Beste tweakers,
Ik wil graag een discussie / ervaring opstarten over een landelijke zorgorganisatie die assistentieverlening geeft in zogenoemde ADL-clusters. Het is voor mij belangrijk om persoonlijke informatie te anonimiseren. Daarom leest de tekst soms wat 'onhandig', excuses hiervoor.
- Aangepaste, gelijkvloerse woning van de woningcorportatie
- Verpreid in een gewone woonwijk
- Via alarm-intercomsysteem verbonden met de ADL-eenheid. (ADL = persoonlijke assistentie bij algemene dagelijkse levensverrichtingen)
- ADL-assistentie op afroep en aanwijzing (eigen regie)
- 24/7 ADL-assistentie
Indirecte verwijzing naar bedrijf weggehaald
- Ochtendroutine (uit bed halen, toilet, douchen/wassen, aankleden en eten uit de koelkast halen)
- Middagroutine (eten uit de koelkast halen, toilet)
- Avondroutine (toilet en in bed leggen)
Wij hebben een hulphond, onze hulphond moet net zoals andere honden worden uitgelaten. Hiervoor dient cliënt te worden aangekleed (jas en schoenen aandoen). Wanneer cliënt weer thuis is, moet de jas en eventueel schoenen weer uit.
Hieronder heb ik een brief gedeeld die wij hebben gestuurd naar een onafhankelijke organisatie die ons kan verder helpen met onze klachten.
Ik wil jullie graag meenemen in het proces voor verbetering en ik ben geïnteresseerd naar jullie meningen/advies.
Ik wil graag een discussie / ervaring opstarten over een landelijke zorgorganisatie die assistentieverlening geeft in zogenoemde ADL-clusters. Het is voor mij belangrijk om persoonlijke informatie te anonimiseren. Daarom leest de tekst soms wat 'onhandig', excuses hiervoor.
Uitleg organisatie
Ik zal in het kort uitleggen wat de zorgorganisatie voor ons doet:- Aangepaste, gelijkvloerse woning van de woningcorportatie
- Verpreid in een gewone woonwijk
- Via alarm-intercomsysteem verbonden met de ADL-eenheid. (ADL = persoonlijke assistentie bij algemene dagelijkse levensverrichtingen)
- ADL-assistentie op afroep en aanwijzing (eigen regie)
- 24/7 ADL-assistentie
Indirecte verwijzing naar bedrijf weggehaald
Zorgvraag van cliënt
Onze zorgvraag bestaat uit:- Ochtendroutine (uit bed halen, toilet, douchen/wassen, aankleden en eten uit de koelkast halen)
- Middagroutine (eten uit de koelkast halen, toilet)
- Avondroutine (toilet en in bed leggen)
Wij hebben een hulphond, onze hulphond moet net zoals andere honden worden uitgelaten. Hiervoor dient cliënt te worden aangekleed (jas en schoenen aandoen). Wanneer cliënt weer thuis is, moet de jas en eventueel schoenen weer uit.
Issue
Wij zijn momenteel erg ontevreden over de gegeven zorg van de zorgorganisatie. Het komt erop neer dat er nu al meer dan 5 á 6 een werknemers tekort is. Hierdoor is de zorg die wij afnemen van de zorgorganisatie slecht. Ook heeft de organisatie last van doorloop van medewerkers. Het laatste jaar hebben wij ongeveer 25 nieuwe werknemers in huis gehad die cliënt helpt met de routines. Ook de gegeven zorg is slecht, bijvoorbeeld bij de toiletgang wordt er niet goed zorg geleverd waardoor er netjes gezegt, jeuk en irritatie ontstaat. Dit is nog maar een kleine greep van zorg die wordt geleverd.Hieronder heb ik een brief gedeeld die wij hebben gestuurd naar een onafhankelijke organisatie die ons kan verder helpen met onze klachten.
Members only: Klachtenbrief
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik wil jullie graag meenemen in het proces voor verbetering en ik ben geïnteresseerd naar jullie meningen/advies.
[ Voor 2% gewijzigd door Outerspace op 22-04-2024 17:58 ]