Mijn vraag:
Hallo als ik mijn computer opstart en geen games opstart werkt deze perfect, maar van zodra ik een game opstart en net op het moment ik kan spelen crasht de desktop meestal onmidelijk maar het kan soms ook 50min duren. Hoe dan ook hij zal craschen dit aan de hand van een BSoD (met volgende stopcode: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION) of een zwart scherm.
computer gegevens:
msi 1650 gaming x super
ryzen 5 3600
4x 8gb ram 3600 veagence corsair
b450 elite aorus
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
software:
- ik heb de driver van mij gpu geupdate (Versie 552.22)
- ik heb de driver van de bios geupdate (Versie F66)
- ik heb windows gecontroleerd op updates en er is een update die ik niet kan uitvoeren (met deze foutcode:
0x80070643 nog niet opgezocht)
- achtergrond processen die niet nodig zijn uitgeschakeld ook opstart apps
hardware:
- aangezien ik 4 ramsticks heb heb ik al geprobeer met 2 ramsticks maar dit helpte niet. Daarna de andere 2 dit
werkte ook niet
- ramsticks 2x getest met memtest86
* 1ste test 1 error opgemerkt door "8cpu's"
* 2de test 0 error's
aangezien er maar 1 fout is gevonden en daarna geen meer lijkt RAM me uigesloten omdat als er al 1fout aanwezig
is zou het wel gemerkt moeten hebben toen ik met 2 ramsticks heb geprobeerd
- bencmark 3DMARK DEMO geprobeerd zonder succes benchmark cracht ook
tijdens de benchmark had ik taskmaneger opengezet en de eerste keer dat de benchmark crashte stond de cpu op
100% de computer is toen ook gecrached.
als ik toen de benchmark uitvoerde crashte het programma maar niet de computer
besluit: Ik ben ten einde raad en hoop hier een oplossing voor het probleem te vinden.
Hallo als ik mijn computer opstart en geen games opstart werkt deze perfect, maar van zodra ik een game opstart en net op het moment ik kan spelen crasht de desktop meestal onmidelijk maar het kan soms ook 50min duren. Hoe dan ook hij zal craschen dit aan de hand van een BSoD (met volgende stopcode: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION) of een zwart scherm.
computer gegevens:
msi 1650 gaming x super
ryzen 5 3600
4x 8gb ram 3600 veagence corsair
b450 elite aorus
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
software:
- ik heb de driver van mij gpu geupdate (Versie 552.22)
- ik heb de driver van de bios geupdate (Versie F66)
- ik heb windows gecontroleerd op updates en er is een update die ik niet kan uitvoeren (met deze foutcode:
0x80070643 nog niet opgezocht)
- achtergrond processen die niet nodig zijn uitgeschakeld ook opstart apps
hardware:
- aangezien ik 4 ramsticks heb heb ik al geprobeer met 2 ramsticks maar dit helpte niet. Daarna de andere 2 dit
werkte ook niet
- ramsticks 2x getest met memtest86
* 1ste test 1 error opgemerkt door "8cpu's"
* 2de test 0 error's
aangezien er maar 1 fout is gevonden en daarna geen meer lijkt RAM me uigesloten omdat als er al 1fout aanwezig
is zou het wel gemerkt moeten hebben toen ik met 2 ramsticks heb geprobeerd
- bencmark 3DMARK DEMO geprobeerd zonder succes benchmark cracht ook
tijdens de benchmark had ik taskmaneger opengezet en de eerste keer dat de benchmark crashte stond de cpu op
100% de computer is toen ook gecrached.
als ik toen de benchmark uitvoerde crashte het programma maar niet de computer
besluit: Ik ben ten einde raad en hoop hier een oplossing voor het probleem te vinden.