Wasmachine + houten verdiepingsvloer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milo-vs
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:01
Hallo!

In ons pas verbouwde huis uit “72 hebben wij een probleem waar we als ex nieuwbouwers nog niet eerder mee te maken hebben gehad..
Trillen van het hele huis als de wasmachine centrifugeert…

Uiteraard heb ik al enigsinds zitten googlen en de oplossing gaat hem waarschijnlijk zitten in het verbouwen van de -zolder-vloer. Ons geluk is dat er nog geen afwerkvloer aanwezig is, dus “alles” is nog bespreekbaar.

De opties die ik voor alsnog heb:
- Multiplex 40mm door schroeven naar balkenlaag
- Lewisplaten + Beton (op huidige vloer, of verwijderen en direct op balken laag)
- een of meerdere vezelgebonden plaat

Wat zijn jullie ervaringen / oplossingen in deze? Het liefste zou ik komend weekend hiermee bezig gaan, dan houden we onze buren ook nog te vriend…

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:29

Croga

The Unreasonable Man

Als je hele huis trilt door het centrifugeren van de wasmachine dan vraag ik me twee dingen af;

- Ga je dit opgelost krijgen met een andere vloer? Die zal nogsteeds gewoon mee gaan trillen..... Tenzij je de massa enorm verhoogd maar dan is de vraag of die balken dat wel kunnen dragen.
- Is die wasmachine nog wel in orde? Een goede wasmachine hoort niet hard te trillen bij centrifugeren tenzij hij wellicht te zwaar of te licht geladen is.

[ Voor 11% gewijzigd door Croga op 22-04-2024 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:41

JME

zeg maar Jamie

Aanvullend: al gevraagd of de buren overlast ervaren? Of dat anders was bij de vorige bewoners? Hoe hun eigen wasmachine staat? Al wasmachinedempers geprobeerd voordat je groot gaat verbouwen? Zomaar wat vragen die opkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milo-vs
Ze werden vorige week zondag wakker van onze wasmachine… ondoordacht moment dat ding aangeslingerd.
Vorige bewoner had hem in de badkamer staan. En zij hebben een betonplaat op zolder voor deze toepassing, maar de wasmachine in de bijkeuken staan…

@Croga Hij heeft altijd wel veel getrild, vanaf dat we hem nieuw hadden al. Het is nu alleen extreem, de slaapkamer er recht onder is niet gezellig. Hij staat in m’n vizier om te vervangen, maar verwacht niet dat het op een houten verdiepingsvloer zonder extra überhaupt goed gaat. Of zie ik dit verkeerd?

[ Voor 47% gewijzigd door milo-vs op 22-04-2024 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:29

Croga

The Unreasonable Man

milo-vs schreef op maandag 22 april 2024 @ 07:48:
Ze werden vorige week zondag wakker van onze wasmachine… ondoordacht moment dat ding aangeslingerd.
Vorige bewoner had hem in de badkamer staan. En zij hebben een betonplaat op zolder voor deze toepassing, maar de wasmachine in de bijkeuken staan…

@Croga Hij heeft altijd wel veel getrild, vanaf dat we hem nieuw hadden al. Het is nu alleen extreem, de slaapkamer er recht onder is niet gezellig. Hij staat in m’n vizier om te vervangen, maar verwacht niet dat het op een houten verdiepingsvloer zonder extra überhaupt goed gaat. Of zie ik dit verkeerd?
Een wasmachine zou niet zo hard mogen trillen dat je buren er wakker van worden. Ook niet op een houten verdiepingsvloer.

Een grote verbouwing gaan doen vanwege een slechte wasmachine is geen goed idee. Ik zou hem eerst eens vervangen én dempers plaatsen. Dat zou echt meer dan genoeg moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:55
Zoek ergens een 60x60 of grotere beton tegel, lekker dik en leg die er onder. daarna de wasmachine goed waterpas en met alle pootjes (met of zonder trillingsdempers) stevig op de beton tegel zetten.

Lost echt niet alles op, maar wel een heleboel. Een rubber mat tussen de tegel en de vloer kan ook nog extra helpen... het gaat om massa en ontkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
milo-vs schreef op maandag 22 april 2024 @ 07:48:

Zodra je een wasmachine verplaatst zonder de speciale bout om de trommel vast te zetten heb je al kans op onbalans. Onze combi staat ook op een houten vloer (huis uit 1911 dus de vloeren van alle verdiepingen liggen op houten balken), maar je hoort hem een kamer verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:51

franssie

Save the albatross

@milo-vs hoe oud is die wasmachine? Ik heb een Samsung Eco Bubble van ik denk een kleine tien jaar oud. Als meet de onbalans in het wasgoed en stopt dan met centrifugeren, draait wat heen en weer om de was beter te verdelen en gaat dan weer centrifugeren, echt geinig om te zien. Staat bij ook op een houten vloer en ja ik hoor 'm wel in de slaapkamer ernaast maar verder eigenlijk niet. dempers of een rubberen mat moet ik nog steeds eens kopen.

Verder, kijk ook al je slangen na op aanschuren bij de machine, als die gaan klapperen tegen de (klank)kast van de machine krijg je het nooit stil.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb dezelfde situatie en heb de wasmachine op stoeptegels gezet met daarbij deze dempers:

https://www.amazon.de/gp/...tle_o06_s00?ie=UTF8&psc=1

Scheelt echt enorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milo-vs
De wasmachine is een ecobubble van een jaar of 7… Ik zou bij wijze van de schokdempers preventief kunnen wisselen, kijken wat dat scheelt.
Heb vanmorgen de machine nog iets nagesteld en gekalibreerd. Vooral zodra hij in z’n hoogste versnelling gaat met centrifugeren is het mis…

Mocht dat allemaal al de goede kant opgaan kan ik eventueel wel uit met een dikke multiplex plaat voor wat stijfheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:41

JME

zeg maar Jamie

Het gaat niet om stijfheid, je hebt massa nodig. Paar betontegels op de vloer, rubber dempers onder de pootjes, klaar. Niet moeilijker maken dan het is joh :)
Pagina: 1