Slechte zorg ontvangen van zorgorganistatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-05 15:56
Beste tweakers,

Ik wil graag een discussie / ervaring opstarten over een landelijke zorgorganisatie die assistentieverlening geeft in zogenoemde ADL-clusters. Het is voor mij belangrijk om persoonlijke informatie te anonimiseren. Daarom leest de tekst soms wat 'onhandig', excuses hiervoor.

Uitleg organisatie

Ik zal in het kort uitleggen wat de zorgorganisatie voor ons doet:
- Aangepaste, gelijkvloerse woning van de woningcorportatie
- Verpreid in een gewone woonwijk
- Via alarm-intercomsysteem verbonden met de ADL-eenheid. (ADL = persoonlijke assistentie bij algemene dagelijkse levensverrichtingen)
- ADL-assistentie op afroep en aanwijzing (eigen regie)
- 24/7 ADL-assistentie

Indirecte verwijzing naar bedrijf weggehaald

Zorgvraag van cliënt

Onze zorgvraag bestaat uit:
- Ochtendroutine (uit bed halen, toilet, douchen/wassen, aankleden en eten uit de koelkast halen)
- Middagroutine (eten uit de koelkast halen, toilet)
- Avondroutine (toilet en in bed leggen)
Wij hebben een hulphond, onze hulphond moet net zoals andere honden worden uitgelaten. Hiervoor dient cliënt te worden aangekleed (jas en schoenen aandoen). Wanneer cliënt weer thuis is, moet de jas en eventueel schoenen weer uit.

Issue

Wij zijn momenteel erg ontevreden over de gegeven zorg van de zorgorganisatie. Het komt erop neer dat er nu al meer dan 5 á 6 een werknemers tekort is. Hierdoor is de zorg die wij afnemen van de zorgorganisatie slecht. Ook heeft de organisatie last van doorloop van medewerkers. Het laatste jaar hebben wij ongeveer 25 nieuwe werknemers in huis gehad die cliënt helpt met de routines. Ook de gegeven zorg is slecht, bijvoorbeeld bij de toiletgang wordt er niet goed zorg geleverd waardoor er netjes gezegt, jeuk en irritatie ontstaat. Dit is nog maar een kleine greep van zorg die wordt geleverd.

Hieronder heb ik een brief gedeeld die wij hebben gestuurd naar een onafhankelijke organisatie die ons kan verder helpen met onze klachten.

Members only: Klachtenbrief
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik wil jullie graag meenemen in het proces voor verbetering en ik ben geïnteresseerd naar jullie meningen/advies.

[ Voor 2% gewijzigd door Outerspace op 22-04-2024 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas

Update

Contact gehad met de onafhankelijke klachtenfunctionaris. Tijdens het gesprek gehad over de lopende conflicten. De klachtenfunctionaris zal contact opnemen met de manager van het project waar wij wonen en de problemen voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas

Update

Wij krijgen het volgende terug van de onafhankelijke klachtenfunctionaris:

De manager geeft aan de eerste stap is om in gesprek te gaan met de teamleider. Dat is de nieuwe route die bewandeld moet worden bij klachten. Zij zou voldoende bevoegd zijn om een gesprek hier over te moeten voeren. Of zij daadwerkelijk beslissingen mag maken over Cirkel in Cirkel is nog niet helemaal bekend.

(Cirkel in Cirkel is een alternatief op de geboden zorg die nu wordt geleverd)

Hierop hebben wij de volgende mail gestuurd naar de onafhankelijke klachtenfunctionaris:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas

Update

Wij zijn teruggebeld door de klachtenfunctionaris. Hieruit is het volgende naar voren gekomen:

Members only:

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:24

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wat wil je bereiken met dit topic? Je hebt blijkbaar al stappen ondernomen en een eerste reactie terug, is het niet handig om dat pad eerst maar eens te bewandelen?

