Wi-Fi wil niet verbinden met TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander109
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
Gisteren mijn nieuwe Odido modem ontvangen, Zyxel T-54, aangesloten TV kijken en Wi-Fi op mobiel en laptop werkt prima. (1 op 1 vervangen voor oude modem Zyxel T-50)

Internet en Wi-Fi doen het, TV pakt ook internet kabel, alleen Wil Samsung TV niet verbinden met Wifi. Hij ziet het Wi-Fi wel maar na invoeren wachtwoord verbind hij niet. (Samsung 7 serie tv)

Iemand een idee waarom TV niet met Wi-Fi wil verbinden? (heb al contact gehad met Samsung en met Odido over deze kwestie)

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:47

Umbrah

The Incredible MapMan

Is het niet iets met de TV zelf? Ik neem aan dat je de TV niet al te vaak verplaatst, en sowieso ergens wel aan een kabeltje zit; heeft de TV uberhaupt wel internet als je hem gewoon met een netwerkkabel aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:27
Op welk kanaal zit je wifi? Ik heb hier bijvoorbeeld een airco die niet op kanaal 13 kan. Drie keer raden welk kanaal de router had gekozen...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:47

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Welke TV heb je, begin dar eens mee? Heeft je TV wel WiFi 5/6 capabilities?
En tevens, waarom zou je de TV én aan de WiFi én aan de UTP kabel koppelen. 1 moet toch genoeg zijn?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:50
Verslikt de Samsung tv zich wellicht in WPA3 versleuteling vanuit het nieuwe modem?
WPA2 PSK zou moeten werken (WPA3 uitzetten in je router/modem).
En wat @ElCondor al aangaf, hoe verbind je die Samsung tv, met kabel of via wifi?
(ik zou kabel kiezen als dat voorhanden is).

[ Voor 6% gewijzigd door EverLast2002 op 23-04-2024 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander109
Veel antwoorden bedankt alvast...

Er zit 1 internet kabel in het TV kastje, als ik deze vanuit het kastje in de TV doe dan werkt het internet op de TV, apps e.d. De TV ziet het modem wel, maar na invoeren wachtwoord gebeurd niets,
Misschien inderdaad probleem met verbinden WP3 beveiliging. Zal ik even uitzetten.

Weet niet of de TV Wifi 5/6 capabilities heeft, maar mijn Samsung mobiel uit 2018 verbind gelijk met de Wi-Fi, Samsung TV is uit 2021.

Is één ethernet kabel voldoende voor TV kastje en TV verbinden met internet? Want nu zit die kabel dus in het TV kastje.

Ik ga even wat proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander109
Sorry ik bedoel... de TV ziet het Wi-Fi wel maar na invoeren wachtwoord werkt het niet. Met Ethernet kabel werkt het dus wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:37
Voor een tientje haal je een simpele switch bij de Action, kun je zowel je kastje als je tv bedraad aansluiten. Niet vergeten er twee korte patchkabeltjes bij te nemen, als je die niet thuis hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander109
Oké bedankt misschien dan maar zo'n switch halen.

Update: Hij doet het weer, moest inderdaad het WPA3 beveiligingsniveau uitschakelen op het modem naar WPA2, nu kan de TV weer verbinden met Wifi.

Probleem opgelost, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Een andere optie is om de TV terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Ik heb een Denon versterker die na een wijziging in mijn netwerk ineens niet meer het netwerk op wilde, ook al zag hij het netwerk wel en vol bereik had. Na een factory reset werkte het ineens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander109
Had ik al gedaan, TV terug gezet naar fabrieksinstellingen. Het lag echt aan de WPA3/WPA2 optie in het modem,
(Nieuwe modems komen blijkbaar met nieuwe WPA3 versleuteling)

Verbinding gemaakt met modem, ingelogd, aangepast naar alleen WPA2, toepassen, 2 minuten wachten,

En hoppa alles werkt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander109
Bedankt voor de gouden tip @EverLast2002 Everlast2002!

De helpdesk van Odido wist het ook niet 😂😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-05 10:41
Alexander109 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 08:32:
(Nieuwe modems komen blijkbaar met nieuwe WPA3 versleuteling)
Jep, en dat is vaak een uitdaging voor de bestaande en wat oudere apparatuur. Die willen vaak WPA2 hebben in plaats van WPA3.
Pagina: 1