Problemen omtrent nieuwe kozijnen (HR+++)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:04

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
We zijn ons nieuw aangekochte huis flink aan het opknappen en hierbij hoort ook de plaatsing van nieuwe kozijnen. Twee weken geleden werd het glas geleverd waarbij voor een deel van de woning het verkeerde glas geleverd is. Dit had spiegelglas moeten zijn en dit was normaal glas. Het gaat in dit geval om HR+++ glas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jVpLmTuzIqUnB2mJZH49-N0bj5o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ap93NxGqIWuWVubL78sjHPNP.jpg?f=fotoalbum_large
Afmetingen zijn nog van een oudere tekening en zijn dus bij benadering.

Er zou met spoed nieuw glas besteld zijn en dit zou eigenlijk vandaag geleverd moeten worden, maar de datum is gewijzigd naar 6 mei. Qua planning krijgen we dit niet meer gedraaid. We hebben reeds eerder vanwege deze organisatie (de kozijnenleverancier/installateur) de planning om moeten gooien, maar dit is nu te kortdag.

Het kozijn is er en staat al bij onze woning, het gaat dus puur om het glas. Het stuk bovenin zou om en nabij de 180 kg wegen en om die reden wordt er beweerd dat dit kozijn alleen inclusief glas in een keer geplaatst kan worden. Qua algehele planning staan wij er eigenlijk op dat het kozijn, desnoods met houten planken, deze week gezet wordt en dat het glas achteraf erin gezet wordt. Er wordt bij hoog en laag beweerd dat dit niet zou kunnen én dat bij een eventuele schade aan het glas in de toekomst, wederom het hele kozijn eruit zou moeten.

Ik vraag me dus af of dit gewoon onwelwillendheid van de andere partij is of dat dit echt een ding kan zijn dat het kozijn alleen inclusief glas in een keer geplaatst kan worden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Denk dat ze willen besparen op dubbele kraankosten. Een ruit moet toch altijd vervangen kunnen worden?
Maar ja, denk dat je toch beter die 2 weken extra vertraging moet pakken en proberen jouw schade door het uitstel te verhalen?

[ Voor 38% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-04-2024 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 13:39

TMV

Lijkt mij ook een raar verhaal. Glas zit vaker in de weg bij het plaatsen dan niet, plus het extra gewicht dat het met zich meebrengt. Ook wordt een kozijn vaak in de sponning vastgeboord in de stelkozijnen en dat kan al niet als het glas er in zit.

[ Voor 3% gewijzigd door TMV op 23-04-2024 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:04
Ze kunnen toch geen kozijn vastschroeven in de gevel als er glas inzit?
Dat kozijn gaat echt niet met glas en al in 1 keer die gevel in.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-10 15:48
Je "tekening" suggereert binnenbeglazing, klopt dat? Dan kan het terugplaatsen van het glas wel eens lastig zijn, maar onmogelijk? Met een kanalenlift en glaszuiger lijkt me dat prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-10 20:22
Om wat voor een kozijn gaat het? Vraag ze maar eens hoe ze het kozijn dan bevestigen als het glas er al in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
daniel14 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:32:
Om wat voor een kozijn gaat het? Vraag ze maar eens hoe ze het kozijn dan bevestigen als het glas er al in zit.
Gaat om een Schuco kozijn. Die vraag van bevestigen/verankeren had ik ook al gesteld, daarbij gaven ze aan dat ze langs het glas kunnen werken om dit voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
Fab1Man schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:34:
[...]

Gaat om een Schuco kozijn. Die vraag van bevestigen/verankeren had ik ook al gesteld, daarbij gaven ze aan dat ze langs het glas kunnen werken om dit voor elkaar te krijgen.
Dan zou ik er bij daadwerkelijke plaatsing ook op staan dat ze dat zo doen. Gewoon, om te laten zien dat ze het kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Analamoebe
No Hands schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:38:
[...]

