Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johannesberg740
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-05 07:55
Ik zoek een?
Mobiele telefoon voor mijn twee kinderen op basis van Android die nog een tijdje ondersteuning heeft en snel genoeg is om Spotify, Bibliotheek-app, SONOS-app en Kiosk Browser te draaien ivm HomeAssistant. Het is voor het bedienen van de lampen in hun kamer (rgb) en muziekluisteren onderweg in de auto ter vervanging van een walkman oid

Wat is je budget?
Rond de €100,- per telefoon. Mag ietsje meer zijn op moment dat ik daar significant meer voor krijg / langere ondersteuning

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zoals hierboven al besproken, is het voor de kinderen om muziek en luisterboeken te luisteren op hun kamer of onderweg in de auto. Geen whatsapp oid, dat vinden we als ouders nog niet nodig

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung A15, Moto G14, OPPO A18

Welke vragen heb je hier nog over?
Zit enorm te twijfelen tussen bovenstaande drie toestellen. Welke heeft lange ondersteuning, kan ik nog minimaal drie jaar mee vooruit voordat ze hun eerste echte telefoon krijgen, welke kan ik makkelijk op slot zetten. Geen YouTube of
Netflix ofzo. En bovenal nieuwe inzichten

[ Voor 11% gewijzigd door johannesberg740 op 22-04-2024 11:53 . Reden: Introductie van Tweakers weggehaald ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:57
Wat voor telefoon hebben jullie als ouders? Kinderen zijn speels en inventief, dus ze zullen per ongeluk of expres vast wel eens iets vernaggelen in de instellingen, en dat moet je als ouder dan maar weer weten te repareren.

Mocht dat niet uitmaken zou ik de Samsung A15 nemen die nog tot 2029 support krijgt (kijk onder specificaties en uitklappen "bekijk meer", dan onderaan staat de ondersteunde periode).
https://www.samsung.com/n...8gb-sm-a155fzbdeub/#specs
En uiteraard een kids modus heeft:
https://www.samsung.com/nl/apps/samsung-kids/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johannesberg740
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-05 07:55
Thanks voor je antwoord. Denk je dat de soc en gpu ook nog een beetje doorkunnen dan?

Zelf zit ik net in het Apple eco-systeem na 10 jaar Android. Dus daar ga ik me zeker wel mee redden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:57
johannesberg740 schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:58:
Thanks voor je antwoord. Denk je dat de soc en gpu ook nog een beetje doorkunnen dan?

Zelf zit ik net in het Apple eco-systeem na 10 jaar Android. Dus daar ga ik me zeker wel mee redden :-)
Mijn schoonmoeder heeft een A10 van 4 jaar oud, en daar werken apps als facebook, whatsapp, sonos en internet gewoon op. Dus ik verwacht geen problemen met de basis apps die jij noemt in je openingspost.

Waar mogelijk problemen komen is als de kinderen te maken krijgen met een rage als Pokemon Go, een spel wat enorm veel rekenkracht van de telefoon eist. maar het is koffiedik kijken of zo'n rage komt, of de kinderen er gevoelig voor zijn, of ze uberhaupt in de spellen zullen zijn, en zo ja of het dan met een Gameboy of op de mobiel wordt. Maar zelfs dan is het nog een mooi reserve toestel om te hebben liggen, of noodtoestel voor iemand anders via marktplaats voor 25 Euro of zo. Plus tegen die tijd dat die rage zou komen zijn mogelijk duurdere telefoons van nu ook nog te licht, dus daar zou ik niet in investeren.
Kortom, voor nu het gebruik zijn ze prima, maar als dat verbruik veranderd kunnen er nieuwe eisen komen.