Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonswink
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 31-05 14:00
Goede avond mede Tweakers,

Binnenkort ga ik verhuizen naar een nieuwe huurwoning die op de hoogste verdieping zit met een plat dak, waarbij de energielabel A is en de woning komt uit 2009

Van de huidige huurder heb ik begrepen dat het in de zomer extreem warm kan worden daar dus ben ik aan een zoektocht begonnen voor een mobiele airco die de woning van 58 m2 moet gaan koelen zodra het te warm gaat worden later dit jaar, ik heb de volgende airco’s gevonden en zou graag jullie bevindingen willen meekrijgen om hopelijk de juiste aankoop te kunnen doen, het plan is om m in de woonkamer te zetten:

- allereerst dacht ik aan de “inventum ac127wset”

Deze heeft een dubbele buis voor vervoer van warme en koudere lucht, had gelezen dat dit de enige in Nederland is die dat heeft, verder in de wereld zijn er andere versies beschikbaar die ook een inverter ingebouwd hebben, neem dus aan dat deze het gebonk gaat hebben als de meeste andere mobiele airco’s

- ten tweede dacht ik aan de “LG pa11ws”

Deze heeft een dubbele inverter ingebouwd die dus weer een stuk stiller zou moeten zijn maar weer niet de extra buis heeft

Denken jullie dat een van deze twee mij de zomer door kunnen helpen en zo ja welke zou mij het beste kunnen helpen?

Of als er een beter alternatief is zou ik dat ook waarderen ☺️

Met vriendelijke groet,

Leon

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:51
is zoiets bespreken met de verhuurder nog een optie?
van Joh het is echt extreem heet in de zomer, een vaste airco zou ook meerwaarde hebben voor de woning.. Kunnen we eventueel iets samen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:01
Ik heb zelf die Inventum. De buis die je naar buiten moet hangen is echt dik dus het raam waar je hem buiten hangt moet echt ver open staan. Er zit wel een setje bij om die kieren weer met een doek redelijk af te sluiten. Het apparaat zelf is ook flink groot.

Ik gebruik hem bij mij op zolder om de allerheetste dagen wat terug te kunnen koelen. Dat doet hij prima en snel. Hij maakt inderdaad nogal lawaai en tijdens teams meetings zet ik hem dan ook uit.

Voor mijn use case is het prima voor dat geld maar in de woonkamer zou ik er niet blij van worden denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:56
Als je het stil en efficient wilt doen, moet je zoeken naar een mobiele split-airco, maar de grotere zijn duurder dan een vaste split-airco.

Ik ben met @dfbt: heb je de verhuurder al gevraagd of het eventueel via hun geregeld kan worden, of goedkeuring het zelf goed te regelen? Een kleine single split-airco (2.5kW) kan je soms al voor 700E kopen + installeren bij lokale bedrijven. Dat is maar marginaal duurder dan de oplossingen die je nu hebt, maar werkt zeker een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit past beter in een ander deel, ik verplaats je topic even :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonswink
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 31-05 14:00
Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik zal zeker zodra ik de sleutel ga ontvangen vragen wat de mogelijkheden zijn, anders word het toch wel de mobiele airco, zie verder niet echt iets van de buitenunits staan van mogelijke andere woningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Eurom AC2401 is ook nog een optie, als je een raam/kozijn hebt waar die aan kan hangen.
Is eigenlijk voor caravans:
Afbeeldingslocatie: https://img.ricardostatic.ch/images/de5ae3f1-97a0-4360-a49a-782fe0701ede/t_1800x1350

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pipmitz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:17
Juup schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:20:
Eurom AC2401 is ook nog een optie, als je een raam/kozijn hebt waar die aan kan hangen.
[Afbeelding]
Ik heb deze ook gezien, hoe goed koelt deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:53
Juup schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:20:
[Afbeelding]
"Koelcapaciteit: 2400 BTU, 696 W"
Bron: https://eurom.nl/product/...t-airconditioners/ac2401/

Het zal ongetwijfeld wat doen en is al stukken beter dan zo'n beroerde mobiele airco (waar denk je dat de lucht vandaan komt die hij allemaal naar buiten blaast..., precies dat wordt weer aangevuld vanuit buiten), maar voor een gemiddelde woonkamer/appartement is dit echt te weinig.
Beetje split-airco begint bij 2000-3000W koelvermogen.

Ik zou de verhuurder overtuigen om een airco te mogen plaatsen. Een split-airco heb je tegenwoordig ook al voor +/- 1600 euro. En met een split-airco kun je nog erg zuinig verwarmen ook!

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 05-05-2024 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:46
ThinkPad schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:20:

Ik zou de verhuurder overtuigen om een airco te mogen plaatsen. Een split-airco heb je tegenwoordig ook al voor +/- 1600 euro. En met een split-airco kun je nog erg zuinig verwarmen ook!
Dat is bij appartementen volgens mij vaak lastig, immers de regelgeving qua overlast is streng en geluidsnormen worden snel overschreven, daarnaast is er mogelijk toestemming nodig van de VVE, als het ding bijvoorbeeld aan de gevel komt te hangen op een balkon dat mogelijk van de VVE is.

Zie ook bijvoorbeeld: https://www.vvebelang.nl/kennisbank/bouwkundig/airco/

Ik kan me voorstellen dat een verhuurder niet heel veel trek heeft in dat soort procedures, tenzij de verhuurder bijvoorbeeld het hele pand bezit.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennism op 05-05-2024 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pipmitz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:17
ThinkPad schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:20:
[...]

"Koelcapaciteit: 2400 BTU, 696 W"
Bron: https://eurom.nl/product/...t-airconditioners/ac2401/

Het zal ongetwijfeld wat doen en is al stukken beter dan zo'n beroerde mobiele airco (waar denk je dat de lucht vandaan komt die hij allemaal naar buiten blaast..., precies dat wordt weer aangevuld vanuit buiten), maar voor een gemiddelde woonkamer/appartement is dit echt te weinig.
Beetje split-airco begint bij 2000-3000W koelvermogen.

Ik heb nog even rondgeneusd, maar je hebt ook deze: https://www.qlima.nl/mini...ms-ac-5001-wit-zwart.html

Heeft volgens de website 5000 BTU/1,46 kW aan vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:52

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
BK >> DEI :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je hebt ook mobiele caravan airco's. Als die makkelijk in je raam te plaatsen zijn en genoeg vermogen hebben (is ook echt split wat je zoekt zo te zien).

Zoiets als dit Homatiq CA-5000.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortellica
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 06:03
Leonswink schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:12:
Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik zal zeker zodra ik de sleutel ga ontvangen vragen wat de mogelijkheden zijn, anders word het toch wel de mobiele airco, zie verder niet echt iets van de buitenunits staan van mogelijke andere woningen
En al iets bekend, ben benieuwd? :)
Pagina: 1