Beamer / projector aanschaf advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinner
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-04 23:34
Ik zoek een?
Beamer welke beeld kan projecteren op het plafond

Wat is je budget?
200 Euro (desnoods 300 Euro, maar daarboven haken wij af, ben bang dat ze dan een apparaat van ali express voor 3 tientjes besteld)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik weet helemaal niets over beamers, over de kosten en de mogelijkheden. Merken maken me niet uit, De video ingangen zijn van belang, partner wil beeld van Android Smartphone projecteren (Redmi Note 11)
Of kan het apparaat zelf met WiFi verbinden ?
Een headphone uitgang zou prettig zijn, maar geen breekpunt

Het idee is, in bed liggen op je rug, geen telefoon vast hoeven houden en streams kijken op het plafond, de slaapkamer is goed verduisterbaar.
Ik hoop een inzicht te krijgen, bijvoorbaat dank.

Spinner

Beste antwoord (via Spinner op 23-04-2024 18:32)

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-05 20:12
Je zou kunnen kijken naar een uitvoering: Samsung The Freestyle LSP3B

(Niet op basis van nieuwprijs, maar in de pricewatch staan ze wel eens te koop voor 250-300)
(Of eventueel op marktplaats)

Dan heb je gewoon iets goeds, wat je op je plafond kan richten, en wat nog een deftig beeld geeft voor in je slaapkamer (vermoed ik)

[ Voor 4% gewijzigd door marcel19 op 23-04-2024 15:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-05 10:59
voor dat geld, komt waarschijnlijk alles van ali.
heb je zelf al gekeken? en wat gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinner
Mijn vrouw denkt dat 'goedkoop' gelijk staat aan 'goede koop' en ik denk het tegenovergestelde, 'goedkoop = prut'.

Zij vindt apparaten van tussen de 30 en 50 euro, ik kan me niet voorstellen dat dat ook maar iets kan zijn.
Op de Pricewatch, zie ik beamers van 3000 Euro.
Dan kan het toch niet zo zijn dat er apparaten bestaan van 1 of 2% van die prijs ?

Dus ik zou graag luid en duidelijk van mijn mede Tweakers willen horen, dat een budget van 2 a 300 totaal niet toereikend is, en dat de apparaten op Ali Express van 50 Euro waarschijnlijk een scam zijn.

Ook als ik kijk bij Vraag en Aanbod, welke termen zijn dan van belang 'Short throw' en als dat niet goed is, wat is dan wel goed voor het doel ?

[ Voor 11% gewijzigd door Spinner op 23-04-2024 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avoid
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05 14:41
Begin in elk geval niet aan AliExpress beamers. Die geven veel te weinig licht, maken te veel lawaai en projecteren onscherpe beelden. Ik kocht zelf een tweedehands beamer op Marktplaats van een echt merk (BenQ) en die draait al jaren prima in de slaapkamer.
Mijn tip: koop op Marktplaats of hier bij Vraag en Aanbod een tweedehands beamer van een echt merk (ViewSonic, BenQ, Philips, Acer, Epson, NEC etc) en probeer 't daar eerst eens mee.

Short throw heb je nodig als de afstand tussen beamer en scherm (bij jou: plafond) erg klein is. Ik weet niet hoe je je beamer monteert? Op de grond of boven 't bed? Short throw zou wel eens handig kunnen zijn in jouw geval, maar dan wordt de spoeling ook dun.
Ik heb zelf een BenQ W710ST, dat is een short throw beamer. Een oudje ook, maar als gezegd, doet het perfect. Wellicht kun je er een vinden tweedehands.

[ Voor 35% gewijzigd door avoid op 23-04-2024 15:49 ]

Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-05 20:12
Je zou kunnen kijken naar een uitvoering: Samsung The Freestyle LSP3B

(Niet op basis van nieuwprijs, maar in de pricewatch staan ze wel eens te koop voor 250-300)
(Of eventueel op marktplaats)

Dan heb je gewoon iets goeds, wat je op je plafond kan richten, en wat nog een deftig beeld geeft voor in je slaapkamer (vermoed ik)

[ Voor 4% gewijzigd door marcel19 op 23-04-2024 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinner
Interessant, die houd ik in de gaten
avoid schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:47:
Begin in elk geval niet aan AliExpress beamers. Die geven veel te weinig licht, maken te veel lawaai en projecteren onscherpe beelden.
Dank je, dat is duidelijk.
Pagina: 1