Windows installatie loopt vast op gebrek aan netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosek
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 17-12-2024
Mijn vraag
Ik heb een nieuwe PC in elkaar gezet. Hij boot en kan alle onderdelen vinden. Vervolgens wilde ik via een USB-stick Windows 11 installeren. Dat leek goed te gaan totdat er geen internetverbinding gevonden werd. Die internetverbinding zou er via een ethernetkabel wel moeten zijn, op mijn oude PC heb ik zo wel internet. De kernvraag is dus hoe los ik dat probleem op?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een ASUS ROG STRIX B650E-E GAMING WIFI moederbord, geen optische drive en verder geen software geïnstalleerd. De fout zit er hem wellicht in dat ik direct naar de windows installatie ben overgeschakeld en geen firmware/drivers update heb gedaan.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Online is het een bekend probleem, maar de oplossingen begrijp ik denk ik niet helemaal. Heb drivers gedownload op een USB, maar de PC schakelt steeds naar de Windows installatie en in mijn BIOS kan ik ook niet iets vinden om drivers te updaten. Ben wat dat betreft niet heel handig met de BIOS instellen.

Kan iemand me verder helpen? Excuus als het erg voor de hand ligt, maar ik kom er gewoon niet uit.

Beste antwoord (via Chaosek op 23-04-2024 21:21)

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-08 15:53

Perkouw

Moderator General Chat
Ik denk wat jij zoekt is een installatie zonder internet voor Windows 11. Als ik dan Google kom ik op
If you get to the screen, where connection is required, press SHIFT+F10 and Command Prompt will open. Type OOBE\BYPASSNRO and press ENTER. The process will begin again and this time, it will show “I dont have an internet access” button.
Allicht dat je een variant daar van moet zoeken, maar dat werkt over het algemeen gewoon. Men wil gewoon het liefst dat je een online account aanmaakt en dat wil jij niet. Dus moet je moeite doen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-08 15:53

Perkouw

Moderator General Chat
Ik denk wat jij zoekt is een installatie zonder internet voor Windows 11. Als ik dan Google kom ik op
If you get to the screen, where connection is required, press SHIFT+F10 and Command Prompt will open. Type OOBE\BYPASSNRO and press ENTER. The process will begin again and this time, it will show “I dont have an internet access” button.
Allicht dat je een variant daar van moet zoeken, maar dat werkt over het algemeen gewoon. Men wil gewoon het liefst dat je een online account aanmaakt en dat wil jij niet. Dus moet je moeite doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForceCom
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11-02 22:23
Ik ben recent tegen hetzelfde probleem aangelopen met hetzelfde moederbord en ik kan bevestigen dat wat Perkouw zegt werkt.

Na het uitvoeren van het commando zal je pc herstarten en kun je ervoor kiezen om zonder internet de configuratie te doen. Nadat Windows is geïnstalleerd kun je je drivers installeren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaosek
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 17-12-2024
Dank, het werkte inderdaad zoals beschreven. Vreemd genoeg had ik daarna ineens wel internet om een driverupdate te downloaden, maar zo werkt het dus ook.