Tv - alleen menu’s geven beeld, rest ruis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roland007
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-05-2024
Mijn vraag
...
Hallo,
De ziggo monteur is gisteren de aansluiting in de meterkast wezen vervangen en daarna doet de tv het niet meer. Hij geeft een ruis als beeld, maar wel geluid en de menu’s en ondertiteling van de interne apps zoals prime, youtube doen het wel, maar de content is ruis. Op HDMI poorten alleen ruis. Ook chromecast en nintendo switch geven ruis nu.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWnX4sPa4MVPy0DY2MhkDJ9hBVc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OhbtDd2K1rnsHTbBxavIGSUb.jpg?f=fotoalbum_large

Wie weet wat er aan de hand kan zijn? En wat er misschien nog aan te doen kan zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Lg oled tv met recentste update. Ziggo mini next.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Stroom eraf, alle devices los, hard reset, tv terug naar fabrieksinstellingen, internet wifi los, 3 verschillende hdmi kabels en poorten

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland007
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RH-E9x1fF7wy8ZDi45itahziwCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3aDBnIQmgSkw37JRO8BaolTV.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een foto - dit geeft hij op alle hdmi ingangen . Vorige foto is de interne youtube app in de tv.

Bij de ruis lijkt het scherm telkens in het midden verdeeld in twee soorten links/rechts

[ Voor 8% gewijzigd door Roland007 op 20-04-2024 21:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:24
In een tv zit vaak een losse chip voor de decodering en verwerking van meerdere hdmi poorten. Als deze defect is of op de printplaat storing heeft, krijg je geen goed beeld meer. Terwijl de apps e.d. op de processor nog wel goed werken.

Ik weet niet of er enige relatie is met de ziggo monteur, kan ook toeval zijn.

Je kunt kloppen op de tv en hopen dat het een slechte soldering is. Anders is hij gewoon stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland007
Thx, kloppen nu ook geprobeerd, maar helaas… lijkt inderdaad einde verhaal.
Ik overweeg nog om de software handmatig terug te zetten naar een oudere versie, weet niet of dat zinvol kan zijn…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Zeer vervelende zaak natuurlijk. :-(
Zie ook het topic op Ziggo Community:
Alle HDMI poorten TV geven storing na aanpassing hoofdaansluiting

Wat je nog wel zou kunnen testen is of het beeld bij gebruik van de interne DVB(C) Tuner nog wel correct wordt weergegeven?
Dus de coax aansluiting gebruiken en het basispakket zonder smartcard freq ID 4444 in stellen.
Ziggo: Frequentie Netwerk-ID Instellen Zonder Mediabox of Smartcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland007
Thx, maar ik kan de coax niet meer aansluiten omdat dit niet kan met de mini next decoder. De vorige decoder ging dat wel mee, maar die doet het niet meer sinds de mini bij de overstap is geactiveerd en die moet ik nog terugsturen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Roland007 schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:14:
Thx, maar ik kan de coax niet meer aansluiten omdat dit niet kan met de mini next decoder. De vorige decoder ging dat wel mee, maar die doet het niet meer sinds de mini bij de overstap is geactiveerd en die moet ik nog terugsturen…
Beetje onduidelijk zo.
Maar ik bedoel dus de ingebouwde DVB-C ontvanger van de TV zelf.
Dus zonder kastje/decoder/smartcard te gebruiken.
Maar als je dus helemaal geen coax kabel/aansluiting meer hebt om tijdelijk te testen gaat dat niet direct natuurlijk.
Misschien via de monteur als hij komt kijken?

Niet dat het een oplossing zal geven maar meer als extra test/diagnose om na te gaan wat er nog wel/niet werkt van de TV.
Ook omdat de interne TV apps precies dezelfe storing (HDMI "ruis") geven zal het probleem wel dieper zitten dan alleen de HDMI inputs.

[ Voor 8% gewijzigd door The_Doman op 22-04-2024 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:24
Even dubbelchecken. De tv doet dit ook als je alleen een laptop o.i.d. aangesloten hebt?

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 22-04-2024 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roland007
@The_Doman
Dank vd tip. Ik had de coax nog wel liggen vd vorige aansluiting dus heb het rechtstreeks in de tv kunnen testen. Installatie ging prima maar hetzelfde euvel, wel geluid en zendernummer bovenin, maar zelfde ruis/storing in het beeld…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland007
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/teJz_7trAtW7bI8llBo1xUc5w2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UO76URlXzDa9GUQCkWQ228QF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Roland007 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:09:
@The_Doman
Dank vd tip. Ik had de coax nog wel liggen vd vorige aansluiting dus heb het rechtstreeks in de tv kunnen testen. Installatie ging prima maar hetzelfde euvel, wel geluid en zendernummer bovenin, maar zelfde ruis/storing in het beeld…
Ja, dat was ook wel te verwachten natuurlijk met de andere symptomen.

Maar ik heb nog even gezocht naar die typische fout en dan kom je wel enkele precies overeenkomende problemen tegen.

Google: LG all inputs scrambled picture:

AV forums: LG55EF950V Everything from HDMI and even free view is scrambled.
Reddit: LG 55ef950v-ZA OLED TV image displaying a scrambled image with any video signal?
Ifixit: LG TV (43UF770V) video playback problem
Badcaps: LG 43UF680V scrambled video
Pagina: 1