[SharePoint 365] (on)Mogelijkheden pagina bewerken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-06 20:33
Op werk richt ik een nieuwe SharePointomgeving in. Hiervoor (vorige SharePoint versie) waren de pagina's opgebouwd uit HTML code, die je als je de pagina bewerkte kon inzien / bewerken en kopiëren.
Erg handig want als ik deze pagina of een deel (bijvoorbeeld complexe tabel of reeks met snelkoppelingen) wilde kopiëren en plakken op een andere pagina was dit vrij eenvoudig te doen.
Met de nieuwe 365 omgeving is de opbouw erg dichtgetimmerd en gelimiteerd (niet je eigen kleur, grootte van iconen enz). Ik kan alleen een elementen in een pagina zetten (tekstblokken, plaatjes, snelkoppelingen enz) en deze binnen de pagina makkelijk kopiëren/plakken als een handeling.

Echter, als ik een deel van die pagina op een andere pagina wil hebben, moet ik volgens mij het wiel opnieuw uitvinden. Heb ik een element met 5 snelkoppelingen, plaatjes en links daarbij moet ik 5x een nieuwe snelkoppeling aanmaken, de URL invoeren/selecteren en het juiste icoon/plaatje erbij selecteren... Erg veel werk en stom werk. Is SharePoint echt zo contraproductief en intuïtief ingericht of zijn er als gebruiker (ik heb admin rechten op de site, maar kan niets op serverniveau)

Ik kan, als ik met dit product werk bijna niet geloven dat dit een product is wat over de hele wereld groots wordt gebruikt. Heb je een nieuwe snelkoppeling wat je ooit in je template had zitten, dan moet je volgens mij je hele site naspeuren en dit via een menu (klik - klik - klik) manier aanpassen en de volgende en volgende pagina...

Ik hoop dat er tips zijn die sneller bewerken (in de code bewerken / kopiëren van delen naar andere pagina's / snel bewerken van webonderdelen, zonder alle "potloodjes" aan te moeten vinken tot je bij het stukje bent waar je via nog een aantal klikken eindelijk je bewerking kan doen...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-06 16:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-06 20:33
Aan het begin heb ik de landingspagina gemaakt met een bepaalde gedachte en snelkoppelingen erop.
Naarmate ik verder ging werken kwamen er veranderingen in deze template:
  • kleur
  • extra snelkoppelingen
  • bestaande snelkoppelingen naar andere locatie
Inmiddels bestaat de site uit meer dan 50 pagina's gebaseerd op die template.
Een aanpassing van (bijvoorbeeld) een snelkoppeling vergt nu het openen van pagina 1 van de 50,
  • klik op bewerken
  • klik het element
  • klik op de snelkoppeling
  • klik op het pennetje
  • klik op de Wijzigen button
  • Zoek uit de opties de juiste / nieuwe pagina
  • Klik op publiceren
en herhaal deze actie nog 49 keer...

Dat is toch niet anno 2024 de manier van werken?