Hoe voltooi ik mijn setup met een Pioneer 514-X

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fontaine16
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 25-04-2024
Goedemiddag allen,

Ik heb al een aantal jaar een Pioneer 514X staan welke nog prima werkt. Echter is mijn versterker (een oude JVC uit de jaren 70) kapot. Nu ben ik totaal niet technisch (laat staan wanneer het op audio aankomt) en vind ik het lastig om uit te vogelen hoe ik op betaalbare wijze (kort door de bocht, zo goedkoop mogelijk) weer naar plaatjes kan luisteren.

Na lang zoeken denk ik te weten dat ik keuze heb tussen een oude receiver uit de jaren 70/80, of een tweedehands receiver (met of zonder phono-input, mogelijk is pre-amp dus vereist). Ik dacht bijvoorbeeld ook te zien dat receivers met BT tweedehands al te vinden zijn voor 150 - dit vind ik ook erg interessant. Ook voor speakers ben ik nog zoekende.

Ik ben voornamelijk op zoek naar advies welke route ik het best kan nemen; kringloop voor een vintage receiver of juist een (tweedehands) moderne receiver, etc..

Ik sta ook zeker open voor aanbiedingen (receivers en speakers), zeker als er een korte toelichting bij zit hoe ik deze kan verwerken in mijn setup :)

Alvast hartelijk dank!