Goedenavond,
Mijn Ryzen 3 1300x CPU komt niet boven 39% frequentie en 1.37GHz, terwijl de basissnelheid 3.50GHz zou moeten zijn. Ik heb veel suggesties gelezen en verschillende oplossingen geprobeerd. Enkele details:
1. Als ik opstart in Veilige Modus, is er geen probleem. Ik heb Prime95 uitgevoerd om 100% CPU-gebruik en 3.50GHz te bevestigen.
2. In Normale Modus wordt het beperkt tot 39%, zelfs wanneer Prime95 wordt uitgevoerd.
3. Temperaturen zijn normaal.
4. Ik heb geprobeerd om het Windows Power Scheme te wijzigen naar hoge prestaties, zonder succes.
5. Ik heb Nvidia Geforce Experience verwijderd (online suggestie), zonder effect.
6. Ik heb de nieuwste AMD-drivers gedownload en geïnstalleerd.
7. Ik heb Ryzen Master geinstalleerd en het profiel aangepast.
Wat zou het kunnen zijn?
Enkele specificaties:
Moederbord: Asrock AB350M Pro4
CPU: Ryzen 3 1300x
RAM: 2x8 Corsair
GPU: Geforce RTX 3060 Ti
Dank!
...
Mijn Ryzen 3 1300x CPU komt niet boven 39% frequentie en 1.37GHz, terwijl de basissnelheid 3.50GHz zou moeten zijn. Ik heb veel suggesties gelezen en verschillende oplossingen geprobeerd. Enkele details:
1. Als ik opstart in Veilige Modus, is er geen probleem. Ik heb Prime95 uitgevoerd om 100% CPU-gebruik en 3.50GHz te bevestigen.
2. In Normale Modus wordt het beperkt tot 39%, zelfs wanneer Prime95 wordt uitgevoerd.
3. Temperaturen zijn normaal.
4. Ik heb geprobeerd om het Windows Power Scheme te wijzigen naar hoge prestaties, zonder succes.
5. Ik heb Nvidia Geforce Experience verwijderd (online suggestie), zonder effect.
6. Ik heb de nieuwste AMD-drivers gedownload en geïnstalleerd.
7. Ik heb Ryzen Master geinstalleerd en het profiel aangepast.
Wat zou het kunnen zijn?
Enkele specificaties:
Moederbord: Asrock AB350M Pro4
CPU: Ryzen 3 1300x
RAM: 2x8 Corsair
GPU: Geforce RTX 3060 Ti
Dank!
...