goede dvd speler + DTS versterker voor max 2000

Pagina: 1
Acties:

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Hoi ik ben dus op zoek naar bovenstaande waar het verer aan moet voldoen.
1. CDR lezen
2. Regiovrij te maken (zijn)
3. Mp3
Dit in volgorde van belangrijkheid. Ik blijf twijfelen over die goedkope yamakawa dingen ze zijn mij iets te goedkoop maar dat zal wel aan mij liggen.

• DarkSide
  • Laatst online: 09-03 20:05

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij heeft philips een nieuwe DVD speler die ook MP3's aan kan. Misschien dat dat wat is.
Die kunnen als het goed is ook CDRs aan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Ok dat zijn dus de DVD622 en de DVD712 respectievelijk 800 en 890 gulden is te doen nu nog de DTS decoder enzo erbij

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Wat raden jullie aan een versterker met ingebouwde decode of juist de dvd met ingebouwde decoder

• DarkSide
  • Laatst online: 09-03 20:05

DarkSide

theres no place like ::1

Versterker met ingebouwde DTS decoder.
Yamaha/Onkyo staan hoog op mijn lijstje.
Mocht je al een versterker hebben en alleen een DVD speler willen kopen is het handig dat die het signaal kunnen decoderen. Moet je ook een nieuwe versterker kopen.
Koop er dan een met DTS decoder.
(de meeste AV versterkers zijn tegenwoordig met DTS uigerust)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Mkeej..

Yamakawa, Cyberhome, Hiteker, Limit, Divido etc etc zijn toch van een klasse minder. En bovendien zijn zij niet goedkoper geworden het afgelopen jaar. De A merken wel.

Beste spelers die aan alle drie de criteria voldoen zijn:

Samsung 711 (zonder) en 811 (met decoder)
Philips 622, 712, 722, 752 en 762. Let op de specs op de site. De billigste drie missen een paar aansluitingen.
Grundig GDV130
Thomson DTH-4200
Aiwa XV-DV370
Samsung DVD-M205
(allemaal via remote te ontgrendelen: vcdhelp.com)

Kijk ff bij Areadvd.de welke aansluitingen deze apparaten hebben. Als je een Televisie zonder s-Video cinch hebt, moet de DVD speler een SCART mèt RGB doorvoer hebben.

Een DD/DTS versterker of receiver heeft een betere decoder dan de gemiddelde DVD speler, dus die gebruik je.

Welke versterker/receiver?

Er van uitgaande dat bovenstaande spelers voor f 800 te krijgen zijn, heb je 1200 voor de versterker.

Dacht ik zo aan een Yamaha, Denon, Harman Kardon, Onkyo, Sony. Heb je mooie modellen voor. Nog mooier als je in Duitsland gaat sjoppen.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:08

JT

VETAK y0

Ik geloof dat de nieuwe Pioneer dvd speler ook mp3 ondersteuning gaat krijgen....en Pioneer is goed op het gebied van dvd.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op zondag 09 september 2001 23:26 schreef JT het volgende:
Ik geloof dat de nieuwe Pioneer dvd speler ook mp3 ondersteuning gaat krijgen....en Pioneer is goed op het gebied van dvd.
Klopt, maar Pioneer faalt op puntje 2: Regiovrij.

Maar als je er extra geld tegenaan gooit voor een chipombouw, is de Pioneer DV-444 voor F 799 een wereldkoop.
Idem voor de Toshiba SD210E.

Verwijderd

Als ik jou was zou ik de Yamaha Rx-v420 nemen met de yamaha dv-510 nemen bij elkaar kost dat 1800,- en is ie nog regiovrij ook. bij mediamarkt amsterdam

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Nog ff een vraagje ik wil ze niet tegelijk aanschaffen. Eerst de DVD speler en dan de versterker. Ik heb nu een dolby setje. Krijg ikuit mijn dvd speler wel gewoon dolby. Ik denk het wel want dolby zit gewoon gecodeerd in het stero signaal

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 14:27
Let erop dat ze ook RC2 of zoiets kunnen omzeilen.
Das die extra beveiliging op DVD's die checken of de speler regiovrij is....

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 12:10 schreef DarkHelmet het volgende:
huh hoe kan een dvd nou iets checken dat kan alleen de speler toch :? Een DVD heeft weinig intelligents inz ich lijkt mij

Verwijderd

de pioneer 444 is en hele mooie speler

799,00 regiovrij

de 343 kost nu 699,00 regiovrij ( zolang de voorraad strekt incl 2 dvd films ! )

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

playa
Als ik jou was zou ik de Yamaha Rx-v420 nemen met de yamaha dv-510 nemen bij elkaar kost dat 1800,- en is ie nog regiovrij ook. bij mediamarkt amsterdam
Doet geen MP3. :Z
Is overigens een Philips 711...