Daarnaast, in meer algemene zin, het is inderdaad een landelijk probleem dat personeel in de zorg schaars is. Mensen die minder gemotiveerd zijn of nog niet volledig getraind zijn worden ingezet om toch maar zorg te kunnen leveren. Het alternatief is namelijk helemaal geen zorg. Dat lijkt me nog veel vervelender dan een uur met de jas aan in de stoel te moeten zitten. Als je dan ook nog allerlei extra eisen gaat stellen zoals 'alleen mannelijke zorgverleners' of 'ik wil niet te lang wachten', gaat het knellen. Het moet uit de lengte of de breedte komen natuurlijk. Extra hulp aan jou gaat ten koste van hulp aan iemand anders.

Niet om je problemen te bagatelliseren of om dit goed te praten, maar wel om even realistische verwachtingen te scheppen: waarin verschilt jouw geval van al die andere gevallen die óók water bij de wijn zullen moeten doen? Dat je het aankaart, is alleen maar goed maar verwacht geen pasklare oplossing...

[ Voor 13% gewijzigd door Icephase op 22-04-2024 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
Icephase schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:55:
Wat wil je bereiken met dit topic? Je hebt blijkbaar al stappen ondernomen en een eerste reactie terug, is het niet handig om dat pad eerst maar eens te bewandelen?

Daarnaast, in meer algemene zin, het is inderdaad een landelijk probleem dat personeel in de zorg schaars is. Mensen die minder gemotiveerd zijn of nog niet volledig getraind zijn worden ingezet om toch maar zorg te kunnen leveren. Het alternatief is namelijk helemaal geen zorg. Dat lijkt me nog veel vervelender dan een uur met de jas aan in de stoel te moeten zitten.
Niet om je problemen te bagatelliseren of om dit goed te praten, maar wel om even realistische verwachtingen te scheppen: waarin verschilt jouw geval van al die andere gevallen die óók water bij de wijn zullen moeten doen? Dat je het aankaart, is alleen maar goed maar verwacht geen pasklare oplossing...
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Aasas op 23-04-2024 10:23 . Reden: *aanpassingen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Maar als je een externe partij inschakelt om deze zorg te leveren, krijg je inderdaad de situatie dat je mogelijk onderhevig bent aan hun problemen om personeel te krijgen.

Eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje vreemd als de klacht voral is dat "er geen gehoor wordt gegegeven aan de voorkeur om enkel vrouwelijke verzorgers te sturen" of "dat een verzorger kennelijk geen VOG zou hebben" (Hoe weet je dat? Dat is een intern iets van een zorgorganisatie, volgens mij mag een patient daar niet specifiek naar vragen, wel is het zo dat wettelijk een VOG voor zorgmedewerkers verplicht is, als zij de laatste 8 jaar in dienst gekomen zijn, mensen die geen VOG hebben kunnen hooguit al voorheen in dienst gewest zijn).

Ik zou in het gesprek heel specifiek de klacht specificeren op de daadwerkelijk geleverde kwaliteit van de zorg en eventueel falen daarvan en niet teveel ingaan op die eerder zeer subjectieve klachten die eerder neerkomen alsof de zorgontvanger heel erg 'picky' is over de achtergrond van een zorgverlener.

Door je te te richten op de kwaliteit van het werk dat ze moeten doen, vermoed ik dat de kans het grootste is dat ze werkelijk kunnen pogen aan verbetering te werken, maar natuurlijk binnen de beperkingen van een situatie waar er sowieso al een tekort aan zorgkrachten is..
geklaag over de person van de zorgverleners en bepaalde mensen uitsluiten vooraf wekt snel te indruk dat je vooral aeen erg 'lastige' klant bent die moeilijk doet, terwijl zij sowieso die speelruimte niet hebben.
(evenmin vermoed ik dat er een andere zorgorganisatie bestaat die zomaar dat alles zoveel beter zal doen, voor een gelijke kostprijs)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het proces dat nu doorlopen wordt komt wel overeen met hun klachtenregeling (het is wel duidelijk welke organisatie het betreft), en ik denk dat dat ook goed is. Voordat je je tot de klachtenfunctionaris wend is het denk ik goed eerst met de leidinggevende te spreken. Dat je daar vooraf weinig heil in ziet kan, maar het lijkt mij geen onredelijke eis.

