Eerste gaming-pc in 15 jaar na een lange tijd op console. Ik vind het niet erg om nu extra uit te geven om het systeem toekomstbestendig te maken voor nieuwe hardware-releases in de toekomst en om de komende jaren AAA-games op 4K te kunnen spelen - vandaar de reden voor het moederbord, de CPU en de grafische kaart.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal vooral gebruikt worden voor gamen op 4K, enkele online games met vrienden en singleplayer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Momenteel kost het systeem € 2.300,-, maar het zou goed zijn om dit terug te brengen tot € 2.000,- of lager.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur en monitor zijn aanwezig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het systeem zou sterk genoeg moeten zijn om de komende 4-5 jaar AAA te spelen met 60+ fps.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet in een midi-tower zijn met een goede luchtstroom, niets groter. RGB tot een minimum beperkt of helemaal niets.
Ga je overklokken?
Standaard zal prima zijn, maar ik zou in de toekomst misschien een beetje kunnen overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Dit wordt mijn eerste gaming-pc in 15 jaar. Ik zou graag om hulp willen vragen om te zien of we de kosten kunnen terugbrengen tot onder de 2.000, terwijl we een luchtstroomgekoelde behuizing zoals de H6 Flow behouden. Ik heb geen ervaring met AIO's, dus luchtgekoeld lijkt mij logischer. De CPU en grafische kaart lijken na wat onderzoek goede opties te zijn, maar zouden ze kunnen verwisselen als dit tot vergelijkbare resultaten zou leiden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal vooral gebruikt worden voor gamen op 4K, enkele online games met vrienden en singleplayer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Momenteel kost het systeem € 2.300,-, maar het zou goed zijn om dit terug te brengen tot € 2.000,- of lager.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur en monitor zijn aanwezig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het systeem zou sterk genoeg moeten zijn om de komende 4-5 jaar AAA te spelen met 60+ fps.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet in een midi-tower zijn met een goede luchtstroom, niets groter. RGB tot een minimum beperkt of helemaal niets.
Ga je overklokken?
Standaard zal prima zijn, maar ik zou in de toekomst misschien een beetje kunnen overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Dit wordt mijn eerste gaming-pc in 15 jaar. Ik zou graag om hulp willen vragen om te zien of we de kosten kunnen terugbrengen tot onder de 2.000, terwijl we een luchtstroomgekoelde behuizing zoals de H6 Flow behouden. Ik heb geen ervaring met AIO's, dus luchtgekoeld lijkt mij logischer. De CPU en grafische kaart lijken na wat onderzoek goede opties te zijn, maar zouden ze kunnen verwisselen als dit tot vergelijkbare resultaten zou leiden.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Tray | € 360,60 | € 360,60 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI | € 279,90 | € 279,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4080 SUPER GAMING OC 16G | € 1.149,- | € 1.149,- |
1 | Behuizingen | NZXT H6 Flow Zwart | € 116,60 | € 116,60 |
1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 36,90 | € 36,90 |
1 | Ventilators | Arctic P14 PWM PST Value Pack (5 stuks), 140mm | € 34,09 | € 34,09 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 115,90 | € 115,90 |
1 | Voedingen | MSI MPG A850G PCIE5 | € 137,- | € 137,- |
1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 124,90 | € 124,90 |
Totaal | € 2.354,89 |