Vraag
Alle reacties
Er is iets afgrbroken wat je niet kunt maken.
Dat witte plastic deel wat je onder de wasbak ziet moet vervangen
Kun je bij de bouwmarkt wel vinden.
Neem het zilveren en plastic deel maar mee als voorbeeld.
Het witte plastic deel in het rode vak (zie foto hieronder) is kapot, daar hoort het stuk schroefdraad in vast te zitten.
Dus in principe hoef je alleen dat te vervangen, samen met het metalen deel wat je van bovenaf erin schroeft.
Maar het witte deel in het groene vak zit daar direct aan vast. De vraag is hoe, Met schroefdraad? Of gelijmd? Dat moet je wel weten voordat je iets nieuws gaat halen.
Als ik inzoom zie ik een soort geel laagje, zou me niet verbazen als het gelijmd is. Ook omdat je weinig ruimte voor schroefdraad ziet. Dat zou wel vervelend zijn want dan moet dit onderdeel ook vervangen worden.
Ook zie ik geen sifon, die zit denk ik meer rechts buiten beeld op de foto. Geen probleem, maar je moet wel zo veel mogelijk aansluiten op hoe het nu zit.
Succes met je zoektocht!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FvzhTqN7vt1jVRK96UYXulQH.jpg?f=user_large)
[ Voor 12% gewijzigd door KNed op 22-04-2024 10:52 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Nee.
Zodra je een emmer water leeggooit in de gootsteen of de kraan aanzet dan breekt alles los en is heel je kast en vloer nat.
Of als je toch aan het macgyveren bent, zou je ook een tie wrap door dat witte plastic sterretje en het metaal kunnen doen en dan stevig aantrekken
Maar beter koop je gewoon zo'n nieuw stukje afvoer.
[ Voor 91% gewijzigd door Notna op 22-04-2024 12:05 . Reden: Niet reageren is óók een optie ]
Je kunt nog kijken of je een bout kunt plaatsen ipv dat roestige stuk draadeind. Maar gelet op je ogenschijnlijke gebrek aan technische know-how is dat nogal een avontuur. Dan maar gewoon de korfplug vervangen.
[ Voor 7% gewijzigd door Thijsmans op 22-04-2024 12:15 ]
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Heb je geen loodgietersbedrijf ergens dicht in de buurt zitten? Het zal dan vermoedelijk orde 50 euro + materiaalkosten (een tientje of misschien 2) moeten kosten, want voor een loodgieter is dit een klus van niks.
Maar het helpt als je precies weet wat er hoort en dat waarschijnlijk achter in de bus hebt liggen, en bovendien dan de garantie hebt dat als het daarna lekt je 'm natuurlijk terugbelt.
Weinig dingen zo irritant als doorweekte keukenkastjes en vloeren (nee, *dat* kost pas geld als je het goed wilt fixen).
Alternatief is grote emmer eronder en elke keer in toilet leeg gooien als de emmer vol zit.
Kit heeft niet genoeg kracht om een bout in te draaien en vast te houden. Je zult echt het onderdeel moeten vervangen.
Vraag me ook af wat er nu gebeurt als je dat (op de foto) rechter kleine spoelbakje vol laat lopen en dan de stop eruit haalt. Met een beetje pech spuit het er dan door de afvoer van die linker bak eruit
Niet alleen water. Een beetje vuil blijft er ook in zitten.Croga schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:58:
Daarnaast loopt er nu een afvoer *omhoog*..... Dat water gaat zo niet weg lopen.....
Dit moet echt even allemaal opnieuw, wil je het goed en netjes maken.
Sommige delen kun je misschien wel weer hergebruiken
My favorite programming language is solder.
Je ziet zelfs licht er doorheen komen en dat gecombineerd met omhoog lopende afvoer zal niet helpen99ruud99 schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:54:
De linker zit totaal niet vast, daar zit cm speling tussen wastafel en plastic deel.
Alternatief is grote emmer eronder en elke keer in toilet leeg gooien als de emmer vol zit.
Kit heeft niet genoeg kracht om een bout in te draaien en vast te houden. Je zult echt het onderdeel moeten vervangen.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Bespaar jezelf een hoop gezeur en haal voor die 10-20 euro een afvoerplug met overloop. Je hebt nu een Jimten, maar dat merk lijkt in NL niet zo goed verkrijgbaar. Alles met dezelfde diameter zou goed moeten werken.
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Indien nodig: moertje erop draaien en dan met een ijzerzaag een stukje eraf halen. Bij het losdraaien van de moer trek je de schroefdraad goed.
Maar zorg eerst zoals hierboven aangegeven dat het juist afloopt
Lichtpuntje...
Hoe moet die linker spoelbak ooit 'leeg' kunnen gaan lopen? De afvoerbuis loopt omhoog richting de kleine rechter-spoelbak om daar vervolgens pas naar beneden, richting sifon. te gaanrenskeworms schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:47:
Na uren verder lijkt het gelukt te zijn alleen komt er nog water boven de zwarte rubber uit bij grote hoeveelheden.. hij zit echt heel vast. Niet de goede manier ? Rubber anders plaatsen?
Tips zijn altijd nog welkom.. [Afbeelding]
Vroeger leerde we op school nog het een en ander aangaande wetten van Newton / Archimedes en communicerende vaten.... Zijn die wetten tegenwoordig allemaal niet meer van kracht ofzo
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Morgen ff naar de ikea, ben je voor 30 euro het mannetje - https://www.ikea.com/nl/n...entiel-2-bakken-90311540/ Links afzagen en de de rest weggooien.
Schroef vastdraaien als een professional doe je met een 50 cent of een boodschappenmuntje.
[ Voor 40% gewijzigd door BCC op 22-04-2024 23:07 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.