Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkoost
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-01 15:37
Hallo, mijn echtgenote gaat binnenkort met pensioen en moet haar Samsung S21 inleveren of deze aankopen aan 320,00 euro (is dan bijna 2 jaar oud).
Ik vroeg mij af als er geen beter alternatief is voor deze prijs (of net iets hoger). Als Telenet klant heb ik deze aangevinkt, en ik vroeg mij af welke de betere zou zijn. Je zal zien dan ik er ook de Samsung S21 FE en FE EE (wat is trouwens het verschil ?) heb tussen gezet. In vergelijking met haar huidige S21 zijn hebben deze nieuwe uitvoeringen een andere macrofunctie als ik mijn niet vergis (minder pixels).

Samsung Galaxy S21 FE 128GB (EE) : 299 euro
Samsung Galaxy A35 : 329 euro (of 349 euro met 256 GB)

OnePlus Nord 3 5G : 349 euro of 379 euro met 256 GB

Xiaomi Redmi Note 13 Pro+ : 359 euro (enkel in 512 GB uitvoering).

Eventueel andere (betere) toestellen in dezelfde prijsklasse zijn welkom !.

Bedankt op voorhand voor de suggesties en commentaren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkoost
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-01 15:37
nog vergeten in het lijstje :
Motorola Edge 40 256 GB aan 379 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
EE (Enterprise Eidtion) krijgen iets langer ondersteuning en garantie: https://www.samsung.com/n...obile/enterprise-edition/

De macrofunctie van de genoemde toestellen is niet goed genoeg om van toegevoegde waarde te zijn. Verder zijn de toestellen ook niet beter qua camera's en ook de snelheid is niet hoger. Enkel de batterijduur is beter (behalve de S21 FE) en ze krijgen langer beveiligingsupdates. Het zijn ook allemaal vrij grote en veelal zware toestellen vergeleken met de S21.

De prijs die ze vragen voor de S21 is ook vrij fors want voor minder heb je een prima tweedehands S21 op de vraag en aanbod: product: Samsung Galaxy S21 5G

Het beste alternatief zonder ergens op in te leveren is de Samsung Galaxy S23 al zul je daarvoor een aanzienlijk hoger bedrag moeten bijleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De eerste vraag zou zijn of ze gelukkig is met de telefoon, en waarom (scherm, camera, formaat, apps, draadloos laden, etc.).

De tweede vraag, welke versie van de S21 heeft ze, met 128 gb opslag en 6 gb geheugen, of een grotere hoeveelheid opslag en geheugen. Plus hoeveel van die ruimte gebruikt ze?

De S21 is 3 jaar op de markt en heeft gegarandeerd 5 jaar software support. Dus nu nog 2 jaar. Met 320 Euro betaal je 160 Euro per jaar omgerekend.

Pak je een S24, A55 of A35 zit er nog 7 jaar software support op.
Nu heb je de A35 in je lijstje, maar vergeleken met de S serie lever je wel wat in. De randen zijn dikker waardoor het toestel nog lomper is, de camera mist optische stabilisatie bij foto's, ook is de kwaliteit van de foto's behoorlijk minder, zeker bij minder licht.
Dus daarom ook de vraag wat belangrijk is voor haar. Gaat het om foto's van de kleinkinderen, of wil je op wereldreis, dan is de camera een prio. Of gaat het om het formaat?

Als de S21 nu voldoet en ze wil die houden, kun je ook zeggen, we kijken het aan, en zien wat het gepensioneerde leven met ons doet. Misschien is er nog wat te onderhandelen (of een bruto netto truc met loon, of vrije dagen inzetten), vraag zeker kopie factuur voor eventuele garantie.

Kom je toch uit op een nieuwe telefoon, voeg de A55 toe aan je lijstje, die serie is de best verkopende van Samsung over de jaren door prijs kwaliteit verhouding. Neem haar mee naar de winkel en laat haar ook meebeslissen in de keuze. Als ze zich er goed bij voelt....