Vraag aan mensen met tuin of balkon op het noord oosten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix98
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22-04-2024
Hallo,

Ik ben opzoek naar mensen die een woning en tuin of balkon hebben op het noord oosten. Hebben jullie een zonnescherm of is dit niet nodig door de weinig zon die je krijgt? Dit ivm een nieuwbouw project waar ik moet aangeven of ik een zonnescherm wil.

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:24

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Een zonnescherm kun je altijd nog achteraf ophangen. Achteraf zelf regelen kost meestal een stuk minder dan de meerwerkoptie. Natuurlijk wel zo fijn als de loze leiding ervoor wel aanwezig is.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
In mijn vorig huis had ik een balkon op het noordoosten. Ik had tot zo'n 12/13 uur zon (met balkon van mijn bovenbuurman boven me). Nooit last gehad van de zon/de warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 00:26
Jarenlang een balkon op Noord-oost gehad en vond het heerlijk. Ochtendzonnetje is geweldig om in te zitten, ontbijtje e.d. middagzon is branden en bakken en avondzon is vooral fors zweten omdat alls opgewarmd is en begint af te stralen zonder wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:38
Tuin op Noord noordwest, zat schaduw uit huis. (Eerder teveel schaduw).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07:55
Mijn tuin is op het noordoosten.

Hoogzomer heb ik dan echt nog wel zon op mijn terras aan huis.
Tot ongeveer 11:45 volle zon, dan komt er steeds meer schaduw.
Om 13:30 is de zon wel weg.

Op http://shadowcalculator.eu kun je het inzichtelijk maken.

Een zonnescherm is denk ik niet nodig.
Ik zou eerder een aluminium overkapping met glazen dak plaatsen.
Dan verleng je je buiten seizoen aanzienlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door FRANQ op 23-04-2024 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:23
Ik heb een achtertuin op het Noorden. De zon is rond 11:00 al van de pui af, zomers is de achterzijde altijd koel. De vooorzijde aan het zuiden daarintegen....

Maar kort. Ik heb er nooit aan gedacht om iets van zonwering achter te plaatsen, totaal overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 09-05 15:15
Mijn tuin is aan het oosten. Heb zon aan 1 kant van mijn huis vanaf opkomst tot het middag uur. Daarna is de andere kant van mijn huis aan de beurt.

Mijn thuiswerkplek zit op de bovenste verdieping en in de ochtend heb ik altijd mijn lamellen dicht aan de oost kant als het onbewolkt is.

Ik zou kiezen voor de zonnescherm. Maar ik ben meer een nachtuil dan een ochtend kip, mijn voorkeur is sowieso donkere omgevingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Duke of Savage schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 16:06:

Ik zou kiezen voor de zonnescherm. Maar ik ben meer een nachtuil dan een ochtend kip, mijn voorkeur is sowieso donkere omgevingen.
Dit komt ook omdat je de hele dag in een donkere omgeving zit.
Bij ons op het werk hebben we aan de noordoost en zuidoost een volledig glazen wand.
Deze zit al 4 jaar potdicht met lamellen, het is net alsof je in een kelder zit.
Hierdoor merk ik dat ik als ik naar buiten ga veel last heb van het licht buiten.

Daar heb ik op mijn vrije dagen nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 00:26
FRANQ schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 16:25:
[...]

Dit komt ook omdat je de hele dag in een donkere omgeving zit.
Bij ons op het werk hebben we aan de noordoost en zuidoost een volledig glazen wand.
Deze zit al 4 jaar potdicht met lamellen, het is net alsof je in een kelder zit.
Hierdoor merk ik dat ik als ik naar buiten ga veel last heb van het licht buiten.

Daar heb ik op mijn vrije dagen nooit last van.
Zeer zeker een factor om niet te verwaarlozen. Ik heb werkplekken gehad in de winter waar ik de zon op zondag onder zag gaan en pas op zaterdagmorgen weer op zag gaan (niet te lang gelukkig). Dan gingen bij mij alle gordijnen gelijk dicht op Zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hier een woning op het noord noord oosten. Externe zonnewering voor het raam is niet nodig maar op het terras gebruiken we tijdens de zomer wel een flinke parasol en om 's avonds buiten te eten gaan we aan de oostkant van het huis in de schaduw zitten. 's Avonds schijnt de zon namelijk flink op het terras in de hoogzomer en is het te warm om daar te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 10:51

Fe2O3

Ja das roest

Mijn achtertuin is pal noordoosten, vanaf Maart/April staat de zon er vol in tot een uur of 10 a 11. Voor die paar uurtjes is het nu wel lekker, warmt goed op, maar in de zomer zou ik het graag toch even uit de woonkamer houden zegmaar.

Dum de dum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Fe2O3 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:00:
Mijn achtertuin is pal noordoosten, vanaf Maart/April staat de zon er vol in tot een uur of 10 a 11. Voor die paar uurtjes is het nu wel lekker, warmt goed op, maar in de zomer zou ik het graag toch even uit de woonkamer houden zegmaar.
Wij hebben de eetkamer aan het terras (noordoosten) met vrij veel glas.
Het is in de ochtend inderdaad wel behoorlijk warm daar.

We hebben in-between gordijnen, en dat is eigenlijk wel voldoende om daar lekker te kunnen zitten is onze ervaring. (op die ene snikhete week na dan)

Een zonnescherm lijkt me zoals ik al eerder noemde overdreven.
Dat is voor enkele ochtenden per jaar leuk.

Een licht doorlatende overkapping ga je veel meer plezier van hebben.
Je verlengd je seizoen er gigantisch mee. En je zit dan ook veel lekkerder buiten als de zon al weg is.
Mijn schoonmoeder heeft zo'n overkapping, en daar zitten we tot ver in oktober nog buiten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2q-RGRsgV-L-e0YMwOJqimI7510=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WBMC5YT0klzD2dgPrHKOtzja.png?f=fotoalbum_large

Zelf hebben we een douglas overkapping achterin de tuin, maar met de huidige (kleine) tuinen bij nieuwbouw zou ik dat zonde vinden van de tuin. Waar je dan nog wel zon zou kunnen hebben zet je dan een overkapping neer.
Pagina: 1