Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:51
Mijn dochter is recent student zelfstandige geworden zodat ze haar zwemlessen, zeillessen en redder kan factureren. Nu is het een heel gedoe aan studentencontracten, betaald worden uit verenigingen enz. OP zicht is dit in orde, en heeft ze nu een BTW nummer met vrijstelling van BTW verplichtingen.

Dit maakt het allemaal eenvoudig en simpel, ook de facturatie. Maar ik zou geen tweaker zijn als ik niet zou zoeken achter een facturatieprogramma welke ze kan gebruiken. SaaS oplossingen voldoende, maar deze zijn allemaal 10€/maand. Wat eigenlijk niet nodig is.

Zijn er mensen die ervaring hebben met een facturatieprogramma dat het volgende kan:
- Gratis, Opensource (liefst iets dat je zelf kan hosten, maar een desktop app mag ook)
- Branded facturen kan maken
- Facturen kan verzenden en opvolgen.

We zitten bij AXA bank, dus een betaalintegratie is niet echt mogelijk met hen. Een factuur met overschrijving zal het dus moeten worden :)

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:35
Als zelfstandige, 10e kosten per maand moet toch wel betaalbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

https://www.invoiceninja.org/ is een open source optie, maar wel Amerikaans, dus niet erg geoptimaliseerd voor Europese doeleinden.

Ik zou gewoon het tientje per maand betalen voor een fatsoenlijke optie die ook meteen helpt met je belastingaangiften e.d., die kosten zou je er al ruim uit hebben door het niet voor verassingen komen te staan aan het einde van het jaar.

Edit: Link aangepast naar self-hosted versie

[ Voor 7% gewijzigd door Oon op 23-04-2024 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Tarkin schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:12:
Als zelfstandige, 10e kosten per maand moet toch wel betaalbaar zijn?
Oon schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:19:
https://invoiceninja.com/ is een open source optie, maar wel Amerikaans, dus niet erg geoptimaliseerd voor Europese doeleinden.

Ik zou gewoon het tientje per maand betalen voor een fatsoenlijke optie die ook meteen helpt met je belastingaangiften e.d., die kosten zou je er al ruim uit hebben door het niet voor verassingen komen te staan aan het einde van het jaar.
Omdat ze zelfstandige (gelijkgesteld als bijberoep) en onder de 25000€ per jaar is ze volledig vrijgesteld van BTW. Ze moet facturen zonder BTW en met de melding dat ze is vrijgesteld. Ook moet ze dan geen aangifte doen. Dus dat is het niet.

Een excel zou voldoende zijn, maar kom op, we zijn tweakers. Vandaar de vraag. Betalen gaan we niet doen (voor nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

tc982 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:25:
[...]

[...]

Omdat ze zelfstandige (gelijkgesteld als bijberoep) en onder de 25000€ per jaar is ze volledig vrijgesteld van BTW. Ze moet facturen zonder BTW en met de melding dat ze is vrijgesteld. Ook moet ze dan geen aangifte doen. Dus dat is het niet.

Een excel zou voldoende zijn, maar kom op, we zijn tweakers. Vandaar de vraag. Betalen gaan we niet doen (voor nu).
Zie mijn aangepaste link, die is gratis self-hosted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Ziet er niet slecht uit, eens zien dat ik die op haar webhosting bij krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Ben toevallig op Invoiceplane uitgekomen omdat ik bij mijn hoster InvoiceNinja niet kon installeren door het ontbreken van twee PHP modules en ik te lui was om te zoeken hoe deze moesten toegevoegd worden.

Invoiceplane stond in de ‘App Store’ van de hoster en kon ik zo installeren.

Functioneel wel goed en doe wat het moet doen. Misschien nog juist iets te weinig integraties met betaalplatformen maar ik zie dat ze overwegen om Mollie toe te voegen ipv stripe.

Pagina: 1