Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampsink
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik zoek een?
Mobiele telefoon voor mijn kinderen waar ze wel whatsapp op kunnen gebruiken. De sim kaarten werken niet op het 2G netwerk

Wat is je budget?
niet te veel, maar heb zo geen prijsindicatie

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voor mijn kinderen, in principe is bellen en sms genoeg, maar whatsapp kan ik ook nog wel mee leven. Maar er mag geen tiktok of snapchat of youtube op kunnen draaien

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik had al een Nokia 106 gekocht maar die werkt alleen nog op het 2G netwerk, de sim kaarten werken hier niet op. Op zich een andere Nokia featurephone is ook prima, of ander merk.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vraag me af of de 4G modellen van Nokia feature phones hiervoor geschikt zijn. Werkt een sim kaart hierin die niet meer op 2G kan? Er zit wel internet op deze telefoons, wat kunnen ze daarmee ? Kunnen ze Apps installeren ?
Mijn kinderen hebben nu een iPhone met ingestelde schermtijd, alleen heeft Apple een vervelende functie erin zitten, dat als de schermtijd op is ze telkens op "nog 1 minuutje" kunnen klikken om apps te blijven gebruiken

Beste antwoord (via hampsink op 23-04-2024 13:48)

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-04 12:04
In deze tijd blijven de ontwikkelingen doorgaan, dus een telefoon zonder die apps in de toekomst zal niet meer bestaan, er zullen alleen maar telefoons met apps zijn.

Kwestie van opvoeden dus, wat wij hier ook doen naast de 'apparaattijd'. Apps installeren mogen zij ook doen, dan moeten wij het alleen nog goedkeuren via onze telefoon, zo hebben wij altijd inzichtelijk wat zij willen installeren op hun tablet.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lelletje
Android heeft daar Familiy Link voor en Family Sharing voor iOS...

Dit werkt prima hier, kan je zowat alles mee instellen wat wel en niet mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit94
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Het is mogelijk om iPhones voor het gezin in te stellen en daarmee het installeren van (bepaalde) apps te blokkeren. Dit is allemaal beschikbaar onder Schermtijd > Beperkingen.

Om te voorkomen dat de optie 'nog 1 minuutje' beschikbaar is moet je dit aanzetten: Schermtijd > Applimieten > Apps > "Blokker bij einde van limiet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampsink
gerrit94 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:10:
Het is mogelijk om iPhones voor het gezin in te stellen en daarmee het installeren van (bepaalde) apps te blokkeren. Dit is allemaal beschikbaar onder Schermtijd > Beperkingen.

Om te voorkomen dat de optie 'nog 1 minuutje' beschikbaar is moet je dit aanzetten: Schermtijd > Applimieten > Apps > "Blokker bij einde van limiet"
Klopt, alleen werkt dat helaas niet. Ik heb het ook al per App ingesteld, maar ze blijven de optie 'nog 1 minuutje' telkens houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampsink
Lelletje schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:08:
Android heeft daar Familiy Link voor en Family Sharing voor iOS...

Dit werkt prima hier, kan je zowat alles mee instellen wat wel en niet mag.
Ik zal eens kijken naar Family Sharing voor IOS, dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
Dan heb je denk ik toch iets niet goed ingesteld. Bij mij kunnen de kids niet om die tijd heen. Tijd op = geblokkeerd. Dat is dan alleen wel voor het hele apparaat en niet per app, moet ik zeggen.

[ Voor 24% gewijzigd door Lelletje op 23-04-2024 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit94
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ik kan me vergissen maar in mijn ervaring krijg ik maar één keer de optie voor "nog één minuut", om werk op te slaan, daarna blokkeert het wel. Het is mogelijk dat dit ergens een instelling is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampsink
Lelletje schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:23:
Dan heb je denk ik toch iets niet goed ingesteld. Bij mij kunnen de kids niet om die tijd heen. Tijd op = geblokkeerd. Dat is dan alleen wel voor het hele apparaat en niet per app, moet ik zeggen.
Jij bedoelt dan de "Apparaatvrije tijd" misschien ? dan wordt het hele apparaat geblokkeerd na of voor een bepaalde tijd.
Ik gebruik de Applimieten die je per categorie of per app in kan stellen. Alleen wat ik daar ook doe, de optie 'nog 1 minuutje' blijft erin staan. Vind het zowieso raar dat zo'n optie erin zit maar goed, daar zal Apple wel weer een bepaalde gedachte bij hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampsink
gerrit94 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:30:
Ik kan me vergissen maar in mijn ervaring krijg ik maar één keer de optie voor "nog één minuut", om werk op te slaan, daarna blokkeert het wel. Het is mogelijk dat dit ergens een instelling is
Ik heb net net nogmaals getest en nu vraagt hij inderdaad maar 1 keer om 'nog 1 minuut'... vreemd.. misschien na een update gefixed.
Dan ben ik op zich al veel geholpen, maar ik zou toch graag nog willen weten of iemand nog suggesties heeft voor een 'light' telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Als WhatsApp erop kan, dan kunnen andere apps er ook op, dus ik denk niet dat wat je zoekt bestaat.

The devil is in the details.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
In deze tijd blijven de ontwikkelingen doorgaan, dus een telefoon zonder die apps in de toekomst zal niet meer bestaan, er zullen alleen maar telefoons met apps zijn.

Kwestie van opvoeden dus, wat wij hier ook doen naast de 'apparaattijd'. Apps installeren mogen zij ook doen, dan moeten wij het alleen nog goedkeuren via onze telefoon, zo hebben wij altijd inzichtelijk wat zij willen installeren op hun tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Is een Android launcher met beperkte apps nog een idee? Geen idee hoe oud en handig je kinderen zijn, dus weet niet of dat een optie is. Op mijn Samsung telefoon kan ik beperkte modus instellen waarbij ik alleen bepaalde toegestane apps kan starten. Ik zou eerlijk gezegd niet weten of je dit kan beveiligen

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hampsink
@Lelletje Daar heb je ook wel weer gelijk in, ik ben eigenlijk nu toch wel tevreden met het feit dat de schermtijd toch wel goed werkt en de 1-minuut ook maar 1 keer 1-minuut is.

@P_Tingen De kids zijn aardig handig met veel dingen, maar pech voor hun is dat ik ICT'er ben en hun meestal wel doorheb ;-) We hebben allemaal Apple dus ik houd het toch bij de mogelijkheden van Apple.

Dank voor de reacties, ik kan hiermee verder !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12:31
Het zal geen populaire reactie zijn maar wat is er mis met bespreken met je kids dat ze het gewoon niet mogen downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampsink
Daar is zeker niks mis mee, maar mijn ervaring is dat ze stiekum toch dingen gaan proberen al is het met een omweg. En verslavende Apps als tiktok ben ik wel helemaal klaar mee eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Mja, gewoon regelmatig de telefoon controleren en alle ongewenste apps er af mieteren. Bij herhaling telefoon voor x tijd kwijt. Telefoon is een privilege en privileges kunnen ingetrokken worden bij ongewenst gedrag.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampsink
Inderdaad, en vandaar mijn vraag naar een 'lite' telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:15
Kan je niet de appstore instellen dat je telkens een wachtwoord in moet typen om app te downloaden, of vindt je dat teveel gedoe?

ja - ze kunnen nog steeds gewoon via de browser pagina's bezoeken...
Pagina: 1