Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WupR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:59
Hallo mede Tweakers,

Ik ben op zoek naar de ultieme Plex-opstelling. Op dit moment draai ik Plex op een Synology 918+ met 4 x 12TB aan opslag. Daarnaast heb ik een Plex Pass voor hardwaretranscoding. Mijn familieleden maken gebruik van de bibliotheek vanaf diverse apparaten. Om het zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken, wil ik dat het transcoderen van films in 4K en 1080p geen probleem meer is, zelfs bij 5 tot 8 streams tegelijkertijd.

Is het mogelijk om Synology te gebruiken als opslag en Plex te draaien op een NUC (mini-pc)? Hebben jullie vergelijkbare opstellingen? Of hebben jullie advies voor welke NUC ik zou moeten bekijken?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Beste antwoord (via WupR op 27-04-2024 12:12)

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Met 5 tot 8 streams tegelijkertijd zou ik ook nadenken over een investering in Monopoly en wat lekkers. Veel gezelliger samen ;-)

Misschien goed om eerst in kaart te brengen wat minimale eisen zijn wanneer je toch wilt hardware decoden voor 5-8 streams in 1080p/4k en dan te kijken welke nuc past. Misschien geeft dit wat input:

https://support.plex.tv/a...re-accelerated-streaming/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:20

Silence

Godlike

Zou niet weten waarom het niet mogelijk zou moeten zijn. Je draait de plex server op de NUC en verwijst gewoon naar de netwerk locatie als bibliotheek

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:05
Ik werk al jaren op die manier. Plex draait hier in een debian vm, binnen esx, met de library gemount vanaf de synology.

Overigens gebruik ik geen hw transcoding, ik gebruik uberhaupt geen transcoding. Mijn 'gebruikers' investeren maar in een fatsoelijke mediaplayer. En dat hoeft niet eens heel duur te zijn, een firetv is regelmatig rond de EUR30 te verkrijgen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Met 5 tot 8 streams tegelijkertijd zou ik ook nadenken over een investering in Monopoly en wat lekkers. Veel gezelliger samen ;-)

Misschien goed om eerst in kaart te brengen wat minimale eisen zijn wanneer je toch wilt hardware decoden voor 5-8 streams in 1080p/4k en dan te kijken welke nuc past. Misschien geeft dit wat input:

https://support.plex.tv/a...re-accelerated-streaming/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WupR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:59
Bedankt voor het meedenken!