Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChriBerg
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15-04 11:39
Mijn vraag
Ik heb een Hombli Doorbell 2 aangeschaft die is aangesloten op 8 V ~ trafo en bestaande deurgong (Honeywell). Na het aansluiten gaat na enige tijd achter elkaar door de gong af en niet de Doorbell.
Na het bypassen van de draad naar de buitenbel werkt de Doorbell naar behoren. De draad naar de voordeur kruist echter meerdere 230 V leidingen in de meterkast. Is er iemand bekend met interferentie tussen de 230 V en de 8 V bekabeling, het lijkt erop dat dit wellicht de oorzaak is. Vraag is nu, kan ik dmv een afgeschermde kabel naar de buitenbel dit voorkomen of moet ik andere maatregelen nemen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-09 22:49

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Op zich mag je laag spanning niet met 230V combineren in dezelfde buis. Er zal geen koppeling tussen de draden zijn waar je last van krijgt.
Ik lees dat deze bel veel meer spanning nodig heeft, check dat eens. Als je bestaande gong af en toe aangaat terwijl er niet aangebeld wordt, dan loopt er teveel stroom wat weer kan komen doordat de spanning te laag is. Maar lees vooral de gebruiksaanwijzing.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ChriBerg schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 21:27:
Mijn vraag
Ik heb een Hombli Doorbell 2 aangeschaft die is aangesloten op 8 V ~ trafo en bestaande deurgong (Honeywell).
De Hombli Smart Doorbell 2 werken met deurbel transformator draden die tussen de 16V en 24V leveren.
Vervang je travo

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-10 13:20
Van de website van Hombli:
De Hombli Smart Doorbell 2 werken met deurbel transformator draden die tussen de 16V en 24V leveren.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChriBerg
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15-04 11:39
Nadat ik een nieuwe Trafo in de zekeringkast geplaatst heb (12V wissel, maximum voor de bel), stopte het getingel van de bel. Dus waarschijnlijk geen interferentie.

Bedankt voor de feedbacks.