Geen Outlook-app bij Exchange Online-abonnement

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin.P
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-08 09:59
Al een paar jaar gebruik ik een Exchange Online-abonnement voor mijn persoonlijke e-mail. Ik heb daar vooral voor gekozen omdat ik mijn eigen domein wil gebruiken en beveiligd wil zijn met MFA. Zodoende heb ik als particulier een Microsoft-tenant met welgeteld één licentie, voor mezelf.

Het gebruik van deze mailbox in Outlook op mijn Mac was tot gisteren geen probleem. Maar na een herinstallatie krijg ik de melding dat het account niet kan worden toegevoegd, omdat de gekoppelde licentie daarvoor niet geschikt is.

Vreemd, volgens mij, aangezien Outlook tegenwoordig een gratis app is, voor Mac althans. Ik heb contact opgenomen met Microsoft en kom uit op het antwoord dat Outlook gratis is voor persoonlijke accounts, maar niet voor zakelijke. In dat geval moet je een licentie hebben die de Outlook-app omvat.

Een onlogisch verhaal voor mij. Oké, mijn abonnement is maar een peulenschil, maar als je dik 50 euro per jaar betaalt voor een Microsoft-mailbox krijg je geen Outlook, maar de buurvrouw wel voor haar Gmail-mailbox.

Iemand die dit kan plaatsen, of misschien wel ontkrachten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik denk dat het antwoord in beginsel zit in de naam, Outlook Online.

Bedoel je de full blown zakelijke Outlook (PST, OST, etc), of de Outlook voor consumenten https://apps.microsoft.com/detail/9nrx63209r7b ? Die tweede is niet die eerste.

https://learn.microsoft.c...-and-imap4/pop3-and-imap4 kan bij mijn weten nog: IMAP gaan gebruiken. Die natuurlijk geen MFA hebben.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:52
Melvin.P schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:40:
Al een paar jaar gebruik ik een Exchange Online-abonnement voor mijn persoonlijke e-mail. Ik heb daar vooral voor gekozen omdat ik mijn eigen domein wil gebruiken en beveiligd wil zijn met MFA. Zodoende heb ik als particulier een Microsoft-tenant met welgeteld één licentie, voor mezelf.

Het gebruik van deze mailbox in Outlook op mijn Mac was tot gisteren geen probleem. Maar na een herinstallatie krijg ik de melding dat het account niet kan worden toegevoegd, omdat de gekoppelde licentie daarvoor niet geschikt is.

Vreemd, volgens mij, aangezien Outlook tegenwoordig een gratis app is, voor Mac althans. Ik heb contact opgenomen met Microsoft en kom uit op het antwoord dat Outlook gratis is voor persoonlijke accounts, maar niet voor zakelijke. In dat geval moet je een licentie hebben die de Outlook-app omvat.

Een onlogisch verhaal voor mij. Oké, mijn abonnement is maar een peulenschil, maar als je dik 50 euro per jaar betaalt voor een Microsoft-mailbox krijg je geen Outlook, maar de buurvrouw wel voor haar Gmail-mailbox.

Iemand die dit kan plaatsen, of misschien wel ontkrachten?
Heb je exchange online plan 1 of plan 2

De new outlook app lijkt de oorzaak te zijn https://answers.microsoft...d3-4342-8eed-5d12021708b6

[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 22-04-2024 21:03 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-08 14:24
Kan het niet zo zijn dat je voorheen een statische productlicentie had die je de mogelijkheid gaf om Outlook te kunnen gebruiken op de Mac.

Nu je een herinstallatie hebt uitgevoerd, is deze licentie verdwenen en wordt er nu gevraagd om met een account in te loggen om Outlook te activeren.

Zoals ik het lees heb je zowel voor de voormalige Outlook desktop app als de Outlook new app een productlicentie nodig.
Dus abonnement Business Standard of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
gewoon Apple Mail gebruiken heb heb je al en is gratis en kan email opstellen en versturen. wat wil een mens nog meer?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17-09 15:50
WinZIP/WinRAR is ook gratis voor de particuliere consument, zakelijk moet je er voor betalen.
Zelfde geld voor Outlook.

Exchange Online licentie = mailbox, niet een software licentie :)
Pagina: 1