Toon posts:

@Home Probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Uhmm ik zit hier met een klein probleempje @Home werkt gewoon goed op mijn Pc (onder Linux en Win XP build 2600) maar de snelheid is de laatste twee weken niet te harden (ja ik weet het dan moet je de helpdesk bellen) maar zijn er meer mensen in de regio Twente die hier last van hebben.

Mijn eigenlijke hoofdvraag is hoveel mensen gebruiken hier @Home in combinatie met Linux want ik wil ze daar graag even mee confronteren dat er wel redelijk wat mensen zijn die Linux en/of XP gebruiken. (Als blijkt dat dit niet zo is pech gehad)

En nog een klein dingetje is er ook een leuk alternatief voor kabel (liever geen ADSL maar andere kabelmaatschappij zoals Chello mag wel) wat redelijk snel is en beschikbaar is in de regio Twente. Want ik heb ook gehoord dat er een Europese versie van de T1 en T3 lijn is en dat schijnt dan E1 en E3 te heten ik weet niet of menen dit kennen.

Alle tips en suggesties zijn welkom. Alvast hartelijk bedankt!!! :)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 09 september 2001 19:13 schreef Mr_Hiney het volgende:
Mijn eigenlijke hoofdvraag is hoveel mensen gebruiken hier @Home in combinatie met Linux want ik wil ze daar graag even mee confronteren dat er wel redelijk wat mensen zijn die Linux en/of XP gebruiken. (Als blijkt dat dit niet zo is pech gehad)
En dan ? Kan je verwachten dan XP al wordt ondersteund vlak na de release nee. Kan je verwachten dat Linux wordt ondersteund nee. Waarom niet; relatief weinig gebruikers, bovendien hebben gebruikers van linux over het algemeen genoeg kennis om zelf een computernaam in te voeren ( >:) ) etc.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:18
Op zondag 09 september 2001 19:58 schreef PolarBear het volgende:

[..]

En dan ? Kan je verwachten dan XP al wordt ondersteund vlak na de release nee. Kan je verwachten dat Linux wordt ondersteund nee. Waarom niet; relatief weinig gebruikers, bovendien hebben gebruikers van linux over het algemeen genoeg kennis om zelf een computernaam in te voeren ( >:) ) etc.
Elk OS dat tcp/ip kan werkt met kabelinternet, maar de helpdesk weet natuurlijk niks van linux.

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 19:13 schreef Mr_Hiney het volgende:
En nog een klein dingetje is er ook een leuk alternatief voor kabel (liever geen ADSL maar andere kabelmaatschappij zoals Chello mag wel) wat redelijk snel is en beschikbaar is in de regio Twente. Want ik heb ook gehoord dat er een Europese versie van de T1 en T3 lijn is en dat schijnt dan E1 en E3 te heten ik weet niet of menen dit kennen.
Ja das er, je kan ook De Europese versie van OC-48 ofzo nemen maar das allemaal beetje duur

;)

Maar nee er is op dit moment geen alternatief voor kabel/adsl in Twente.

Verder wat voor snelheden haal je dan? Want voordelen zijn wel handig enzo.

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Heb je (voor windows dan) de patch al geprobeerd? Op speedguide staan d'r een paar.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 01:24 schreef sagar het volgende:

[..]

Ja das er, je kan ook De Europese versie van OC-48 ofzo nemen maar das allemaal beetje duur

;)

Maar nee er is op dit moment geen alternatief voor kabel/adsl in Twente.

Verder wat voor snelheden haal je dan? Want voordelen zijn wel handig enzo.
Laatste tijd 17 a 40 kb per sec :( En ik had eiogenlijk wel verwacht dat er meer Linux gebruikers zaten bij @Home en dat ze daar geen support voor geven vind ik persoonlijk belachelijk

Wat is btw de website van speedguide dan want ik heb meerdere malen gekeken en kan hem nie vind (ik kan natuurlijk ook achterlijk zijn) :)

Updatje op het moment haal ik niet hoger dan 25 op Mordax

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 19:33 schreef Mr_Hiney het volgende:

[..]
En ik had eiogenlijk wel verwacht dat er meer Linux gebruikers zaten bij @Home en dat ze daar geen support voor geven vind ik persoonlijk belachelijk
Is toch niet vreemd want dan zou er suport moeten worden gegeven voor iedere linux distro, en dat lijkt me wel erg lastig.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 09 september 2001 20:32 schreef Pc123 het volgende:

[..]

Elk OS dat tcp/ip kan werkt met kabelinternet, maar de helpdesk weet natuurlijk niks van linux.
Inderdaad maar dat betekend nog niet dat een ISP elke Windows/Mac/Linux/Unix/OpenBSD/Solaris etc kan gaan ondersteunen.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:02

Hoicks

Techno!

Waar zit je in Twente dan?

Hier in Hengelo zit ik meestal op de 200/300kb/sec met een enkele keer een uitschieter naar zelfs 540kb/sec.

Ik zou haast gaan denken dat je of veel ruis op de lijn hebt of dat je linux ergens verkeerd geconfigged hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit in Almelo en het is hier al 2 weken slecht maar de meeste dingen die voor Redhat gelden bv toch ook voor bv Mandrake. Tenminste ik heb hier hier Mandrake 8.0 draaien en @Home geinstalleerd met een handleiding voor Redhat 7.1

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog tips want mij ping word er nie veel beter op :( Alvast hartelijk bedankt :) En wat is btw nu die pagina van speedguide

Verwijderd

Ik woon in Haaksbergen. En een kameraad van mij heeft net een maand kabelinternet en dat gaat lekker snel snel (gem. 300/400 kb/s.) maar omdat ik "afgelegen" woon en dus geen kabel tv heb krijg ik binnenkort ADSL.

Verwijderd

--------------------------------------------------------
Iemand nog tips want mij ping word er nie veel beter
op Alvast hartelijk bedankt En wat is btw nu die
pagina van speedguide

MR_Hiney :

http://www.speedguide.net :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 11:12 schreef DJB het volgende: