20V schroefconnector vervangen door zonnepaneelstekkers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:38
De 20V schroefconnector van het basisstation van mijn robotmaaier probeerde ik los te draaien (tussen adapter en basisstation).
Ben blijkbaar te sterk en de interne verbindingen zijn afgebroken en natuurlijk zo dat ik het niet meer aan elkaar gesoldeerd ga krijgen...
betreft het groene stekkertje: https://pratoerboso.com/e...755-20v-power-supply.html

Betreft dus de verbinding tussen de adapter en het basisstation. Adapter levert 20V. Nu heb ik nog een aantal zonnepaneel stekkers liggen die ik niet meer ga gebruiken. Lijkt mij dat ik die er toch ook wel tussen kan zetten?

(Ja ik snap dat ik dan ook de andere kant alles moet vervangen, maar scheelt me weer een stekkerverbinding kopen.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:42
MC4 stekkers zijn 1 polig. Dat is 2 polig en heb je dus 2 stekkers nodig naast elkaar. Waterdicht wordt het niet.
MC4 stekkers kan je ook niet loshalen zonder gereedschap.

Dan kan je net zo goed de kabel direct aan het laadstation solderen en het gat volspuiten met een lijmpistool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:54
xt60 stekkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:20
@BB-One
Exceedconn EC02681-1023-BF
https://www.ebay.nl/itm/115873705834

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Ik heb de draden maar gewoon 'aan elkaar geknoopt' en met wat hars zo goed als mogelijk waterproof gemaakt.

Dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Safety last ;)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-10 12:16
Overdrijven is een vak. Het is 20V geen 220V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

PROnline schreef op woensdag 24 april 2024 @ 14:55:
[...]

Overdrijven is een vak. Het is 20V geen 220V.
Vuur kan gevaarlijk zijn hoor.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Volgens mij is alles onder de 50V te beschouwen als zwakstroom / lage spanning en daarmee niet (echt) gevaarlijk voor mensen.
Je kan rustig de + en - vastpakken zonder het loodje te leggen.
Als je kortsluiting maakt, dan gaat waarschijnlijk de voeding stuk (aanname)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:46

DukeBox

loves wheat smoothies

Dan liever 2 draden verbonden in hars gegoten dan een stekker die je blijkbaar stuk kan draaien.
GarBaGe schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:33:
Volgens mij is alles onder de 50V te beschouwen als zwakstroom / lage spanning en daarmee niet (echt) gevaarlijk voor mensen.
Er is nog wel wat verschil met DC en AC maar grofweg klopt dat wel. Let wel op dat lage spanning niet het zelfde is als laag spanning, dat is alles onder de 1000V AC en 1500V DC.
Heel verwarrend soms maar 230V AC wat uit je stopcontact komt heet dus gewoon laagspanning.

[ Voor 51% gewijzigd door DukeBox op 24-04-2024 15:39 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
20V bij 100A frituurt beter dan 230V bij 1A anders... :X

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacgregorSound
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-10 20:44
4 polige XLR (van bijvoorbeeld Neutrik) leent zich uitstekend voor dit soort dingen, de 3 polige variant zie je ook regelmatig op elektrische fietsen voorbijkomen. Is ook te krijgen in een spatwaterdichte variant. Type NC4MX-HD en NC4FX-HD als setje en hebt t weer veilig en praktisch onverwoestbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
SMSfreakie schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:14:
20V bij 100A frituurt beter dan 230V bij 1A anders... :X
Meestal bij gevaar en elektriciteit bedoelen ze dat in de context van mensen.
Doorgaans is dan 50 - 500mA al dodelijk.
Gezien je (droge) huid een weerstand van rond de 100.000 Ohm, heb je best een aardig voltage nodig om dit te bereiken.
Met 20V ga je geen 100A bereiken op een mens met droge huid.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-One
@Dinictus208 Voor je geruststelling: met aan elkaar knopen bedoel ik twee losse lasklemmen en die apart 'waterproof' gemaakt.
Verwacht niet dat mijn grasveld gaat affikken.
@DukeBox Vond het ook vreemd dat ik de draden/stekker zo kapot kon draaien en was niet van plan om 30 euro te betalen voor eenzelfde product. Zo vaak verplaats ik mijn basisstation niet en die keer dat ik het doe moet ik vanaf nu gewoon adapter én basisstation samen op tillen...
Pagina: 1