Games/films streamen van PC naar TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn107
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-04 11:32
Beste tweakers,

Ik heb zelf al wat research gedaan maar ben nog niet tot een goede oplossing gekomen. De situatie is als volgt. Ik zou graag mijn PC enerzijds willen gebruiken boven om te gamen maar ook om beneden af en toe te gebruiken om films en games te streamen. Daarnaast zou ik beneden graag met een controller kunnen spelen.

Ik heb helaas niet de mogelijkheid om een HDMI van boven naar beneden door te trekken, wel zijn er ethernet aansluitingen en zijn beide aangesloten op het draadloos netwerk. De TV waar het over gaat is een Samsung QLED N85C.

Is er uberhaupt een mogelijkheid om bovenstaande te bekomen of zal ik toch echt een tweede PC (of PS/xbox) moeten aanschaffen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan denken aan Plex, Emby of Jellyfin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:51

D4NG3R

kiwi

:)

Het makkelijkst zou zijn om Steam Link te gebruiken voor games, helaas heeft Samsung die een poos geleden uit z'n appstore verwijdert. Geen idee of die inmiddels al weer beschikbaar is.

Ik zou zeggen verdiep je eens in Moonlight (TV) en Sunshine (PC).

Al vereist het installeren van Moonlight op een Samung TV wel een paar handelingen via developer mode, aangezien er geen officiële Moonlight app voor is.

Voor films/series zijn naar mijn mening de mooiste oplossingen inderdaad welke @rodie83 opnoemt, ik gebruik zelf al jaren Plex.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 22-04-2024 08:25 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn107
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-04 11:32
D4NG3R schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:16:
Het makkelijkst zou zijn om Steam Link te gebruiken voor games, helaas heeft Samsung die een poos geleden uit z'n appstore verwijdert. Geen idee of die inmiddels al weer beschikbaar is.

Ik zou zeggen verdiep je eens in Moonlight (TV) en Sunshine (PC).

Al vereist het installeren van Moonlight op een Samung TV wel een paar handelingen via developer mode, aangezien er geen officiële Moonlight app voor is.
Bedankt. Ik heb een AMD GPU wat het al iets lastiger maakt maar niet onoverkomelijk lijkt. Ik ga ermee aan de slag. Een ding wat ik me direct afvraag is of er ook een mogelijkheid is om de input (controller) dan ook via deze apps te laten verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Stijn107 schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:43:
[...]

Bedankt. Ik heb een AMD GPU wat het al iets lastiger maakt maar niet onoverkomelijk lijkt.
Waarom? :)
Sunshine is a self-hosted game stream host for Moonlight. Offering low latency, cloud gaming server capabilities with support for AMD, Intel, and Nvidia GPUs for hardware encoding.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:51

D4NG3R

kiwi

:)

Stijn107 schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:43:
[...]

Bedankt. Ik heb een AMD GPU wat het al iets lastiger maakt maar niet onoverkomelijk lijkt.
Zoals bovenstaande al aan geeft is dat niet relevant. Moonlight is van origine een client voor Nvidia Gamestream, maar kan dus ook als client voor Sunshine dienen. Welke ook gewoon AMD ondersteunt.
Ik ga ermee aan de slag. Een ding wat ik me direct afvraag is of er ook een mogelijkheid is om de input (controller) dan ook via deze apps te laten verlopen?
De controller verbind je simpelweg via Bluetooth (wellicht werkt bekabeld via USB ook) met de TV. De laatste keer dat ik er mee gespeeld heb was er een uitvoering: Microsoft Xbox Wireless Controller (2020) + USB-C kabel Zwart met de TV verbonden via BT. Werkte als een trein. :)

[ Voor 29% gewijzigd door D4NG3R op 22-04-2024 13:12 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:28
Koop een google chromecast hd met google tv en installeer vlc daar op.
Maak een share op je pc met daarop de video's en speel die af met vlc.

https://store.google.com/...hromecast_google_tv?hl=nl

[ Voor 70% gewijzigd door Ben(V) op 22-04-2024 14:11 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:04
Ben(V) schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:08:
Koop een google chromecast hd met google tv en installeer vlc daar op.
Maak een share op je pc met daarop de video's en speel die af met vlc.
Als het er om gaat om wat films/video te streamen van je PC kan je natuurlijk ook de Windows DLNA server activeren.
HottoGeek: How to Turn Your Computer Into a DLNA Media Server
Pagina: 1