Waar wachtruimte/ horeca gl op/bij station Deventer na 22u?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sco
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-04-2024
Binnenkort vertrek ik samen met mijn dochter vanaf station Deventer met de nachttrein naar Praag. De trein arriveert in Deventer op vrijdagavond om circa 23.50 uur, terwijl we misschien al een paar uur eerder bij het station in Deventer zullen zijn. We wonen niet in Deventer en zijn er niet goed bekend.

Vooral als het die avond koud is en/of regent, zouden we graag op een plek willen wachten waar het niet koud is, en waar we droog kunnen zitten (mocht het regenen). Misschien een beschutte wachtruimte, of een horecagelegenheid (maar niet elke kroeg lijkt ons geschikt; we willen ons daar wel graag veilig voelen op dat tijdstip).

Via google heb ik al wat proberen uit te zoeken. Ik las dat er op het station wel een restaurant (stationshuiskamer) is, maar dat deze zo laat niet meer open is. Ook zag ik dat er dichtbij een schouwburg is, maar deze zal zo laat ook wel niet meer geopend zijn. We hebben koffers bij ons, dus het zou mooi zijn als we een beetje in de buurt kunnen wachten (1 km van het station vandaan lijkt me wel de maximale afstand, maar liever dichterbij natuurlijk).

Wie weet een goede wachtruimte / horecagelegenheid om in Deventer tussen circa 22.00 en 23.50 uur op de trein te wachten?
------------
Aanvulling (22 april 2024 18:28):
We vertrekken NIET a.s. vrijdag, maar op een andere vrijdag. Dus niet koningsnacht.

[ Voor 5% gewijzigd door Sco op 24-04-2024 08:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:27
Voor a.s. vrijdag? Zo ja, heb je er rekening mee gehouden dat het dan koningsnacht is? Alles wat dan open is zal DRUK zijn.

Niet wetende waar je wel of niet zou willen zitten... ik neem aan dat een poppodium of rockcafe niet de bedoeling is?

Doedel is normaal gesproken een rustig café waar je tot zeker wel 00:00 kan vertoeven op de vrijdag. Of de Waagschaal of Sjampetter? Dat zit allemaal binnen 10/15 minuten lopen van het station. Of ZUS of Samen... allemaal plekken waar je lekker kan eten en drinken zonder in de herrie oid te zitten. Maar... als het voor a.s. vrijdag is dan kan de situatie wel eens HEEL anders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het centrum is op 5 min loopafstand van het station, gelegenheid genoeg om ergens in een café een kop koffie te pakken.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57

Illusion

(the art of)

Station deventer heeft kluisjes voor je koffers (niet gratis, wel handig).

Cafe glas in lood is een stuk lopen (750m, andere kant centrum) maar wel heel sympathiek zonder harde radio en letterlijk 1000 spelletjes.
Wel klein en zit soms echt vol.

Naast glas in lood zit filmhuis mimik, die hebben hele chille horeca zonder herrie. Maar laatste film start meestal rond 2100 dus 2300 is dat wel klaar denk ik.

En daartussen op de brink tientallen kroegen.

[ Voor 13% gewijzigd door Illusion op 22-04-2024 18:14 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Het station heeft, naast de genoemde horeca gelegenheid, ook nog een andere wachtruimte.

Nu weet ik niet precies of die in de nacht dicht gaat, wel dat deze erg vroeg wel open is.

Verder niets te vinden, wel warm en droog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 20:50
De wachtruimtes op het station zijn de hele dag open maar behalve verwarming zit er niks in. Tegenover het station zit de schouwburg en als je twee minuten verder door loopt sta je midden in het centrum. Genoeg cafés en restaurants die dan nog open zijn. Het is zoals gezegd Koningsnacht dus het zal druk zijn. Dan zijn ook de rustigere niet rock cafés druk.
In de Nieuwstraat zal het rustiger zijn en daar zitten wat kleine eettentjes, restaurants en een enkel café. Op de Brink zit het meeste maar dat is het uitgaansgebied. Als je de winkelstraten door loopt die achter / naast de Brink zitten dan kom je nog een enkel café en restaurant tegen. Je kan ook naar het Grote Kerkhof lopen waar ook een paar cafés zitten en daar is net wat rustiger dan op de Brink maar het blijft Koningsnacht.
De kluisjes op het station zijn dan handig voor je bagage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 14:15
Inderdaad loop je zo het centrum in vanaf station. In de schouwburg is aankomende vrijdag een popup restaurant ( https://deventerschouwbur...-restaurant-shared-dining ), maar als je een paar meter verder loopt kan je vast ook wel bij Hotel/Bar Finch terecht. Loop je nog iets verder door dan ben je zo op de brink met talloze cafes.
De Hip is ook altijd leuk :)

Aanvulling:
Toevoeging maandag 22 april 2024 18:28:
laat maar, het is nog vroeg

[ Voor 30% gewijzigd door PaveloW op 23-04-2024 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sco
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-04-2024
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties! Fijn om te weten dat er nog een wachtruimte op het station is, die nog verwarmd is ook. En de tips over de cafés en restaurants zijn ook fijn. Dank jullie wel!
Pagina: 1