Autostoelhoes corsa

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 22:16
Mijn vraag
Ik heb een corsa c 1.2, 3 deurs uit 2004.
De rijdersstoel heeft nu een scheurtje in een naad. Daaronder zit schuim zo te zien.
Ik zoek dus nieuwe autostoelhoezen.
Alleen... Wat en waar? Er is zoooo veel aanbod online!
Bijvoorbeeld.. gepast/semi gepast/universeel... Om maar wat opties te noemen..

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb dus al wat sites bekeken maar geen flauw idee wat waar te kopen?
Het is een oude auto dus liefst niet te duur en liefst stof ook.
Ik probeer het zelf te doen, lijkt me te doen?

Een kennis zei dat het handig was om eerst op een autosloperij een tweedehands stoel te kopen zodat dat ik dan geen scheurtje meer had in de naad en daar dan de hoes over heen te doen.

[ Voor 85% gewijzigd door Harribo op 23-04-2024 10:38 ]

Beste antwoord (via Harribo op 25-04-2024 14:36)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Als je toch al de moeite zou willen nemen om andere stoelen op de sloop te halen zie ik niet in waarom je nog de hoezen erover wil doen eigenlijk. Dat gaat nooit netjes passen namelijk.

Als je het fancy wil doen en het hoeft niet te matchen met je achterbank kun je ook kijken of je de wat luxere stoelen uit een Corsa C Sport of die van de Tigra B kan plaatsen. Dan heb je net iets meer comfort in het zitvlak en wat zijdelingse steun. Volgens mij ook weer hoogteverstelling maar daar twijfel ik over.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Als je toch al de moeite zou willen nemen om andere stoelen op de sloop te halen zie ik niet in waarom je nog de hoezen erover wil doen eigenlijk. Dat gaat nooit netjes passen namelijk.

Als je het fancy wil doen en het hoeft niet te matchen met je achterbank kun je ook kijken of je de wat luxere stoelen uit een Corsa C Sport of die van de Tigra B kan plaatsen. Dan heb je net iets meer comfort in het zitvlak en wat zijdelingse steun. Volgens mij ook weer hoogteverstelling maar daar twijfel ik over.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:37:
Mijn vraag
Ik heb een corsa c 1.2, 3 deurs uit 2004.
De rijdersstoel heeft nu een scheurtje in een naad. Daaronder zit schuim zo te zien.
Ik zoek dus nieuwe autostoelhoezen.
Alleen... Wat en waar? Er is zoooo veel aanbod online!
Bijvoorbeeld.. gepast/semi gepast/universeel... Om maar wat opties te noemen..

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb dus al wat sites bekeken maar geen flauw idee wat waar te kopen?
Het is een oude auto dus liefst niet te duur en liefst stof ook.
Ik probeer het zelf te doen, lijkt me te doen?

Een kennis zei dat het handig was om eerst op een autosloperij een tweedehands stoel te kopen zodat dat ik dan geen scheurtje meer had in de naad en daar dan de hoes over heen te doen.
Zoals @Touchdomex al aangaf om voor sloop te kijken, zelf heb ik altijd goede ervaringen met de onderdelenlijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon voor weinig bij Ali bestellen en als je er op uitgekeken bent of hij gaat stuk bestel je weer een nieuwe.

Niet moeilijker maken dan het is.

Wil je nostalgisch doen: koop een schapenvacht of een kralenzitting :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Touchdomex schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:44:
De standaard hoes uit de fabriek blijft toch altijd op de stoel zitten? Daaronder zit nl schuim.
Ik zag ook niet zo snel hoe je die hoes eraf kunt halen?
Dus ik dacht (en mijn kennis ook) dat je een hoes koopt over die standaard fabriek hoes heen?

Zag trouwens ergens dat als je de stoelen eruit schroeft dat je dan de accu moet ontkoppelen? Anders heb je de kans dat de airbags eruit flippen?

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 23-04-2024 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:56:
[...]

Zoals @Touchdomex al aangaf om voor sloop te kijken, zelf heb ik altijd goede ervaringen met de onderdelenlijn :)
Ah dank, de onderdelen lijn dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
The Eagle schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:18:
Wil je nostalgisch doen: koop een schapenvacht of een kralenzitting :+
_O-

Ali... Mmm zal eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Harribo schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:52:
[...]

De standaard hoes uit de fabriek blijft toch altijd op de stoel zitten? Daaronder zit nl schuim.
Ik zag ook niet zo snel hoe je die hoes eraf kunt halen?
Dus ik dacht (en mijn kennis ook) dat je een hoes koopt over die standaard fabriek hoes heen?

Zag trouwens ergens dat als je de stoelen eruit schroeft dat je dan de accu moet ontkoppelen? Anders heb je de kans dat de airbags eruit flippen?
Het schuim wat eronder zit dat is ook versleten en ondertussen 20 jaar oud. Zeker als de stoel gescheurd/versleten is dan is het schuim eronder ook niet meer in nieuwstaat. Een hoes erover is iets anders dan de stoel opnieuw van stof voorzien. Zeker als je het voordelig ergens vandaan haalt.

Qua werk is een stoel vervangen echt een stuk minder werk als de stoel opnieuw voorzien van stof ook al is het op maat gemaakt. Het zal ook bijna nooit zo mooi worden als de fabriek maakt.

Dan is een andere stoel met goede stof en schuim een stuk voordeliger en minder werk en als je goed zoekt heb je meer comfort want luxere stoelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Eigenlijk zeg je dat een hoes erover heen doen nooit zo mooi wordt als dat het was? Begrijp ik dat goed?

Accu ivm airbags ontkoppelen of is gewoon geen contact met de sleutel voldoende?

[ Voor 28% gewijzigd door Harribo op 24-04-2024 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Accu er even af halen idd. In de meeste auto is het een kwestie van accu los, vier bouten losschroeven, airbag/stoelverwarming connector loshalen, stoel eruit, nieuwe stoel erin, connectors vast, bouten vast, accu erop en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik zou eerder de stoel vervangen voor een verser exemplaar. Stoelhoezen die je over de huidige heentrekt ziet er niet uit, plus je zit dan nog met zijairbags in de stoel e.d.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Knul schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:14:
Accu er even af halen idd. In de meeste auto is het een kwestie van accu los, vier bouten losschroeven, airbag/stoelverwarming connector loshalen, stoel eruit, nieuwe stoel erin, connectors vast, bouten vast, accu erop en klaar :)
Dat klinkt als wel even een klusje? Kan je niet gewoon de draden naar de accu loshalen?

Het worden andere stoelen van de sloop.
Hoop dat ze wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
-tom-562 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:23:
Ik zou eerder de stoel vervangen voor een verser exemplaar. Stoelhoezen die je over de huidige heentrekt ziet er niet uit, plus je zit dan nog met zijairbags in de stoel e.d.
Dank, dan ga ik ook geen geld en energie verspillen aan nieuwe stoel hoezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Harribo schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:35:
[...]

Dat klinkt als wel even een klusje? Kan je niet gewoon de draden naar de accu loshalen?

Het worden andere stoelen van de sloop.
Hoop dat ze wat hebben.
De minpool bij de accu loshalen is genoeg. Zorg dat hij de accupool niet aan kan raken, die kabels zijn vaag stug en willen wel eens terug buigen in hun oude positie.

Connector voor de (zij)airbag onder de stoel zal je sowieso los moeten halen en weer bevestigen aan de nieuwe stoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:31
Een kralenzitting dat was al uit mijn geheugen gegrift haha maar die meuk was vroeger wel in haha
Pagina: 1