Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:13
Het scherm van de S8 van m'n vriendin, blijft sinds deze middag op zwart.
De telefoon lijkt verder nog gewoon te werken:
  • Hij trilt als er een berichtje, of mailtje binnenkomt
  • Als ik de volume en power knop 10sec ingedrukt houd, start de telefoon opnieuw op (ik zie dat aan het lampje dat blauw kleurt en voel het aan het trillen)
  • Telefoon een uur aan de lader gehangen en het lampje kleurt groen.
Alleen wat ik ook doe, het beeld blijft dus op zwart..

Is er een mogelijkheid om de telefoon aan een pc te hangen en hem vanaf daar (met beeld) te ontgrendelen/benaderen?
Of lukt dat alleen als je eerst op de telefoon zelf ontgrendeld?

Alle hulp is zeer welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Sluit 'm eens via USB-C aan op een monitor. Wie weet kom je met DeX een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
S_Chief schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:49:
Sluit 'm eens via USB-C aan op een monitor. Wie weet kom je met DeX een heel eind.
Ok tnx
(Ik heb wel even moeten opzoeken wat Dex is :P )

Ik zal het morgenvroeg eens gaan proberen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Wat gebeurt er als je met een zaklamp op het scherm schijnt? Kan zijn dat je blacklight defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
hoi1234 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 07:46:
Wat gebeurt er als je met een zaklamp op het scherm schijnt? Kan zijn dat je blacklight defect is.
Net even geprobeerd met zaklamp van mijn eigen telefoon en eens even in de volle ochtendzon gehouden, maar helaas blijft het scherm zwart.

Ik heb wel een sterk vermoede dat het hiermee te maken heeft, want afgelopen weekend klaagde m'n vriendin er al over dat het scherm erg donker bleef (dat hij niet meer goed reageerde op lichtinval).
S_Chief schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:49:
Dit heb ik net even geprobeerd, maar ik krijg geen beeld op de monitor. (ik vermoed dat Samsung DeX nooit automatisch geinstalleerd is op de S8)

Zou het zin hebben om te proberen de achterkan eraf te halen (verwarmen tot die begint los te laten)?
En dan de batterij eens even loskoppelen?

Punt is wel, ik kan hem nu niet uitzetten, dus ik zou bovenstaande moeten doen terwijl de telefoon aan is. Is dat verder wel veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:39
hoi1234 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 07:46:
Het backlight van een OLED?
Bloedvat schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:03:
Dit heb ik net even geprobeerd, maar ik krijg geen beeld op de monitor. (ik vermoed dat Samsung DeX nooit automatisch geinstalleerd is op de S8)
DeX is onderdeel van de firmware. Op mijn S10e werkt het, na een reboot, niet voordat het toestel een keer geunlockt is geweest, goede kans dat dit op de S8 ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
hcQd schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:03:

DeX is onderdeel van de firmware. Op mijn S10e werkt het, na een reboot, niet voordat het toestel een keer geunlockt is geweest, goede kans dat dit op de S8 ook het geval is.
Dus ik moet eerst de telefoon unlocken voordat de monitor beeld geeft? (want dat is juist het probleem; ik kan niks zien op de telefoon en kan die dus ook niet unlocken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinuspw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-02 08:50
Bloedvat schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:17:
[...]

Dus ik moet eerst de telefoon unlocken voordat de monitor beeld geeft? (want dat is juist het probleem; ik kan niks zien op de telefoon en kan die dus ook niet unlocken)
Kun je hem ook niet unlocken met je vingerafdrukscanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
rinuspw schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:30:
[...]

Kun je hem ook niet unlocken met je vingerafdrukscanner?
Nee, helaas (of althans, volgens mij niet, maar ik kan het niet met zekerheid zeggen/zien, want het scherm blijft zwart :P )

Ik heb ook "blind" het unlock patroon geprobeerd, maar helaas ook zonder resultaat.

Maar ik betwijfel inmiddels of het scherm uberhaupt nog aanraking detecteerd, want als je het unlock patroon of de vingerscan verkeerd doet, krijg je normaal een kleine trilling, maar die krijg ik nu ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Haal de simkaart er iig uit. Na het rebooten moet je bij mijn weten minstens 1x inloggen met de pincode van het toestel zelf. Je kan een muis/toetsenbord aansluiten en het daarmee proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
S_Chief schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 20:21:
Haal de simkaart er iig uit. Na het rebooten moet je bij mijn weten minstens 1x inloggen met de pincode van het toestel zelf. Je kan een muis/toetsenbord aansluiten en het daarmee proberen?
Ja, simkaart (en SD) zitten inmiddels al in een (tijdelijk) vervangend toestel.

Ik zou niet weten hoe ik een muis en keyboard op het toestel zou moeten aansluiten (ik zou bovendien niet weten wat ik daar vervolgens mee zou moeten doen aangezien ik geen beeld heb :P )

Nah ja, helaas (nieuwe telefoon moet er sowieso komen, maar bepaalde apps, zoals bijv DigiD, zijn gewoon veel makkelijker overzetten als je je oude telefoon er bij hebt).

Ik zal morgen nog eens een factory reset proberen.
In het geval dat dat ook niet werkt; hebben jullie een advies om 'm "hard" schoon te vegen (voor de zekerheid). Een magneet er langs halen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Met een toetsenbord kan je wellicht blind je pin intypen, en daarna verder met een monitor/DeX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:55
Hier staan nog wat links:

Android ontgrendelen met muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
S_Chief schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 23:17:
Met een toetsenbord kan je wellicht blind je pin intypen, en daarna verder met een monitor/DeX.
Ze gebruikte alleen een patroon om te unlocken, geen pin code.
Dankjewel
Helaas heb ik al die hulpapparatuur niet (voor DeX zie ik dat ik zo'n usb-c naar hdmi converter nodig heb. Voor aansluiten muis en keyboard heb ik zo'n usb hub nodig)
Pagina: 1