Deklaag wegbikken Nehobo vloer en vloerverwarming plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fspanjaa
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21-04-2024
Bij ons gaat de 1968 nehobo vloer er uit en komt er een VBI vloer voor op zijn plaats. De aannemer wil liever niet de gang en toilet meenemen, want ingewikkeld en tijdrovend om de trap / muren rondom de WC te stutten ... Daarom wil de aannemer de gang op een ander manier voorzien van droogbouw vloerverwarming (fermacell).

Mijn twijfels:

1) om iets te kunnen plaatsen op de gang vloer moet de deklaag van de nehobo vloer weggehaald worden -- lijkt me voor de constructie niet optimaal

2) is het te doen om de Trap en muren te stutten om de verdieping in zijn geheel te voorzien van een nieuwe vloer?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdpluimers
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13:23
Als er een cementdekvloer op zit kun je daar vloerverwarming in frezen? Nehobo van onderen isoleren.
Nehobo staat wel bekend om problemen met betonrot, dus de staat van vloer wel eerst controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
Mdpluimers schreef op zondag 21 april 2024 @ 00:06:
Als er een cementdekvloer op zit kun je daar vloerverwarming in frezen? Nehobo van onderen isoleren.
Nehobo staat wel bekend om problemen met betonrot, dus de staat van vloer wel eerst controleren.
De dekvloer van nehobo is constructief dus daar zou ik niet zomaar in frezen...

Al vermoed ik dan in een hal de overspanning heel klein is, dus wellicht kan het daar wel. Zou toch even een constructeur raadplegen

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdpluimers
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13:23
Dat is inderdaad wel nodig te laten te controleren, zeker als er muren op staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sealy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:50

sealy

bastards...

Let even op het verschil tussen de druklaag en de dekvloer.

Bij ons een NeHoBo als verdiepingsvloer. Daar zit een druklaag van een paar cm op waar je liefst zoveel mogelijk af blijft. Daarboven zit bij ons weer een dekvloer van een paar cm, waar bijvoorbeeld alle elektra in verwerkt zit.

Met die laatste had de constructeur niet zoveel problemen als we die uit zouden hakken. Hij raadde wel aan om de grote overspanningen te stempelen, omdat de dekvloer wel een beetje bijdraagt aan de sterkte.

Hiermee kunnen we met minimale vloerophoging de vloerverwarming laten instorten. Overigens op advies van de constructeur met vezelversterkte cementdek als extra veiligheidje.

nothing special