Een eis stellen aan het geslacht van de zorgmedewerker is iets dat vandaag de dag bijna niet meer te doen is. Er is een tekort aan personeel en zaken als ziekte maken dat het rooster nog wel eens wisselt. Het is erg verdrietig dat er omstandigheden zijn dat alleen vrouwelijk personeel gewenst is, maar ik begrijp ook wel dat een organisatie daar niet altijd aan kan voldoen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
Dank voor jullie reacties.

Een punt om op te helderen:
Members only:

Bedankt voor jullie insteek en advies! Ik zal ook meenemen om minder op zorgmederwerkers te richten en meer op de geleverde zorg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

Geen ervaring mee, maar dit leest alsof cliënt inderdaad niet zelfstandig kan blijven wonen zo.

Snap de behoefte aan een zelfstandig huishouden. Maar (wederom ik heb er geen ervaring mee). Is er niet een tussenvorm waar de cliënt wel zelfstandige ruimte heeft maar er verzorging beschikbaar is.

Want eigenlijk overdag is er een voortdurende zorgvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
Barrycade schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:47:
Geen ervaring mee, maar dit leest alsof cliënt inderdaad niet zelfstandig kan blijven wonen zo.

Snap de behoefte aan een zelfstandig huishouden. Maar (wederom ik heb er geen ervaring mee). Is er niet een tussenvorm waar de cliënt wel zelfstandige ruimte heeft maar er verzorging beschikbaar is.

Want eigenlijk overdag is er een voortdurende zorgvraag.
Members only:

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:28
Aasas schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:43:
ik ben geïnteresseerd naar jullie meningen/advies.
Wil je die echt hebben?

Ik zie iemand die blijkbaar lichamelijk afhankelijk is van zorg, wat door de maatschappij wordt betaald en waar de ontvanger nu klaagt over dat de zorg die ze krijgt niet aansluit bij wat ze wil.

Er is een tekort en als jij of jullie afdeling straks bekend wordt als 'zeikerds' dan zullen mensen al helemaal niet bij je willen gaan werken. Dat je dan ook nog eens alleen hulp van een bepaald geslacht wil dat vind ik persoonlijk beledigend voor alle mannelijke zorgmedewerkers.... Je mag al blij zijn dat er mensen voor een laag salaris je kont komen afvegen.

Maar: is er geen andere zorgaanbieder een paar dorpen verderop waar je terecht kan?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:00

Tomatoman

Fulltime prutser

Aasas schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:43:
[Uit de brief:]
Members only:
Realiseer je je wel dat dit erg neigt naar discriminatie op basis van geslacht? Het is fijn als de zorgorganisatie rekening houdt met de wensen van de cliënt, maar het is volstrekt onredelijk om te eisen dat de ADL’er een vrouw moet zijn (of juist een man, dat staat een beetje dubbelzinnig in de brief).

Sterker nog: je plaatst zorgorganisatie hiermee voor een ander probleem, namelijk dat zij zelf niet mag discrimineren naar haar eigen personeel. Het is in beginsel wettelijk verboden om te zeggen dat medewerker A, een man, weliswaar het beste gekwalificeerd is om cliënt X bij te staan, maar dat het toch maar medewerker B moet worden, die minder gekwalificeerd is maar wel een vrouw is. Er zouden specifieke omstandigheden kunnen zijn waardoor het toch is toegestaan om altijd een vrouw te sturen, maar realiseer je dat dat een belang is dat dan kennelijk zwaarder weegt dan het feit dat dat discriminerend is; het doet er niet aan af dát het nog steeds discriminerend is!

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
In AZ past dit topic beter. Wonen > AZ

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
Members only:

[ Voor 26% gewijzigd door Aasas op 23-04-2024 10:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

Tja je maakt het je wel erg moeilijk. Dus om even de jas aan en uit te doen mag er wel een man opdraven, om naar het toilet te gaan niet. En in totaal minimaal 4 uur zorg nodig. Dat is toch een puzzle die niemand kan leggen.

Technisch gesproken is er eigenlijk iemand fulltime in dienst. In de tussenliggende periodes kan er als er iemand om de hoek woont met dezelfde zorgbehoefte nog geholpen worden maar als er niet zoiets is loop je toch als organisatie meteen dik het rood in?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
kun je niet ook via de gemeente escaleren? of zijn die niet verantwoordelijk voor dit type zorg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

Aasas schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:52:
[...]
Tijdens de intake is hier door de zorgorganisatie zorgvuldig op getoetst of hun de zorgvraag aankunnen. client vraagt per dag max 4 uur aan zorg. Wat in sommige gevallen niet eens wordt gehaald. Er zijn cliënten die meer zorg vragen (10 tot 15 uur per dag).
Ikzelf ben ook 15 jaar lang zorgmedewerker geweest, en ben heel erg benieuwd naar de ZZP indicatie's van beide.

4 uur per dag is redelijk veel maar 10 tot 15 uur is fors te noemen en heb dit zelf nog nooit meegemaakt, dit zou eerder voorkomen bij een cliënt in terminale toestand of bij versterving.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 2080528 op 22-04-2024 19:52 . Reden: ZZP link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
Barrycade schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:21:
Tja je maakt het je wel erg moeilijk. Dus om even de jas aan en uit te doen mag er wel een man opdraven, om naar het toilet te gaan niet. En in totaal minimaal 4 uur zorg nodig. Dat is toch een puzzle die niemand kan leggen.

Technisch gesproken is er eigenlijk iemand fulltime in dienst. In de tussenliggende periodes kan er als er iemand om de hoek woont met dezelfde zorgbehoefte nog geholpen worden maar als er niet zoiets is loop je toch als organisatie meteen dik het rood in?
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
Anoniem: 2080528 schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:33:
[...]

Ikzelf ben ook 15 jaar lang zorgmedewerker geweest, en ben heel erg benieuwd naar de ZZP indicatie's van beide.

4 uur per dag is redelijk veel maar 10 tot 15 uur is fors te noemen en heb dit zelf nog nooit meegemaakt, dit zou eerder voorkomen bij een cliënt in terminale toestand of bij versterving.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aasas schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:01:
[...]

Het is maximaal 4 uur per dag. Komt voornamelijk door nieuwe medewerkers, die na 2 weken vaak weer stoppen. Normaliter 2 uurtjes per dag, mocht je een normale zorgverlener hebben. Maar ik wil de discussie graag weer op het hoofdonderwerp willen richten.
Er is geen ZZP indicatie(?) want van daaruit zijn er zorg-afspraken gemaakt, maar als je hier verder niet op in wilt gaan dan respecteer ik dat en wens ik je veel sterkte.

Raad je wel aan om je verwachtingen wat bij te stellen, de zorg is compleet uitgehold en staat op springen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
Anoniem: 2080528 schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:09:
[...]

Er is geen ZZP indicatie(?) want van daaruit zijn er zorg-afspraken gemaakt, maar als je hier verder niet op in wilt gaan dan respecteer ik dat en wens ik je veel sterkte.

Raad je wel aan om je verwachtingen wat bij te stellen, de zorg is compleet uitgehold en staat op springen
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
Aasas schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:58:
[...]

