SIMPELE camera app voor iPhone (en ik bedoel echt SIMPEL)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:22
Mijn vraag
Ik zoek een SIMPELE camera-app. Het liefst eentje met alleen een afdrukknop en verder helemaal niks.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Apple iPhone XS.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb verschillende camera-apps geprobeerd, waaronder 'The Simple Camera'. Die kun je weliswaar instellen op een heel minimalistische mode, maar er blijft een knopje zichtbaar en als je daarop drukt komen er heel veel mogelijkheden en settings tevoorschijn, zelfs nog meer dan de standaard camera app heeft.

Het is voor mijn moeder, die erg op leeftijd begint te raken. Ze is gewoon onhandig met de telefoon. De camera-app starten kan ze prima, een foto maken ook, maar ze raakt het scherm vaak per ongeluk aan. Bij de standaard camera-app staan bijna overal knopjes of dingetjes, daardoor maakt ze bijvoorbeeld een video ipv een foto (zonder het zelf door te hebben), of ze zet 'm per ongeluk op panorama zodat ze er niks meer van snapt.

Er moet toch wel ergens een app zijn die alleen een klikknop heeft en verder niks? Zoeken op Google heeft weinig zin, dit is blijkbaar een nichemarkt, want de camera-apps met juist extra (flauwekul) mogelijkheden buitelen over elkaar heen. Dus wellicht een Tweaker die hetzelfde heeft ervaren en een oplossing heeft?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUW
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11:45

HUW

Heb je assistive access al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:55
Je hebt ook seniorentelefoons die camera's hebben, ik zou me kunnen voorstellen dat de interface daar een stuk versimpeld is, maar ik heb ze zelf niet bekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:54

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

HUW schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:14:
Heb je assistive access al geprobeerd?
Dit is inderdaad een goede oplossing om de hele iPhone “senior friendly” te maken. Dus naast de camera ook telefoon, berichten, muziek en foto’s.

Vanaf 10:39 zie je hoe de camera app eruitziet in Assistive Access.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:22
@HUW @Mog Ik heb assistive access zelf even uitgeprobeerd op mijn eigen telefoon, maar ik vond het nog niet de oplossing die ik zocht, dus ik had nog niet gereageerd in afwachting van eventuele nieuwe tips.

Ik kende deze mogelijkheid niet, dus dat is alweer wat geleerd. Maar ik denk dat dit weer te restrictief is. Voor de camera-app is het perfect! Inderdaad, alleen een 'take picture' knop, dat is zoals ik het wil. Maar Assistive Access is een beetje binair: als het aan staat, dan staat het aan voor alle apps. Foto's bekijken in is een crime in Assistive Access en dat is iets wat ze ook graag doet, dus ik vind het nog niet wat ik zoek. Maar het is wel goed om te weten dat deze functie bestaat, als m'n moeder verder achteruit zou gaan, dan komt er vast een moment dat dit wel praktisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:54

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

PhilipsFan schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:31:
@HUW @Mog Ik heb assistive access zelf even uitgeprobeerd op mijn eigen telefoon, maar ik vond het nog niet de oplossing die ik zocht, dus ik had nog niet gereageerd in afwachting van eventuele nieuwe tips.

Ik kende deze mogelijkheid niet, dus dat is alweer wat geleerd. Maar ik denk dat dit weer te restrictief is. Voor de camera-app is het perfect! Inderdaad, alleen een 'take picture' knop, dat is zoals ik het wil. Maar Assistive Access is een beetje binair: als het aan staat, dan staat het aan voor alle apps. Foto's bekijken in is een crime in Assistive Access en dat is iets wat ze ook graag doet, dus ik vind het nog niet wat ik zoek. Maar het is wel goed om te weten dat deze functie bestaat, als m'n moeder verder achteruit zou gaan, dan komt er vast een moment dat dit wel praktisch is.
Ja, dat is wel echt een nadeel. Het zou mooi zijn als je het op app niveau zou kunnen instellen, maar dat kan nu in ieder geval niet.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Pagina: 1