Dan zou ik er bij daadwerkelijke plaatsing ook op staan dat ze dat zo doen. Gewoon, om te laten zien dat ze het kunnen.
Ben je altijd zo wantrouwend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christ1000
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-10 21:42
Sterker nog, een aluminium kozijn kun je niet plaatsen met het glas er al in. Omdat ze in de lijn van het glas aan de binnenkant van het kozijn moeten schroeven.
Naar mijn mening is het zeker mogelijk om de ruit achteraf te plaatsen. Hij is groot, maar ook weer niet extreem groot.
Wellicht dat ze twee kranen nodig hebben (dat heb ik nu aan de hand bij een project). Dat is wellicht onhandig, maar zeker niet onmogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Analamoebe schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:53:
[...]

Ik heb ook Schuco kozijnen laten plaatsen en het is fysiek onmogelijk om die dingen te plaatsen met glas er in.
In de sponning zitten namelijk ook de gaten waarmee je het kozijn vastzet aan de muur.

Zou niet weten hoe je daar bij kan komen als het glas er al in zit

Dus ja; dat wantrouwen is terecht

Edit: is gewoon een kostending. Ze hebben geen zin om 2 keer een kraan te hurern / regelen

[ Voor 9% gewijzigd door jeroenkb op 23-04-2024 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-09 21:39
Fab1Man schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:18:
de datum is gewijzigd naar 6 mei. Qua planning krijgen we dit niet meer gedraaid.
Niet meer gedraaid?
Als in dat je op 6 mei geen vrij kan nemen/krijgen, maar een andere datum nog wel?

Dan spreek je toch nog een andere datum af. Of wil je perse dat het NU gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
jeroenkb schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:07:
[...]

Ik heb ook Schuco kozijnen laten plaatsen en het is fysiek onmogelijk om die dingen te plaatsen met glas er in.
In de sponning zitten namelijk ook de gaten waarmee je het kozijn vastzet aan de muur.

Zou niet weten hoe je daar bij kan komen als het glas er al in zit

Dus ja; dat wantrouwen is terecht

Edit: is gewoon een kostending. Ze hebben geen zin om 2 keer een kraan te hurern / regelen
Schüco maakt maar 1 kozijnprofiel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Pat911 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:15:
[...]

Niet meer gedraaid?
Als in dat je op 6 mei geen vrij kan nemen/krijgen, maar een andere datum nog wel?

Dan spreek je toch nog een andere datum af. Of wil je perse dat het NU gebeurt?
Het probleem is dat er nog qua afwerking tegen de kozijnen gestuced moet worden, dit moet nog drogen en over twee weken komt de schilder. We hebben omtrent de kozijnen al eerder dingen moeten verplaatsen en zo blijven we bezig met uitstellen. Want dan moet de schilder weer later komen op een eerste moment dat hij kan. Heeft niks met vrij krijgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:35
Over het stukje dubbel kraankosten. Ik denk eerlijk gezegd dat het grote glas boven de enige kraan kosten zijn.
Raam naast de deur is ook zwaar maar indien nodig met til robot geplaatst kunnen worden.
Beetje leverancier heeft deze.
Last het kozijn opwerken is in mijn ogen bullshit.
Toen mijn ramen werden vervangen voor triple glas werd het glas van het grootste raam eerst met til robot binnen gezet, toen pas het nieuwe kozijn gezet. En met de robot buiten, het glas vanuit binnen erin gezet.
Hoe ze dat willen doen in jouw situatie lijkt mij vrij lastig ivm de horizontale ligger boven je deur.
Diagonaal en gekanteld is niet bevorderlijk voor de zuignap grip en druk op de glas platen. Maar ook wederom niet jouw probleem maar die van de aannemer.
In hoeverre kan het glas op hoogte op een steiger gezet worden binnen? (zie kraan uitdaging eerder genoemd)
BTW gebruiken ze ook kunststof stelkozijnen? (dat is het deel waar ze de kozijnen weer in vast zetten)

Heb zelf ook schuco kozijnen en dat glas wordt altijd vanuit binnen gezet

[ Voor 5% gewijzigd door The-Source op 23-04-2024 11:42 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:37
Hoe vervelend ook, ik denk dat je weinig aan de situatie kan veranderen. Het verkeerde glas is geleverd, en het juiste glas zal op een later moment geïnstalleerd moeten worden. Als het inderdaad betekent dat dit incl. kozijn in één keer moet gebeuren, dan schuift je planning gewoon op. Of je neemt genoegen met dit glas en bedingt een leuke korting. :)

Kun je de afspraken met de schilder/stucadoor nog verzetten? Als er evt. boetes zijn, zou ik die proberen te verhalen op de kozijnenboer.