Helaas kunnen we daar momenteel niks aan doen. Als iemand wordt aangerand en een trauma heeft opgelopen. Kan je niet heel veel meer. Daarnaast wouden we graag in gesprek met de betrokken persoon om het trauma enigszins te kunnen verwerken maar dat werd genegeerd door de zorgorganisatie.
Als iemand is aangerand dan zal de dader toch echt wel op staande voet ontslagen zijn.... Werkt de persoon nog wel voor de organisatie dan snap ik wel dat deze niet in gesprek wil gaan met iemand die hem vals beschuldigt...
Aasas schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:18:
[...]

Dit komt mij niet bekend voor. Cliënt heeft een zorgplan van 4 uur per dag. Bij deze zorgorganisatie heb je zelf de regie over je zorg. Alleen heeft cliënt geen regie op de zorg op dit moment.
Dit doet mij denken aan het verzorgingshuis waar ik vroeger in woonde. Als er 6 patiënten allemaal recht hebben op 4 uur, dan heb je dus in theorie 24 uur per dag aan zorg. Dat zijn 3 medewerkers van 8 uur.

Maar: de 6 patiënten willen allemaal tussen 7u en 8u hulp bij opstaan en hulp bij aankleden, douchen, etc. stel dat dat 45 minuten per cliënt duurt, dan is die ene medewerker dus van 7u tot 11.30u bezig met die taken... Je zou dus zeker 3 medewerkers moeten hebben om tussen 7u en 8.30u iedereen te moeten voorzien.

Iets wat qua geld, contracten en aantal medewerkers onmogelijk is.

De beloftes die zijn gedaan kunnen niet waargemaakt worden. Misschien dat ze dat niet durven of mogen zeggen, maar je verwachtingen zijn totaal onrealistisch. Je mag blij zijn met elke seconde hulp die je kan krijgen, en dan is iets dat maar 30% gedaan is al beter dan 0%

En als het werk zo leuk was en jullie als cliënten zo leuk zouden zijn, dan zou de doorloop van personeel waarschijnlijk ook niet zo hoog liggen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aasas schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:18:
[...]

Dit komt mij niet bekend voor. Cliënt heeft een zorgplan van 4 uur per dag. Bij deze zorgorganisatie heb je zelf de regie over je zorg. Alleen heeft cliënt geen regie op de zorg op dit moment.
Mits je 100% wilsbekwaam bent heb je altijd de regie over je eigen zorg, men stelt altijd samen met jou een zogenaamde zorg/leef plan op, en hier staat ook alles in. Bijvoorbeeld je medicatie tijden, wondbehandeling, je gewoontes en wensen, je geloof (bijvoorbeeld) of je wel/niet door een man/vrouw gewassen wilt worden. etc. etc.

Dit gaat altijd in goed overleg met een EVV'r, ziekenverzorgenden of verpleegkundige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05

Croga

The Unreasonable Man

Anoniem: 2080528 schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:33:
Mits je 100% wilsbekwaam bent heb je altijd de regie over je eigen zorg, men stelt altijd samen met jou een zogenaamde zorg/leef plan op, en hier staat ook alles in. Bijvoorbeeld je medicatie tijden, wondbehandeling, je gewoontes en wensen, je geloof (bijvoorbeeld) of je wel/niet door een man/vrouw gewassen wilt worden. etc. etc.

Dit gaat altijd in goed overleg met een EVV'r, ziekenverzorgenden of verpleegkundige.
Leuke theorie. Niet waar te maken in de werkelijkheid. Zoals hierboven uitgebreid besproken wordt......

Dat het boekje iets zegt betekend niet dat het ook zo gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
President schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:31:
[...]

Als iemand is aangerand dan zal de dader toch echt wel op staande voet ontslagen zijn.... Werkt de persoon nog wel voor de organisatie dan snap ik wel dat deze niet in gesprek wil gaan met iemand die hem vals beschuldigt...

[...]

Dit doet mij denken aan het verzorgingshuis waar ik vroeger in woonde. Als er 6 patiënten allemaal recht hebben op 4 uur, dan heb je dus in theorie 24 uur per dag aan zorg. Dat zijn 3 medewerkers van 8 uur.

