KPN IPTV storing 20-04-2024

Pagina: 1
Acties:
  • 1.495 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Dat er af en toe storingen zijn; oké. Vervelend, maar niet onoverkomelijk.
Maar die van gisteren is toch wel een heel irritante... :-(

https://forum.kpn.com/kpn...-en-of-zwart-beeld-613053

Vooral het fenomeen dat heel veel oude, al lang gekeken opnames EN verwijderd, weer terug zijn en dat recent opgenomen zaken permanent foetsie zijn. ;w

Op het moment dat de storing opgelost zou moeten zijn; staat er vervolgens bij dat je geen opslagruimte meer hebt (0% beschikbaar). Ja, duhh... als er tientallen oude, al eerder gewiste opnames weer terugstaan. 8)7

Maar zaken die je net had ingepland van de afgelopen dagen/weken en nog bekeken moesten worden, zijn naar de eeuwige bitvelden verbannen.

Hoe zit dit bij de andere IPTV kijkers?
Jullie ervaringen? Want in al die jaren dat we er gebruik van maken heb ik het nog nooit zo desastreus meegemaakt.

En nee, terugkijken kan in heel veel gevallen niet! En/of sommige series laten zich niet terugkijken. Of zoals b.v. bij duitstalige zenders is die optie al helemaal niet beschikbaar. :(

Ook deze tekst:
Als gevolg van de storing zijn recente geplande opnames en bestellingen verloren gegaan. Deze dient u opnieuw in te stellen.
is leuk... NOT. :N
Je kunt geen recent geplande opname, van eergisteravond bijvoorbeeld, opnieuw instellen en alsnog kijken :F ;w

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 21-04-2024 08:45 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:09

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Uhm wist niet dat er een storing was.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bewolktedag
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik heb ook de storing gehad, vond hem relatief lang duren en als ik de klachten zo lees op de diverse fora, lijkt het erop dat er een rollback is gedaan van data. (backup teruggezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
bewolktedag schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:59:
... lijkt het erop dat er een rollback is gedaan van data. (backup teruggezet)
Da's dan wel een hele bijzondere restore met speciale selectieparameters. :+

Want het lijkt me sterk dat er uit de backup b.v. een serie met tig afleveringen weer teruggezet wordt, die oorspronkelijk nooit in z'n geheel ooit (met alle delen beschikbaar) in je overzicht heeft gestaan.
En vanaf een bepaalde datum is het ook niet teruggezet. Want sommigen dingen van 1-2 dagen geleden staan er weer wel tussen, terwijl andere dingen van een recente datum foetsie zijn. En vice-versa. 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Klinkt mij als TV opnames in "de cloud". Wat providers tegenwoordig doen is gewoon op een serverpark al hun tv zenders tegelijk opnemen, net zo lang terug als dat je terug kan kijken bv twee maanden oid. Als jij als klant dan een opname instelt in dat systeem plaatst dat systeem gewoon een vinkje bij zender X van tijdstip Y1 tot tijdstip Y2. Jij ziet dat vervolgens terug bij opnames en dat systeem laat je dat specifieke moment terug kijken.

Als er zoals nu is gebeurd iets fout gaat en er een backup terug gezet wordt worden gewoon de vinkjes van die backup terug gezet, niets meer, niets minder. Theoretisch moet dat bedrijf die vinkjes ook handmatig kunnen aanpassen zodat je gemiste opnames alsnog terug kunt zetten, als hun opnames van die tv zenders door zijn blijven lopen. Iets zegt me dat ze niet de mankracht/tijd hebben om dat voor een paar miljoen klanten te gaan doen met zo'n storing, de centrale opslag van opnames zorgt ervoor dat je er als klant feitelijk geen controle meer over hebt. Mijn ervaring is wel dat dit minder storingen geeft dan een vastgelopen videorecorder of haperende lokale opslag bij elke klant thuis dus ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Andros schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:17:
Klinkt mij als TV opnames in "de cloud".
Dat werkt idd al jaren zo, op die manier.
Niks bijzonders en in principe een stuk minder opslagintensief dan alle data maar her en der dupliceren.
Als er zoals nu is gebeurd iets fout gaat en er een backup terug gezet wordt worden gewoon de vinkjes van die backup terug gezet, niets meer, niets minder.
Dat zou je denken ja; backup van [dd-mm-yyyy] terugzetten en dan zou de situatie van die dag weer terug moeten zijn.
Maar niets is minder waar. En da's nu juist het vreemde! :?
Sommigen dingen uit een ver verleden staan ineens weer terug met b.v. dit-heb-ik-nog-niet-gekeken vlaggetjes, terwijl dat in werkelijkheid nooit het geval geweest is/kan zijn.
Maar zaken van een paar weken geleden zijn allemaal foetsie. En vrijwel alle gemarkeerde nog-op-te-nemen settings zijn weg, maar ook weer niet allemaal?!
Dus de logica hierachter ontgaat me. Het lijkt net alsof er een random-dataset backup is teruggezet. Met daarbovenop nog eens per klant verschillend(?)

