deur voor badkamer/vochtige ruimte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphyrnae
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:35
Best tweakers,

Ik was benieuwd wat jullie zouden adviseren als deur/kozijn voor een kleine badkamer (2 x 2m).

De wanden van de badkamer moet ik nog bouwen en wilde hier voor ytong/cellenbeton blokken van 70 mm
dik gebruiken.

Vervolgens hier een standaard stalen klemkozijn op zetten. Omdat de cellenbeton wand waarschijnlijk kapot wordt gedrukt bij het 'knellen'; wil ik kunststof balkjes (niet hout, i.v.m. vochtige ruimte) in de opening tegen het cellen beton schroeven en daar vervolgens de deurkozijn op knellen. Vervolgens een standaard deur en die goed behandelen/sealen zodat er geen vocht in kan kruipen..

Zouden jullie het anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

Wel eens gedacht aan een vouwdeur?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Wat is er overigens mis met een houten kozijn in de badkamer? Zit er hier al 54 jaar in en dat kozijn heeft nog geen enkele teken van rot. Zolang je maar fatsoenlijk ventileerd en het kozijn goed behandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphyrnae
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:35
Caelorum schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:41:
Wat is er overigens mis met een houten kozijn in de badkamer? Zit er hier al 54 jaar in en dat kozijn heeft nog geen enkele teken van rot. Zolang je maar fatsoenlijk ventileerd en het kozijn goed behandelt.
Het is met name het gemak van zo'n stalen kozijn.
Bij een hardhouten kozijn komt nogal wat bewerking bij kijken waar ik nog geen ervaring mee heb.
Maar je hebt een goed punt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Aphyrnae schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:20:
De wanden van de badkamer moet ik nog bouwen en wilde hier voor ytong/cellenbeton blokken van 70 mm
dik gebruiken.
Waarom ytong blokken, en niet gewoon wanden van hout-skelet met gipsplaten voor vochtige ruimtes? Maakt het ook veel makkelijker om je electra en stopcontacten in weg te werken.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightgold
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10:39
Onze (kleine) badkamer is ook in cellenbeton (betegeld). Zonder raam dus het kan er kletsnat zijn na het douchen. En er zit gewoon een simpele houten deur (en deurkader) in net als iedere andere deur in huis.
Geen probleem, gewoon goed ventileren.

[ Voor 4% gewijzigd door nightgold op 22-04-2024 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Any will do. Hier een vooroorlogse woning, maar geen problemen met het kozijn van de badkamer. Vorig jaar nog opnieuw gelakt. In prima staat.
Pagina: 1