Maar: de 6 patiënten willen allemaal tussen 7u en 8u hulp bij opstaan en hulp bij aankleden, douchen, etc. stel dat dat 45 minuten per cliënt duurt, dan is die ene medewerker dus van 7u tot 11.30u bezig met die taken... Je zou dus zeker 3 medewerkers moeten hebben om tussen 7u en 8.30u iedereen te moeten voorzien.

Iets wat qua geld, contracten en aantal medewerkers onmogelijk is.

De beloftes die zijn gedaan kunnen niet waargemaakt worden. Misschien dat ze dat niet durven of mogen zeggen, maar je verwachtingen zijn totaal onrealistisch. Je mag blij zijn met elke seconde hulp die je kan krijgen, en dan is iets dat maar 30% gedaan is al beter dan 0%

En als het werk zo leuk was en jullie als cliënten zo leuk zouden zijn, dan zou de doorloop van personeel waarschijnlijk ook niet zo hoog liggen.....
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aasas
Frieda schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:27:
kun je niet ook via de gemeente escaleren? of zijn die niet verantwoordelijk voor dit type zorg?
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Croga schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:43:
[...]

Leuke theorie. Niet waar te maken in de werkelijkheid. Zoals hierboven uitgebreid besproken wordt......

Dat het boekje iets zegt betekend niet dat het ook zo gebeurt.
Niets theorie, zo hebben wij altijd gewerkt en zo werkt het nu nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:26
Een beetje wazig verhaal.. we willen… Cliënt woont…zorgbehoevende… Wie is nou wie en wat is jouw verhouding tot de persoon om wie het gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:00

Tomatoman

Fulltime prutser

coinman63 schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:15:
Een beetje wazig verhaal.. we willen… Cliënt woont…zorgbehoevende… Wie is nou wie en wat is jouw verhouding tot de persoon om wie het gaat?
En dan ook nog:
Mannelijke adl’ers worden momenteel geweigerd voor Verzorging.

Mannelijke adl’ers worden momenteel geaccepteerd voor Hand en spandiensten.
Worden door wie geweigerd?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:58
Anoniem: 2080528 schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:29:
[...]

Dan is de thuiszorg bij mijn schoonmoeder in ieder geval geen onderdeel van jouw wij want daar is het inderdaad met regelmaat theorie. U wilt geen man om u te helpen douchen vanwege geloof (valide reden volgens de thuiszorg), kunnen we niet garanderen maar we doen ons best en als het niet anders kan bellen we een contactpersoon.
Prima afspraak, was ook ons voorstel omdat wij ook wel snappen dat het lastig plannen is.
Mag je raden hoe vaak er gebeld is naar een contactpersoon en mag je ook raden hoe vaak er een man voor haar deur heeft gestaan die vervolgens in het dossier schrijft dat ze niet open doet, hem weg stuurt, dat ze niet thuis lijkt te zijn, enz.
Pas weer een gesprek gehad, weer besproken dat een man sturen zinloos is. Sla dan gewoon een keer over en gisteren is mijn vrouw zowaar voor de allereerste keer gebeld en ik ze even geteld maar dit is het 17e zorgplan (1e was in 2021) waar het in staat.

@Tomatoman Door wie denk je? Door de client/zorgbehoevende en ondanks dat er een redelijk aantal op los gaan in dit topic is het in de zorg vrij normaal en geaccepteerd dat er voorkeur kan zijn om geholpen te worden door een man of vrouw. Geloof, ervaringen, vertrouwen, allemaal valide redenen om die wens te hebben en bij planbare zorg is het vrij normaal om daar voor zover mogelijk rekening mee te houden en afspraken te maken wat te doen als het een keer niet lukt om aan die wens te voldoen.

