Evohome HCE80 stuurt de kleppen niet aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Juicelake
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-08-2024
Goedendag!

Gisteren ben ik in de meterkast bezig geweest met het aansluiten van een Enphase zonnepanelen systeem, voorbereiding gedaan zodat ik straks nog maar minimale aanpassingen hoef te doen in de meterkast.

Nu heb ik de hoofdschakelaar voor een tijdje uit gehad waarna ik hem na de werkzaamheden weer heb aangezet.

Sinds dat moment, werkt onze vloerverwarming niet meer.

De HCE80 krijgt wel het signaal binnen dat er een zone verwarmt moet worden(zones branden groen), echter worden de kleppen op de vloerverwarmingsmodule niet aan gestuurd. De ketel verwarmt het CV circuit wel, dus hier zit verder geen probleem zoals het nu lijkt.

Ik heb alle handleidingen er al bij gepakt, maar kom er even niet meer uit.

Iemand enig idee hoe dit zo heeft kunnen gebeuren?

Het is momenteel zo'n 14 graden in huis, daar wordt je niet vrolijk van, en zulke dingen gebeuren natuurlijk altijd in het weekend.

Alvast bedankt,
Pepijn

[ Voor 5% gewijzigd door Juicelake op 21-04-2024 08:42 ]

Alle reacties

• Juicelake
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-08-2024
Zojuist alles opnieuw ingeregeld vanuit een reset.

De HC80 krijgt op elke ingang het signaal binnen dat er verwarmt dient te worden, echter worden de kleppen niet aangestuurd.

De thermostaat knoppen geven 15°C weer terwijl ze staan ingesteld op 21°C.

Ze zijn verbonden met de Evohome en hebben allen 5 streepjes bereik.

Zodra ik een Round Wireless ontkoppel gaat het vlammetje wel opschijnen als ik hem op 21 graden zet, echter stuurt hij dan niks aan. (Niet verbonden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OTVPo6AfNevcTJSYsew3O7xnaNA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zPZZVvCWjjLfULHjbocmV1K2.jpg?f=fotoalbum_large