Goedemorgen 😊
Wij willen graag bij ons thuis de zolderverdieping in gebruik gaan nemen. Onderdeel hiervan zal zijn het leggen van een laminaat vloer. Echter is de vloer nog niet bepaald egaal en zijn er ook een paar interessante “obstakels” die niet zomaar weg te werken zijn met een standaard ondervloer.
:strip_exif()/f/image/tTyLuE2ywDSX6Osrx4cJjeJB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BU6TNwEPMpKtxSKFPu1TGjci.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PNqy7izzOkmfNXCuur2gRick.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e94CpsnYW6AshPUXm6hXdawf.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit lijken mij geen zaken die ik weg kan halen dus volgens mij moet ik de vloer gaan verhogen. Grootste verschil is +/- 3 cm. Het gaat om ongeveer 30/35 m2.
Na al flink wat onderzoek lijkt mij zandcement de beste optie om de vloer te verhogen en egaal genoeg te maken. Als alternatieven heb ik gezien egalisatie (erg prijzig voor -/+ 3 cm), houten opbouw met OSB platen (ietwat prijzig en vooral veel complexer).
Mijn vragen:
Wij willen graag bij ons thuis de zolderverdieping in gebruik gaan nemen. Onderdeel hiervan zal zijn het leggen van een laminaat vloer. Echter is de vloer nog niet bepaald egaal en zijn er ook een paar interessante “obstakels” die niet zomaar weg te werken zijn met een standaard ondervloer.
:strip_exif()/f/image/tTyLuE2ywDSX6Osrx4cJjeJB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BU6TNwEPMpKtxSKFPu1TGjci.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PNqy7izzOkmfNXCuur2gRick.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e94CpsnYW6AshPUXm6hXdawf.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit lijken mij geen zaken die ik weg kan halen dus volgens mij moet ik de vloer gaan verhogen. Grootste verschil is +/- 3 cm. Het gaat om ongeveer 30/35 m2.
Na al flink wat onderzoek lijkt mij zandcement de beste optie om de vloer te verhogen en egaal genoeg te maken. Als alternatieven heb ik gezien egalisatie (erg prijzig voor -/+ 3 cm), houten opbouw met OSB platen (ietwat prijzig en vooral veel complexer).
Mijn vragen:
- Is zandcement volgens jullie inderdaad de beste optie of zie ik iets over het hoofd?
- Kan ik dit zomaar over de metalen delen heen aanbrengen zonder dat dit problemen veroorzaakt?
- Zijn er nog tips/handigheden die mij enorm kunnen helpen?