Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didlija
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 15-11-2024
Hallo,

#DurfteVragen

klein vraagje wat betreft het bouwdebpot.
Ik heb laatst de eerste factuur ontvangen van de projectontwikkelaar op 09-04 met een betaaltermijn van 14 dagen.
Nou morgen verstrijkt het termijn en ik heb de factuur ''pas'' vandaag ingediend bij de bank. Zij hebben 5 dagen de tijd om de factuur te verwerken/ te betalen.
Ben ik dan nog optijd of juist te laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:14

Esumontere

Floep, banaan.

Even bellen met de bank of ze hem sneller kunnen verwerken, doen ze meestal niet moeilijk over. En/of even bellen met de projectontwikkelaar met deze uitleg. Ze zullen echt niet plotseling een probleem maken als je een paar dagen te laat bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19:09
Mogelijk dus te laat.

Indien je bank de factuur eerder voldoet dan die gestelde vijf dagen dan ben je nog op tijd. Doen ze dat niet, dan ben je mogelijk dus een paar dagen te laat. Bel ze even.

Vervolgvraag is wat de projectontwikkelaar doet als je slechts enkele dagen te laat bent. Grote kans dat ze daar niet direct een probleem van maken, maar in het vervolg zou ik je facturen wat eerder indienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:19
Ga er maar vanuit dat je op de volgende factuur enkele tientallen euro's "boete" krijgt voor de te laat betaalde eerdere factuur. Dit gaat allemaal netjes automatisch en volgens de getekende contracten.
Knijp in je handjes als het je niets extra's gaat kosten.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05 21:30

D4NG3R

kiwi

:)

Beetje laat met indienen, maar zoals gebruikelijk in het leven; blijf communiceren.

Laat weten dat het factuur wat laat de deur uit gegaan is en dat het nu bij de bank ligt. Als de tegenpartij achter z'n geld aan moet jagen dan is de kans een een flink stuk groter dat er een probleem van word gemaakt.

Maar heel kort door de bocht: Ja, je bent te laat.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 22-04-2024 14:46 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didlija
@Mr. Stom Ja precies. Ik had niet verwacht dat de bank 5 werkdagen heeft om het te verwerken.
Ik wou ook niet gelijk betalen omdat ik nog een prestatielevering vanuit de projectontwikkelaar had opgevraagd. Ze hadden geantwoord dat het niet gebruikelijk is om een prestatielevering aan te leveren. Uiteindelijk hebben ze die wel naar mij gestuurd na een paar dagen.
Lijkt mij opzich geen gekke vraag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Didlija
@D4NG3R Zojuist met de projectontwikkelaar gebeld, en die vonden het geen probleem en snappen de situatie. Omdat ik zelf bij de ING zit en zij ook een ING rekening hebben, zal het geld deze week nog op hun rekening staan (verwachten ze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:40
Vandaag toevallig ook een factuur vanuit een bouwdepot aan een aannemer , stond binnen 5 uurtjes na goedkeuring op de rekening. Snap ook niet helemaal dat zoiets 5 werkdagen moet duren :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Didlija schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:51:
@D4NG3R Zojuist met de projectontwikkelaar gebeld, en die vonden het geen probleem en snappen de situatie. Omdat ik zelf bij de ING zit en zij ook een ING rekening hebben, zal het geld deze week nog op hun rekening staan (verwachten ze)
Ik snap niet waarom je als eerste denkt aan een topic openen op een internet forum, ipv bovenstaande actie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dfbt schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:47:
Vandaag toevallig ook een factuur vanuit een bouwdepot aan een aannemer , stond binnen 5 uurtjes na goedkeuring op de rekening. Snap ook niet helemaal dat zoiets 5 werkdagen moet duren :D
Omdat transacties uit het bouwdepot gecontroleerd kunnen worden door de bank. Je hebt immers geld gekregen om een huis te bouwen van de bank, en daar doen ze (steekproefsgewijs) controles op. In mijn ervaring kan het wel even duren als ze echt controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:36

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:00:
Ik snap niet waarom je als eerste denkt aan een topic openen op een internet forum, ipv bovenstaande actie
Soms is het ook wel even fijn om te weten wat de opinie is bij anderen. Met name als je zelf fout lijkt te zitten (te laat met iets) wat dan redelijk is dat de tegen partij mag eisen.
Dat het zoals nu gewoon verloopt zoals een ieder normaal mens zou mogen verwachten is helaas in de praktijk niet altijd zo.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1