TrailBlazer
Nog ff een vraagje ik wil ze niet tegelijk aanschaffen. Eerst de DVD speler en dan de versterker. Ik heb nu een dolby setje. Krijg ikuit mijn dvd speler wel gewoon dolby. Ik denk het wel want dolby zit gewoon gecodeerd in het stero signaal.
Bedoel je dat je een "Dolby Prologic" versterker met 5.1 ingangen hebt? Dan heb je idd genoeg aan een DVD speler met Dolby Digital (AC3) decoder. Je verbindt de 5.1 uitgangen van de DVD met de ingangen van de amp en je ben klaar.
Dan heb je evenwel GEEN DTS.
Waarom zou je DTS willen? Je hebt toch al Dolby Digital?
- DTS klinkt net nog ff mooier in films (als de DVD het signaal heeft) en je kan ook een CD-audio met DTS signaal afspelen. Die zijn wel duur en zeldzaam, maar dan lijkt het net alsof je in het publiek staat bij "Hell freezes over" van de Eagles.
Een DD Decoder hebben de Samsung 811, M405 en Philips 752.

DarkHelmet
Een beetje vaag uitgelegd.
Het gaat er om dat de speler niet alleen regiovrij is, maar dat je hem ook handmatig kan instellen op een specifieke regio, regio 1 dus. Nieuwe DVD's met het RCE systeem, regional coding enhancement (enforcement) spelen niet af op een speler waarop geen regiocode zit.

audiovision
De pioneer 444 is een hele mooie speler, 799,00 regiovrij.
De 343 kost nu 699,00 regiovrij ( zolang de voorraad strekt incl 2 dvd films ! )
De 343 doet geen MP3 en is vierkant achterhaald door de 444.
Als je die DV444 voor dat geld regiovrij kan krijgen, doen! Waar is dat overigens?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 14:13 schreef victorvo het volgende:
playa

Bedoel je dat je een "Dolby Prologic" versterker met 5.1 ingangen hebt? Dan heb je idd genoeg aan een DVD speler met Dolby Digital (AC3) decoder. Je verbindt de 5.1 uitgangen van de DVD met de ingangen van de amp en je ben klaar.
Dan heb je evenwel GEEN DTS.
Nee ik heb geen Dolby Prologic versterker alleen dolby stereo geloof ik met twee van die achter speakers die hetzelfde geluid geven. Dat dolby signaal zit dan in het steroe signaal verwerkt. Ik heb in ieder geval geen 5.1 ingan op versterker zitten had ik 2 jaargeleden maar wat meer uitgegeven |:(

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 12:21 schreef TrailBlazer het volgende:

huh hoe kan een dvd nou iets checken dat kan alleen de speler toch :? Een DVD heeft weinig intelligents inz ich lijkt mij
De DVD speler draait software vannaf de DVD (voor menutjes etc) die software kan ook aan de DVD speler vragen voor welke regio de speler is. Klopt het antwoord dat de speler dan dus eigenlijk aan zichzelf geeft niet, dan stopt alles.

Dus als je speler 'regiovrij' is dan zegt dat alleen dat hij alle schijfjes voor alle regios slikt.
Of de software op dat schijfje er ook mee accoord gaat is dan weer een tweede.

• MankE NeliZ
  • Laatst online: 06-06-2025

MankE NeliZ

Geen matches

Laatste een hele strakke Harman Kardon DD/DTS Receiver bij Correct in Rotterdam gezien voor F 500,-

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

• DarkHelmet
  • Laatst online: 15-02 14:27
Bedankt voor de heldere uitleg over de RCE victorvo! :)
Ik heb de klok horen luiden, maar kwist niet waar de klepel hing. Maar ik hoopte gewoon dat iemand erop zou reageren om het ff duidelijk te vertellen...
TNX!

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Hmm Bij Raf een hele mooie combi van Marantz ok wel zo'n 3000 piek maar dan heb je wel wat iemand ervaring met dvd spelers van Marantz. Geluid zit wel goed neem ik aan. Echter die DVD weet ik niet

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:08
Op zondag 09 september 2001 23:23 schreef victorvo het volgende:
Mkeej..

Kijk ff bij Areadvd.de welke aansluitingen deze apparaten hebben. Als je een Televisie zonder s-Video cinch hebt, moet de DVD speler een SCART mèt RGB doorvoer hebben.
Is het niet de bedoeling bij (veel) DD receivers om het beeldsignaal ook door de receiver te laten lopen??

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 22:29
What HiFi raadt deze twee aan:

Toshiba SD-210E
Yamaha DVD-S510

De Toshiba speelt mp3's af, de yamaha niet.

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op vrijdag 14 september 2001 10:41 schreef Pee het volgende:

[..]

Is het niet de bedoeling bij (veel) DD receivers om het beeldsignaal ook door de receiver te laten lopen??
Liever niet. Het videosignaal moet juist een zo kort mogelijke weg afleggen, met zo min mogelijk koppelingen. Elke aansluiting is in feite een onvolkomenheid in de kabel.
Een DD versterker heeft alleen s-video aansluitingen voor video, dus je hebt dan nog een kabel nodig met s-video -> Scart, tenzij je TV ook een s-video aansluiting heeft.

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Nu bij http://www.electronica24.de./app/catalog?action=browseProducts&ResultOffset=10 een Philips 752 (met DD decoder, 2 scarts en MP3, regiovrij via remote) voor DM 499.

Yamaha RXV620 erbij voor DM 1199 en je zit op 1700 DM. RXV 520 voor 899, totaal DM 1400. Wel ff pieken uitgeven voor een goede digitale kabel en een goede scart (liefst een met schroeven in de stekkers, niet gelast. Dan kan je hem altijd makkelijk openschroeven) of S-video kabel. Bainbridge Profigold bijvoorbeeld.

Pagina: 1