak te krijgen. Het helpt als de schilder een kamersteiger pakt (geen trap) en een dikkere en bredere lakroller. Je ziet aan de banen dat de roller trekt dus waarschijnlijk te dun en smal en misschien wel vanaf een trapje.

Voor nieuw hout zou je ook schakelverf kunnen overwegen, dat is eeneenpotssysteem eps met grondverf en lak ineen. Voordeel daarvan is dat eventueel vocht in het nieuwe hout nog naar buiten kan want is een open systeem. Deze is alleen in mat of zijdeglans beschikbaar (geen hoogglans) en dan zou je met twee lagen al klaar kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Multiplex zo dicht op elkaar gaat denk ik wel problemen geven met krimp en uitzetten.

Is daar iets op bedacht behalve een minimaal kitrandje?
Pagina: 1