Thuis lader slechte contacten ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:40
Heb recent mijn Ioniq bij de dealer gehad omdat de laadkabel van de thuislader niet meer uit de laadpoort kwam.
Ik vermoedde een kapotte charge port actuator.

Dit bleek uiteindelijk ook het geval, maar de dealer gaf aan dat men vond dat de kabel van de thuislader ook te weinig "klemkracht" had en dat de contacten slecht waren. Of ik voor 850 euro een nieuwe thuislader wilde hebben ? 🤣
Anders was er volgens hen een grote kans dat de laadpoort oververhit raakt en de kabel vast zou smelten of erger.

Daarvoor heb ik vriendelijk bedankt voor die prijs. Ik ben niet erg technisch onderlegd, maar hoe erg zou dit nu zijn ?
De auto laad altijd prima op. De kabel en plug voelen nooit warm aan.
Ga ik mee in het verhaal van de dealer en koop ik een nieuwe thuislader ? Of is het gewoon een kwestie van een dealer die probeert je iets aan te smeren ?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:21
Als ik het goed herinner heeft de socket een temperatuursensor dus hij zal niet smelten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 20:43

Croga

The Unreasonable Man

De kabel te weinig klemkracht.... Dat klinkt erg interessant aangezien de kabel helemaal niet klemt; dat doet de poort.

Als de kabel ook maar een klein beetje verkeerd zit begint mijn auto onmiddelijk te klagen. Die auto heeft de sensoren én alle bewegende delen in deze connecie. Als er al iets kapot zou gaan dan is dat dus de schuld van de auto, niet van de kabel.

Zou wat zijn; met al die publieke laadpalen kun je er van uit gaan dat die niet allemaal helemaal in orde zijn. Dan zouden alle autos aan die paal kapot gaan?

Broodje aap.