Nog even terug op het plaatsen van kozijn met glas. Dit is niet gebruikelijk. Je stelt dat je kozijn er helemaal uit zou moeten als het glas kapot is. Dat lijkt me een ontwerpfout. Of heb je hier bewust voor gekozen?

[ Voor 5% gewijzigd door Fauna op 23-04-2024 11:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Er zitten ook gewoon kunststof glaslatten in kunstofkozijnen.
Wat ik nu hoor is gewoon l*lkoek. Ze kunnen best de kozijnen plaatsen en later het glas vervangen voor het spiegelglas. Iets met een kraan en dubbel werk.
Ik snap dat ze daar geen zin in hebben, maar aangezien ze blijkbaar al vaker in gebreke zijn gebleven zou ik ze gewoon aansprakelijk maken voor de kosten die je moet maken om alles weer om te zetten.

Want waar het op neer komt is dat iedereen, inclusief de andere aannemers maar moeten bloeden omdat de kozijnenboer zijn zaakjes niet op orde heeft.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
The-Source schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:40:
Over het stukje dubbel kraankosten. Ik denk eerlijk gezegd dat het grote glas boven de enige kraan kosten zijn.
Raam naast de deur is ook zwaar maar indien nodig met til robot geplaatst kunnen worden.
Beetje leverancier heeft deze.
Last het kozijn opwerken is in mijn ogen bullshit.
Toen mijn ramen werden vervangen voor triple glas werd het glas van het grootste raam eerst met til robot binnen gezet, toen pas het nieuwe kozijn gezet. En met de robot buiten, het glas vanuit binnen erin gezet.
Hoe ze dat willen doen in jouw situatie lijkt mij vrij lastig ivm de horizontale ligger boven je deur.
Diagonaal en gekanteld is niet bevorderlijk voor de zuignap grip en druk op de glas platen. Maar ook wederom niet jouw probleem maar die van de aannemer.
In hoeverre kan het glas op hoogte op een steiger gezet worden binnen? (zie kraan uitdaging eerder genoemd)
BTW gebruiken ze ook kunststof stelkozijnen? (dat is het deel waar ze de kozijnen weer in vast zetten)

Heb zelf ook schuco kozijnen en dat glas wordt altijd vanuit binnen gezet
Wellicht dat daar het "probleem" zit. Als ik kijk naar de andere kozijnen, hebben ze inderdaad het glas overal vanuit de binnenkant erop gezet (wat ook eigenlijk mega logisch is als je erbij stilstaat). Ze hebben de hefschuifpui achter ook met een tilrobot geplaatst, dus ze hebben er de beschikking over. Ik denk dat ze de draai niet gemaakt krijgen vanwege de trap die dicht tegen het raam aan zit. Het glas gaat straks dus tot nabij de vloer komen (balustrade en pilaar zijn weg).

Ze gebruiken inderdaad kunststof stelkozijnen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9UnHhLDlgMw18l0VlyjUa7anNc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qsGUmT7gHMYaM7K4teWCMKax.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vcqeck-nSavPrIhfnlxrv5ijKk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/u4PdQB0AXh0R0A0KPXG6hYYM.png?f=fotoalbum_large
Fauna schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:44:
Hoe vervelend ook, ik denk dat je weinig aan de situatie kan veranderen. Het verkeerde glas is geleverd, en het juiste glas zal op een later moment geïnstalleerd moeten worden. Als het inderdaad betekent dat dit incl. kozijn in één keer moet gebeuren, dan schuift je planning gewoon op. Of je neemt genoegen met dit glas en bedingt een leuke korting. :)

Kun je de afspraken met de schilder/stucadoor nog verzetten? Als er evt. boetes zijn, zou ik die proberen te verhalen op de kozijnenboer.

