Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Serieus simracen. Ik heb een rig met DD wheelbase, maar de PC mist nog. Ik ga racen in VR met een Quest 3. Mogelijk in de toekomst een overstap naar de bigscreen beyond.
Ook denk ik eraan om in de toekomst triple 32" 1440p monitoren toe te voegen, zodat ik kan switchen tussen "gewoon" en VR.
Echter, ik wil ook Flight Simulator en DCS gaan gebruiken. Ik vlieg af en toe in het echt met een vriend en denk er over om over een paar jaar mijn vliegbrevet te gaan halen. Dus ook dat stuk trekt me enorm.
Sims die ik wil gaan draaien: iRacing, Asetto Corsa, Automibilista 2, MS Flight simulator en DCS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €3k.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, mijn huidige PC wordt mijn werk PC.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia, omdat ik lees dat dit het beste werkt met de Quest 3.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zo stil mogelijk, en graag een goede airflow.
Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ga er vanuit dat de 4090 een must is, vanwege MS Flight Simulator. Ik zou ook tevreden kunnen zijn met een 4080 Super als dat ook te doen is. Maar als ik met iRacing en regen en VR gewoon ook een 4090 moet gebruiken, dan is dat wat het is. Ik hoor graag of ik ergens iets heb gemist. Als het beter kan hoor ik het natuurlijk ook heel graag.
Mijn huidige selectie:
Serieus simracen. Ik heb een rig met DD wheelbase, maar de PC mist nog. Ik ga racen in VR met een Quest 3. Mogelijk in de toekomst een overstap naar de bigscreen beyond.
Ook denk ik eraan om in de toekomst triple 32" 1440p monitoren toe te voegen, zodat ik kan switchen tussen "gewoon" en VR.
Echter, ik wil ook Flight Simulator en DCS gaan gebruiken. Ik vlieg af en toe in het echt met een vriend en denk er over om over een paar jaar mijn vliegbrevet te gaan halen. Dus ook dat stuk trekt me enorm.
Sims die ik wil gaan draaien: iRacing, Asetto Corsa, Automibilista 2, MS Flight simulator en DCS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €3k.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, mijn huidige PC wordt mijn werk PC.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia, omdat ik lees dat dit het beste werkt met de Quest 3.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zo stil mogelijk, en graag een goede airflow.
Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ga er vanuit dat de 4090 een must is, vanwege MS Flight Simulator. Ik zou ook tevreden kunnen zijn met een 4080 Super als dat ook te doen is. Maar als ik met iRacing en regen en VR gewoon ook een 4090 moet gebruiken, dan is dat wat het is. Ik hoor graag of ik ergens iets heb gemist. Als het beter kan hoor ik het natuurlijk ook heel graag.
Mijn huidige selectie:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 385,95 | € 385,95 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 184,- | € 184,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4090 GAMING OC 24G | € 1.799,- | € 1.799,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Chalk White | € 144,90 | € 144,90 |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 55,90 | € 55,90 |
1 | Toetsenborden | Logitech Wireless Touch K400 Plus (NL) Zwart | € 35,09 | € 35,09 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 115,90 | € 115,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 1000W | € 161,35 | € 161,35 |
1 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 155,90 | € 155,90 |
Totaal | € 3.037,99 |