En tijdens dat terugzetten van die 'merkwaardige' backup, trad ook nog een ander mechanisme in werking:
Omdat er tegelijkertijd geconstateerd werd dat je meer dan het maximaal aantal opnames had staan, werden alle items boven een bepaalde ouderdom ook nog eens opgeruimd! Dus werd er onterecht heel veel gewist, juist van die items die je nog wat langer wilde laten staan. Kortom fout-op-fout. :-(

Dus tja... 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door ehtweak op 22-04-2024 08:38 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Het kan dus wel! :Y

Opnamedata restoren. Als er maar genoeg ongenoegen door de klanten geuit wordt... (blijkbaar). :|

En zowaar, ik zag vandaag ook al, verloren gewaande opnames, weer terug in de lijst staan. En warempel, het werkt ook nog.

Update 11: 2-05-2024 12:57 uur

Op dit moment zijn we druk bezig met het herstel van de opnames en gaat in stappen. Het verzoek is om vandaag af te wachten.

Update 10: 1-05-2024 13.04 uur

We gaan donderdag(morgen) een update doen waardoor de opnames naar verwachting einde van de dag weer beschikbaar zijn.
We zullen een update plaatsen als het gelukt is.

bron:
https://forum.kpn.com/kpn...-en-of-zwart-beeld-613053

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-02 00:52
Sorry wel een wat ouder onderwerp waar ik post

Ik ben bezig met de overstap Ziggo naar kpn
KPN heeft een aanbieding met een 43 inch tv
Wie heeft er ervaring met KPN internet, tv, wifi Als ik zo lees is er afgelopen maand november heel wat aan storingen
Daarnaast zie ik dat KPN het heeft over een Samsung TV en elders lees ik Philips TV

Graag advies of dit wel een goede keuze is deze overstap van Ziggo naar KPN
Reden was eigenlijk de 43 inch TV daar de oude TV het gaat begeven
Ik heb gekozen voor een 100/100 verbinding glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-02 00:52
Sorry dubbel gepost

[ Voor 94% gewijzigd door Jeroen hofman op 30-11-2024 14:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03
Prima keuze.

Sowieso niet te veel laten leiden door wat je online vindt over storingen van een provider. Als je dat allemaal bij elkaar optelt dan zou niemand in Nederland fatsoenlijk kunnen internetten en tv-kijken ;)

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Jeroen hofman schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 14:13:
Sorry wel een wat ouder onderwerp waar ik post

Ik ben bezig met de overstap Ziggo naar kpn
KPN heeft een aanbieding met een 43 inch tv
Wie heeft er ervaring met KPN internet, tv, wifi Als ik zo lees is er afgelopen maand november heel wat aan storingen
Daarnaast zie ik dat KPN het heeft over een Samsung TV en elders lees ik Philips TV

Graag advies of dit wel een goede keuze is deze overstap van Ziggo naar KPN
Reden was eigenlijk de 43 inch TV daar de oude TV het gaat begeven
Ik heb gekozen voor een 100/100 verbinding glas
Of iets een goede aanbieding is of niet kunnen wij niet voor je bepalen. Ik heb bijvoorbeeld niks aan een extra tv.

Verder kan je ervaringen ook opzoeken in de diverse ervaringen topics. Zie ook: [KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3.

Het kapen en kicken van topics heeft verder niet de voorkeur. Mocht je na het bekijken van het topic nog vragen hebben st, stel dan gerust in dat topic een nieuwe vraag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.