Nog even terug op het plaatsen van kozijn met glas. Dit is niet gebruikelijk. Je stelt dat je kozijn er helemaal uit zou moeten als het glas kapot is. Dat lijkt me een ontwerpfout. Of heb je hier bewust voor gekozen?
Het glas zouden ze alweer weggegooid hebben, dus het "verkeerde" glas is er al niet meer. Ik heb verder er niet voor gekozen op deze manier nee.

[ Voor 17% gewijzigd door Fab1Man op 23-04-2024 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01:13
Dat het bovenste glas van te voren moet worden geplaatst kan ik me wel iets bij voorstellen. Als ze dit moeten doen als het er al in zit moeten ze dus bij jou binnen 180kg glas omhoog gaan krijgen. Het wordt namelijk van de binnenzijde gemonteerd.
Afhankelijk van hoeveel ruimte er bij jou binnen is op die plek kan het heel lastig of zelfs onmogelijk zijn.

Ik zou kijken of ze je op een andere manier tegemoet willen komen (korting oid). En met je schilder en stukadoor bellen, zij zullen dit ook niet voor het eerst meemaken.

[ Voor 9% gewijzigd door Pejdref op 23-04-2024 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Pejdref schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:09:
Dat het bovenste glas van te voren moet worden geplaatst kan ik me wel iets bij voorstellen. Als ze dit moeten doen als het er al in zit moeten ze dus bij jou binnen 180kg glas omhoog gaan krijgen. Het wordt namelijk van de binnenzijde gemonteerd.
Afhankelijk van hoeveel ruimte er bij jou binnen is op die plek kan het heel lastig of zelfs onmogelijk zijn.

Ik zou kijken of ze je op een andere manier tegemoet willen komen (korting oid). En met je schilder en stukadoor bellen, zij zullen dit ook niet voor het eerst meemaken.
Kan best dat er in principe vanuit de binnenkant geplaatst wordt. Bij mij zijn toch echt een paar ramen vanaf de buitenkant met een kraan (over het huis heen) geplaatst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Vaak wordt bij lastige ruiten eerst het glas in de woning gezet voordat kozijnen met binnenbeglazing gedaan worden. Gewoon omdat dat makkelijker is, het kan meestal ook achteraf maar zeker niet altijd, Ook ik heb wel eens meegemaakt dat het glas echt eerst moest omdat achter het kozijn niet voldoende ruimte was om te manuvreren bij binnen beglazing Dan is immers de glasplaat groter dan de opening waar het doorheen gestoken moet worden en moet er schuin doorheen en is er dus ruimte nodig. En als dat specifieke glas dus stuk gaat moet daadwerkelijk ook het kozijn eruit om het te vervangen.

Met het aanbod minikranen zuignappen etc is de kans dat het niet kan zeker niet groot, maar zeker ook niet 0. Het kozijn incl glas plaatsen is een bijzonder verhaal en zou ik mijn vraagtekens ook bij zetten. tegelijktijdig (of eigenlijk eerst het glas) zou afhankelijk van de omgeving en het ontwerp dus wel mogelijk een eis kunnen zijn.

Overegens kan je er veder niet veel mee 6 mei is geen onredelijke termijn om een dergelijk probleem op te lossen. En dan ga ik er vanuit dat je ze al formeel in gebreken hebt gesteld, maar waarschijnlijk heb je dat niet dus moeten ze alsnog een redelijke termijn krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
Analamoebe schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:53:
[...]

Nee totaal niet maar ik heb al heel veel kozijnen en profielen gezien en er is er geen 1 die zichtbare schroeven heeft. dat zou niemand accepteren.
Conclusie, die schroeven zitten in de sponning waar het glas later inkomt, anders is het niet onzichtbaar te bevestigen.

Dit bedrijf wil gewoon door hun eigen oorzaak niet twee keer en kraan laten komen en probeert dat af te wimpelen met een smoes/lulverhaal.
Wees dan een vent en zeg gewoon, stom van ons maar twee keer kraankosten zat niet in de offerte, hoe kunnen we dit samen oplossen.

