Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Mijn iPhone 15 Pro scherm is sinds vorige week kapot. Vanuit het niets groene flitsen/soort stroboscoop achtige trillingen.

De telefoon is ter reparatie aangeboden bij Apple maar ik kan het Find my netwerk niet uitzetten (via mijn Macbook krijg kan ik hem wissen maar dit is de melding die ik krijg: "Alle content en instellingen worden gewist wanneer deze iPhone verbinding maakt met het internet. Als het Zoek mijn-netwerk is ingeschakeld, kun je deze iPhone nog wel lokaliseren."

Nu ben ik dus bang dat mijn telefoon teruggestuurd wordt omdat dat lock er nog opzit. Afgelopen weekend Apple gebeld om dit te controleren maar de dame die ik sprak leek eersteling support en wist het ook niet 100% te vertellen.

Ik wil hem vandaag versturen, wie weet het juiste antwoord?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17:15
Dat gaat natuurlijk gewoon prima. Het zal toch nooit zo zijn dat je met een kapotte telefoon geen garantie of reparatie kan krijgen omdat je iets niet kan uitzetten, juist door dat defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
XelaRetak schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:27:
Dat gaat natuurlijk gewoon prima. Het zal toch nooit zo zijn dat je met een kapotte telefoon geen garantie of reparatie kan krijgen omdat je iets niet kan uitzetten, juist door dat defect.
Yep, dat hoop ik ook inderdaad maar ik lees ook dat als je dat niet uit hebt gezet Apple hem ook weer terug kan sturen. En ik dacht het uit te kunnen zetten via iCoud.com maar alsnog blijft het 'find my' netwerk actief. Ik kan hem dus wel wissen maar toch vindbaar..

Daarom ff checken ;) Dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:43

Aiii

何これ

Op je Macbook naar je Settings -> Apple ID -> Je iPhone aanklikken -> Remove From This Account

[ Voor 162% gewijzigd door Aiii op 22-04-2024 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Aiii schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:23:
Op je Macbook naar je Settings -> Apple ID -> Je iPhone aanklikken -> Remove From This Account
Dank, Zojuist gedaan. Ik laat weten wat de uitkomst is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 532727

Het is ook belangrijk om niet voor wissen te kiezen, maar om voor verwijderen te kiezen binnen Find My.

Zie ook screenshot(dit is gemaakt op de iPhone, maar op de Mac zou dit er ongeveer hetzelfde uit moeten zien).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBA1YceOAaUF5ActB5H72r5VO5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H86sgi8DlmMcAQaqTbj89vwW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Anoniem: 532727 schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:24:
Het is ook belangrijk om niet voor wissen te kiezen, maar om voor verwijderen te kiezen binnen Find My.

Zie ook screenshot(dit is gemaakt op de iPhone, maar op de Mac zou dit er ongeveer hetzelfde uit moeten zien).
Gedaan inderdaad. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zou hem (mits dat nu nog kan en mijn bericht niet te laat komt) juist wel ook wissen overigens.
Eerst wissen, dan uit account gooien.

Want anders moet je een product inclusief je persoonlijke inhoud opsturen. Daar zou ik zelf niet happig op zijn.
Natuurlijk kunnen ze niet zo heel veel zonder pincode etc maar je weet maar nooit. Better safe than sorry.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 22-04-2024 13:34 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Eerst verwijderen en daarna wissen moet voldoende zijn hoop ik (tenminste, hij ligt nu bij UPS en heb als extra nog maar even op wissen geklikt ;) )

Dank allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Afgelopen dinsdagmiddag achter gelaten bij een UPS point, zojuist komt de gerepareerde iPhone weer retour met een nieuw scherm. Bizar hoe snel dit is opgelost, binnen 48 uur retour. Top.

Nu nadenken wat ik ermee doe want op mijn zakelijke iPhone heb ik nu mijn privenummer (e-sim) gezet en dat bevalt mij boven verwachting goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Denk niet dat ze hem daadwerkelijk repareren. Zal wel een swap zijn.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:57:
Denk niet dat ze hem daadwerkelijk repareren. Zal wel een swap zijn.
Dat dacht ik ook maar er zit een klein krasje bovenop waar ik hem aan herken ;) In het briefje dat erbij zit staat ook dat het scherm is vervangen. Dus op dit moment ga ik er nog even vanuit dat het gewoon mijn iPhone is.
Pagina: 1