[ Voor 18% gewijzigd door ninjazx9r98 op 22-04-2024 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ninjazx9r98 schreef op maandag 22 april 2024 @ 23:24:
[...]

Dan is de thuiszorg bij mijn schoonmoeder in ieder geval geen onderdeel van jouw wij want daar is het inderdaad met regelmaat theorie. U wilt geen man om u te helpen douchen vanwege geloof (valide reden volgens de thuiszorg), kunnen we niet garanderen maar we doen ons best en als het niet anders kan bellen we een contactpersoon.
Prima afspraak, was ook ons voorstel omdat wij ook wel snappen dat het lastig plannen is.
Mag je raden hoe vaak er gebeld is naar een contactpersoon en mag je ook raden hoe vaak er een man voor haar deur heeft gestaan die vervolgens in het dossier schrijft dat ze niet open doet, hem weg stuurt, dat ze niet thuis lijkt te zijn, enz.
Pas weer een gesprek gehad, weer besproken dat een man sturen zinloos is. Sla dan gewoon een keer over en gisteren is mijn vrouw zowaar voor de allereerste keer gebeld en ik ze even geteld maar dit is het 17e zorgplan (1e was in 2021) waar het in staat.
Mijn schrijven komt ook voort uit een verpleeghuis situatie, maar toch herkenbaar wat je schrijft, 100% theoretische afspraken zijn nooit gegarandeerd in de praktijk.

Niet lullig bedoeld, maar wen er maar aan, de rek is er uit en het geld is nu echt op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05

Croga

The Unreasonable Man

Anoniem: 2080528 schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:29:
Da's leuk maar zegt helemaal niets over de situatie in Nederland. Het zegt alleen iets over jouw situatie. Het is dus nogal gedurfd om te zeggen dat men altijd de controle heeft terwijl dat wellicht bij jullie zo is, maar duidelijk niet overal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
Maar, dan moet je als cliënt toch gewoon accepteren dat er maar aan iets van 50% van de hulpvraag voldaan zal worden? Dat is even als ik de aanname die dat 50% van het personeel man is en 50% vrouw...

En dat je wel 100% betaalt vind ik zelfs logisch, aangezien het gewoon weigering is op basis van geslacht? Waarvan ik weet dat politie daar met lichaamscontrole inderdaad rekening mee moet houden en waarbij ik weet dat moslim vrouwen het vanuit hun geloof niet mogen.

Los daarvan is het uiteraard k** als je een zorgbehoefte hebt vanwege geboorte, ongeluk of ouderdom. Maar ik denk dat je in deze tijd van tekorten blij mag zijn met elke hulp die je wel krijgt en volgens mij gaan die personeelstekorten alleen maar verder oplopen en kan je dat de organisaties niet kwalijk nemen

[ Voor 21% gewijzigd door President op 23-04-2024 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:19
President schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 06:41:
[...]

Maar, dan moet je als cliënt toch gewoon accepteren dat er maar aan iets van 50% van de hulpvraag voldaan zal worden? Dat is even als ik de aanname die dat 50% van het personeel man is en 50% vrouw...
Werken meer vrouwen dan mannen in de zorg in 2022 was dat 81 procent moet ook zeggen dat ik vaak vrouwen tegenkom als het om de zorg gaat van mijn zoon

Maar zoals gezegd er is een tekort in die sector van 51.900 medewerkers probeer dat maar eens op te lossen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Croga schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 06:22:
[...]

Da's leuk maar zegt helemaal niets over de situatie in Nederland. Het zegt alleen iets over jouw situatie. Het is dus nogal gedurfd om te zeggen dat men altijd de controle heeft terwijl dat wellicht bij jullie zo is, maar duidelijk niet overal.
Ikzelf ben tot voor kort 15 jaar zorg medewerker geweest, bij een in-take gesprek heeft de zorgvrager/client altijd 100% medezeggenschap.

Is er inmiddels al een oplossing voor de TS?
Pagina: 1