Ga niet liegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
twain4me schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:27:
Vaak wordt bij lastige ruiten eerst het glas in de woning gezet voordat kozijnen met binnenbeglazing gedaan worden. Gewoon omdat dat makkelijker is, het kan meestal ook achteraf maar zeker niet altijd, Ook ik heb wel eens meegemaakt dat het glas echt eerst moest omdat achter het kozijn niet voldoende ruimte was om te manuvreren bij binnen beglazing Dan is immers de glasplaat groter dan de opening waar het doorheen gestoken moet worden en moet er schuin doorheen en is er dus ruimte nodig. En als dat specifieke glas dus stuk gaat moet daadwerkelijk ook het kozijn eruit om het te vervangen.

Met het aanbod minikranen zuignappen etc is de kans dat het niet kan zeker niet groot, maar zeker ook niet 0. Het kozijn incl glas plaatsen is een bijzonder verhaal en zou ik mijn vraagtekens ook bij zetten. tegelijktijdig (of eigenlijk eerst het glas) zou afhankelijk van de omgeving en het ontwerp dus wel mogelijk een eis kunnen zijn.

Overegens kan je er veder niet veel mee 6 mei is geen onredelijke termijn om een dergelijk probleem op te lossen. En dan ga ik er vanuit dat je ze al formeel in gebreken hebt gesteld, maar waarschijnlijk heb je dat niet dus moeten ze alsnog een redelijke termijn krijgen.
Maar het probleem is dat ik nu de schilder ook moet gaan verplaatsen. Die zou in die week komen. De montage van de airco's zou de week erna zijn en de week daarna zou de vloer gelegd worden. Ik heb dus nogal met wat partijen te maken en die kunnen allemaal niet zomaar schuiven.
Qua planning moet dus nu zoveel schuiven dat de schilder niet zomaar precies 1 week later kan (reeds gechecked). Dus wellicht moet de vloer alsnog een week later komen.
Door andere omstandigheden is de vloer ook al een maand uitgesteld en daardoor is de keuken van 14 mei uitgesteld met 2 maanden naar juli! Dus nee, ik ben not amused over de gang van zaken van deze kozijnen toko.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Analamoebe
No Hands schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:09:
[...]

Nee totaal niet maar ik heb al heel veel kozijnen en profielen gezien en er is er geen 1 die zichtbare schroeven heeft. dat zou niemand accepteren.
Conclusie, die schroeven zitten in de sponning waar het glas later inkomt, anders is het niet onzichtbaar te bevestigen.
Ik heb ook aardig wat kozijnen en profileringen gezien en ook Schüco kozijnen die gemonteerd werden met montagebeugels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Analamoebe schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:31:
[...]

Ik heb ook aardig wat kozijnen en profileringen gezien en ook Schüco kozijnen die gemonteerd werden met montagebeugels.
Nu je het zegt, daar hadden ze het geloof ik ook over. Beugels om het te fixeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Fab1Man schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:23:
[...]

Het probleem is dat er nog qua afwerking tegen de kozijnen gestuced moet worden, dit moet nog drogen en over twee weken komt de schilder. We hebben omtrent de kozijnen al eerder dingen moeten verplaatsen en zo blijven we bezig met uitstellen. Want dan moet de schilder weer later komen op een eerste moment dat hij kan. Heeft niks met vrij krijgen te maken.
Kun je eventuele kleine beschadigingen/bijwerk puntjes niet gewoon zelf oplossen dan?
Zo'n mega groot probleem lijkt het me nou ook weer niet. En op die paar weken een conflict creëren lijkt me ook niet wenselijk.

It is what it is.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
Fab1Man schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:34:
[...]

Nu je het zegt, daar hadden ze het geloof ik ook over. Beugels om het te fixeren!
Ah, nu komt de beugel uit de mouw :D

Beugels kan ook, goed punt van @Analamoebe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 16:07
@Fab1Man Lekker de stukadoor laten komen en uitleggen wat de situatie is. Een beetje vakman stukt de hele woning tot aan dat kozijn en laat het laatste stukje zo "braak" liggen. Zodra je kozijn geplaatst is komt hij ff een uurtje langs en trekt het weer recht. Wellicht kost het je niet eens extra, of je betaald voor dat kleine stukje gewoon zo handje contantje en geef je nog een kratje pils erbij ( voor de extra moeite )

Zelfs voor de volle mep + voorrijkosten zou ik het nog zo laten doen. Betekent namelijk dat je met de rest gewoon verder kan en niet afhankelijk bent van de kozijnen.

