beeldscherm instelling probleem bij aankoop nieuwe monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePadre
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12-04 15:57
Ik heb mij een nieuwe monitor gekocht, nu is het de bedoeling dat mijn 2 monitors het beeldscherm uitbreiden. Het enige probleem dat ik momenteel heb is dat ik de beeldscherm instellingen in windows, mijn oude scherm kleiner lijkt dan mijn nieuwe monitor(zie afbeelding), waardoor als ik met mijn cursor naar scherm 2 wil dit niet vloeibaar gaat.

Ik heb al van alles geprobeerd maar ik vind maar niet hoe ik mijn oude monitor even groot krijg als mijn nieuw in de instellingen (beide zijn alle 2 exact even hoog)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8DA5VNZZOk2Wt2W__uPPnx1RP1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8oK2wsXjRS82hqSNwsgS3RFH.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie hier juist als ik mijn nieuwe monitor de zelfde resolutie geef dan mijn oud scherm het wel in orde is, maar dat is niet de bedoeling natuurlijk :P

wie o wie kan me helpen? :)

[ Voor 7% gewijzigd door DePadre op 21-04-2024 16:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Om welke schermen gaat het?

Als de resolutie verschillend is tussen die 2, dan is de grootte vanzelfspreken anders. 1920x1080 pixels is immers veel minder dan 2560x1440 pixels. Dus als je dan van het ene naar het andere scherm gaat, dan zit daar uiteraard verschil in.

Je zou je nieuwe scherm kunnen scalen natuurlijk, wat effectief hetzelde is als je resolutie veranderen voor hoe het weergegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:10
Mijn ervaring bij wat gebruikers is: bij Windows 11 valt het in praktijk mee. Je "botst" dan niet in een hoek vast, maar gaat toch redelijk vloeiend over naar het andere scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het ziet eruit als een full HD en 4k scherm naast elkaar.
De fysieke grootte zal hetzelfde zijn, het aantal pixels is dat niet en daar kijkt Windows naar.

Verschillende opties:
1: de 4k monitor op 1920x1080 zetten (derp)
2: 1 v.d. 2 monitoren omwisselen voor iets met dezelfde resolutie als de ander
3: wennen, dat gaat vanzelf
4: scalen zoals bovenin is aangegeven (300% is waarschijnlijk max)
5: niets doen en blijven storen :P

[ Voor 8% gewijzigd door DaWizza op 22-04-2024 13:36 ]

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW