Voordeur verven: max. tijd tussen 2 lagen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een nieuwe voordeur die in geleverd is met een laag grondverf. Omdat het weer het toeliet heb ik vandaag de eerste laag lak aangebracht, met Sikkens XD High Gloss.

Nu wordt het weer de komende dagen weer minder, is er een maximale tijd voordat de tweede laag erop moet zitten? Lees overal dat het op dezelfde dag of na 24 uur kan, maar kan het kwaad als ik dit pas na een paar dagen of zelfs pas over 1,5 week doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:57

Reptile209

- gers -

Ben geen pro-schilder, maar volgens mij maakt dat niet veel uit. Hou er wel rekening mee dat er op de eerste laag weer wat vuil is afgezet na een week, dus even ontvetten, licht opschuren, weer schoonmaken en dan aflakken.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-06 16:37

Wuursj

want worst is al bezet

Als je weer schoonmaakt en de boel opschuurt, kan je lang wachten. Eindeloos eigenlijk.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jnaaazer
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-06 21:38
Kan geen kwaad, wel even licht opschuren met bijvoorbeeld een scotch bride (eerst ontvetten).

Indien het binnen de 24 uur de 2e laklaag is schuren/ontvetten niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:09
De Sikkens XD Gloss kan je, mits goed aangebracht, jaren laten zitten voordat je er nog een laag overheen gaat zetten. Wel heeft die lak, zeker bij een dikkere laagdikte dan de aanbevolen 70 micrometer (natte laag) meer tijd nodig om voldoende door te drogen voordat het geschuurd kan worden.
De aangegeven droogtijden worden over het algemeen berekend bij een temperatuur van 20 graden Celsius. Bij lagere temperaturen duurt het dus iets langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dank allen, goed om te weten dat het niet uit maakt als er wat meer tijd tussen zolang je maar schuurt en ontvet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:48
Flipmo2K schreef op maandag 22 april 2024 @ 06:27:
Dank allen, goed om te weten dat het niet uit maakt als er wat meer tijd tussen zolang je maar schuurt en ontvet.
Ontvet en schuurt, in die volgorde
Pagina: 1