De schilder kan verder ook alles schilderen wat die wilt, op het stuk muur met het nog ontbrekende kozijn na natuurlijk. Dat zal die of later nog moeten afmaken zodra het af gestukt is, of je moet er zelf ff nog met een roller overheen ( zo een klein stukje moet te overzien zijn )

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
hollandnick schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:19:
@Fab1Man Lekker de stukadoor laten komen en uitleggen wat de situatie is. Een beetje vakman stukt de hele woning tot aan dat kozijn en laat het laatste stukje zo "braak" liggen. Zodra je kozijn geplaatst is komt hij ff een uurtje langs en trekt het weer recht. Wellicht kost het je niet eens extra, of je betaald voor dat kleine stukje gewoon zo handje contantje en geef je nog een kratje pils erbij ( voor de extra moeite )
Zo heb ik dat ook laten doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
hollandnick schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:19:

Zelfs voor de volle mep + voorrijkosten zou ik het nog zo laten doen. Betekent namelijk dat je met de rest gewoon verder kan en niet afhankelijk bent van de kozijnen.

De schilder kan verder ook alles schilderen wat die wilt, op het stuk muur met het nog ontbrekende kozijn na natuurlijk. Dat zal die of later nog moeten afmaken zodra het af gestukt is, of je moet er zelf ff nog met een roller overheen ( zo een klein stukje moet te overzien zijn )
Die insteek begrijp ik heel goed hoor, en met de stukadoor is dit geen probleem echter wordt alles gespoten door de schilder, dus dat achteraf bijwerken gaat 'm niet echt worden.
Wat ik nu voor ogen heb is dat de schilder gewoon die week komt, op maandag kan die z'n voorbereidingen doen (muren bijwerken etc.) en de dinsdag wordt dan die pui geplaatst. Dan werken ze dat gewoon af met een stripje en dan kan de schilder woensdag gewoon verder. Dan zou het allemaal goed moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 16:07
Fab1Man schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:36:
[...]

Die insteek begrijp ik heel goed hoor, en met de stukadoor is dit geen probleem echter wordt alles gespoten door de schilder, dus dat achteraf bijwerken gaat 'm niet echt worden.
Wat ik nu voor ogen heb is dat de schilder gewoon die week komt, op maandag kan die z'n voorbereidingen doen (muren bijwerken etc.) en de dinsdag wordt dan die pui geplaatst. Dan werken ze dat gewoon af met een stripje en dan kan de schilder woensdag gewoon verder. Dan zou het allemaal goed moeten komen.
Ah ja dat krijg je dan wellicht niet meer helemaal mooi aangesloten ( maar ik ben dan ook geen expert ). Bij mij is het overigens helemaal andersom gegaan :P Hier heeft de kozijnenboer eerst de kozijnen gehangen en overal netjes afgewerkt met strips. De strips heb ik er laatst afgehaald en heeft de stukadoor het weer netjes tot aan het kozijn afgewerkt.

Al is het niet wat je voor ogen had, die strips geven ook een net resultaat

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 20:37
Christ1000 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:59:
Sterker nog, een aluminium kozijn kun je niet plaatsen met het glas er al in. Omdat ze in de lijn van het glas aan de binnenkant van het kozijn moeten schroeven.
Naar mijn mening is het zeker mogelijk om de ruit achteraf te plaatsen. Hij is groot, maar ook weer niet extreem groot.
Wellicht dat ze twee kranen nodig hebben (dat heb ik nu aan de hand bij een project). Dat is wellicht onhandig, maar zeker niet onmogelijk.
Jawel hoor. Bij ons een vast raam van 350x220cm met glas en al met een robot arm in de gevel gezet. Was ook aluminium.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Pagina: 1