Is IPTV compatible met Starlink?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truffel
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 30-03 18:04
Beste lezers,

Ik vraag mij af, of IPTV compatible is met Starlink satelliet internet?

Omdat ik in een afgelegen, bergachtig gebied ga wonen in het zonnige Spanje, vraag ik mezelf af welke optie ik moet kiezen

Via de website van Starlink alwel eea aan informatie gelezen, maar ik vind niets terug over IPTV. https://www.spanjevandaag...er-internettarief-spanje/

Helaas geen 4 of 5G ontvangst in huis. Wel op de weg voor ons huis, maar is niet stabiel genoeg.
Mocht iemand een beter idee hebben voor het ontvangen van internet, dan lees ik dit graag.

Alvast bedankt voor het lezen en de eventuele reacties

Andre

Beste antwoord (via Truffel op 22-04-2024 17:14)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Truffel schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:59:
@TERW_DAN

Ik kijk nu IPTV middels een TV kastje en de app IPTV app. Dit op een ander adres in Spanje via vast internet.

Omdat ik binnenkort ga verhuizen moet ik een keuze maken om internet te kunnen ontvangen daar op de berg
Dat ding heeft zo te zien alleen internet nodig. Dus het heeft geen afhankelijkheid van een specifieke provider daarvoor als ik het zo zie. Dan moet je vooral zorgen dat je de snelheid hebt, en geen vervelend datalimiet. De rest maakt dan niet uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Yariva op 22-04-2024 17:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wat versta je onder IPTV?
In principe is IPTV gewoon data. Als je verbinding de minimale snelheid kan leveren, en je niet tegen datalimieten aanzit, dan kun je dat prima gebruiken. De vraag is alleen, welke IPTV-oplossing je wilt gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 14:01

M2M

medicijnman

En *soms* zit er een regio lock op IPTV. Starlink maakt gebruik van grondstations die soms in een ander land staan. Het IP adres dat je ontvangt is dus niet altijd een IP adres dat in Spanje geregistreerd staat. Met een beetje pech heb je dan ook nog een VPN nodig

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:11

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Eens met Terw_dan. De paraplu terminologie van IPTV is dermate breed dat het van zoveel af hangt. Een voorbeeld: een lage kwaliteit 720p stream zal veel minder data vragen dan een 1080p 60fps stream. Helaas hebben wij meer informatie nodig van OP om hier iets zinnigs op te zeggen.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truffel
@Yariva

Watvoor informatie heb je precies nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Truffel schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:53:
@Yariva

Watvoor informatie heb je precies nodig?
Nou, wat voor IPTV heb je nu voor ogen bijvoorbeeld. Hoe wil je dat gaan regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Zoals is aangehaald,
  • Wat is de definitie van IPTV hier? Bedoel je een kastje bij een provider of een app zoals NLziet?
  • Heb je al een provider op het oog? Opereert deze provider ook in Spanje / zijn hier vereiste voor?
  • Op hoeveel media wil je tegelijk een stream afspelen?
  • Wat zijn de beweegredenen om eerst naar Starlink te kijken en niet lokaal een glasvezel aan te vragen of op een bestaand koper lijntje te draaien? (ik kan mij wel een belangrijk punt indenken in de vorm van "kosten" maar goed :+) )

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truffel
@TERW_DAN

Ik kijk nu IPTV middels een TV kastje en de app IPTV app. Dit op een ander adres in Spanje via vast internet.

Omdat ik binnenkort ga verhuizen moet ik een keuze maken om internet te kunnen ontvangen daar op de berg

[ Voor 11% gewijzigd door Yariva op 22-04-2024 17:14 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

@TERW_DAN

Dat ding heeft zo te zien alleen internet nodig. Dus het heeft geen afhankelijkheid van een specifieke provider daarvoor als ik het zo zie. Dan moet je vooral zorgen dat je de snelheid hebt, en geen vervelend datalimiet. De rest maakt dan niet uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Yariva op 22-04-2024 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
@TERW_DAN

Ik kijk nu IPTV middels een Formular Z8 pro en de app mytvonline. Dit op een ander adres in Spanje via vast internet.

Ok, dan hebben we het dus over illegale IPTV, die is vrijwel altijd regio gebonden en zal dus buiten Nederland niet werken, tenzij je hier een server hebt staan met VPN of Tailscale en daar verbinding mee maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:07
M2M schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:51:
En *soms* zit er een regio lock op IPTV. Starlink maakt gebruik van grondstations die soms in een ander land staan. Het IP adres dat je ontvangt is dus niet altijd een IP adres dat in Spanje geregistreerd staat. Met een beetje pech heb je dan ook nog een VPN nodig
Dit is het type IPTV waar ik juist een VPN bij zou gebruiken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truffel
@Yariva

Inderdaad kastje + app. Deze meegenomen naar Spanje en werkt nu al een half jaar in ons huurhuis.

Op max 2 media streamen, 90% op 1 denk ik. Huis tuin en keuken gebruik

Ik dacht aan Starlink omdat een zeer afgelegen gebied is zonder kabels. 4 of 5G alleen ontvangst buitenshuis

De huidige bewoners hebben diverse schotels hangen voor tv en internet, maar is een oud systeem.

Ik hoop dat het iets duidelijker is nu?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Het is zeker duidelijker geworden. Maar gezien je eerdere post over het specifieke kastje (en het illegale aanbod hiervan) vraag ik je wel om de forum regels in acht te nemen. Discussie over de IPTV dienst in diepgang zal moeilijk worden. Generieke vragen over bandbreedte etc. zijn natuurlijk altijd welkom.

Pagina: 1