P4 1.7 ghz S478 overklokken tot hoe ver ?

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:07

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ten eerste wil ik graag tips en ervaringen van andere mensen horen. Graag geen meningen ( P4 zuigt waarom overklokken etc )

Ik heb onlangs een Pentium 4 1.7 ghz gekocht ( socket s478 ) type sl59x met een Asus p4b ( 512 meg 133 ram ). Ik wil deze gaan overklokken. Op 114 mhz bus ( met welk voltage dan ook ) hangt het hele systeem.
Op een bus van 113 met 1.8v boot die keurig in Windows en doorloopt die vlekkeloos alle benchmarks.
Ik had mij laten vertellen dat deze cpu makkelijk over de 2 ghz heen getrokken kon worden. Dus heeft er iemand tips of adviezen of ervaring met deze cpu ? Welke bus/volt/instellingen heb jij hem dan draaien ?

Bedankt

http://www.xbmcfreak.nl/

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:25

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Update eerst je sign. zodat we kunnen zien wat voor spullen je nog meer heb.

Helaas heb ik geen P4, maar het zou bijv. kunnen dat ie te warm wordt, je pci bus te hoog staat, of je agp het niet trekt. Kijk eens voor hoeveel mhz je die oc-ed en of dat een probleem zou kunnen zijn.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:55

Epsilon

een p4 is moeilijk over te clocken
en er is weinig ervaring

gewoon ff proberen zou ik zeggen,als hij niet meer stabiel is, dan moet je hem terug zetten

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

verhoog het voltage, en kijk hoe ver je komt. Is ie niet stabiel moet je dus stoppen bij de laatste stabiele waarde.
Wil je toch nog verder komen, zul je je koeling moeten verbeteren.

Geen inspiratie

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Rest van mijn System:

Geforce2 GTS AGP Asus v7700 32 meg
Adaptec 2940 U2W
3Com Etherlink XL 100mbit kaartje
Soundblaster 5.1 OEM
40 gb Ibm Ata100
512 133mhz mem ( draait stabiel op cl2-2-2 op mijn oude bord )

Hiervoor had ik een Pentium 700@933 er in zitten op een 133Mhz bus. Lijkt me dat het hoge bussen deze kaarten geen problemen mogen geven

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 18:50 schreef martijn12345 het volgende:
verhoog het voltage, en kijk hoe ver je komt. Is ie niet stabiel moet je dus stoppen bij de laatste stabiele waarde.
Wil je toch nog verder komen, zul je je koeling moeten verbeteren.
Koeling is meestal alleen het probleem als die na een tijdje hangt. Er zit een vette Coolermaster op. die nauwlijks warm wordt als ik hem vast pak.

Vraag me alleen af als ik hem op een 112 mhz bus zet waar mijn mem dan op draait. Draait dit ook op 112 of draait dit op dit bordje 100 <-> 133 dus 112 <-> 143 mhz ofzo

Thanks

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Je 133mhz bus op je oude board was niet hetzelfde als nu op 114mhz.
Bij 133mhz krijgt je pci/agp een andere devidor. PCI loopt dan nog steeds op 33mhz en agp op 66mhz.
Bij 100mhz fsb is dit ook het geval. Als je nu dus op 114mhz gaat clocken dan loopt je pci slot al op 38mhz en agp op 76mhz. Je agp kaart zal daar niet zo heel veel problemen mee hebben, maar je hebt een adaptec erin en die vinden dit vaak al niet al te leuk. Het kan ook best een andere kaart zijn die deze pci speed niet leuk vinden.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Scsi kaarten doen snel moeilijk met overklokken, Haal die er eens uit en probeer dan eens hoever ie komt.

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Ik ga die SCSI kaart er ff uittrekken.. I'll let you know :)

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
SCSI kaart hielp niet. Daar ligt het dus niet aan. Wat ik me wel afvroeg. Als ik hem op bv. 1.85 volt zet en ik kijk daarna bij hardware monitor blijft die op 1.74/1.75 volt staan.. Zou het daar aan kunnen liggen ?

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 09 september 2001 19:21 schreef Erhnam het volgende:
SCSI kaart hielp niet. Daar ligt het dus niet aan. Wat ik me wel afvroeg. Als ik hem op 1.85 volt zet en ik kijk daarna bij hardware monitor blijft die op 1.74/1.75 volt staan.. Zou het daar aan kunnen liggen ?
Dan zou je voeding te krap of niet goed kunnen zijn. Of die hw monitor spoort weer es niet ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Zit net een nieuwe 300W voeding in ;)

Die hardware monitoring is dat een bug in bv bios die later eventueel verholpen kan worden of zal ik het bord omruilen ?

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 09 september 2001 19:24 schreef Erhnam het volgende:
Zit net een nieuwe 300W voeding in ;)

Die hardware monitoring is dat een bug in bv bios die later eventueel verholpen kan worden of zal ik het bord omruilen ?
Nah, tis meer dat die hw monitors niet echt mega zijn en er wel es naast zitten. Maar het feit blijft dat je mobo ook gewoon niet het goede voltage geeft... Beetje vervelend, maar het is altijd klooien voor je weet waar het aan ligt. Helemaal als je tot de conclusie komt dat het uiteindelijk toch je proc is.

Verwijderd

andere niet essentiele kaarten er ook uitgehaald?

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Ja alles geprobeerd.. Net ff een 3dmark gedraaid. Score viel me heel erg tegen. Niet eens zoveel sneller dan mijn oude config met p3-933

Verwijderd

Een p4 1.7 ghz is ongeveer even snel als een p3 1 ghz heb ik begrepen, dus daarom zal het niet veel uitmaken. En wat overclocken betreft, lees de faq en probeer het. Je kunt niet zeggen hoe snel die wil. Dat is voor iedereen weer anders.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op zondag 09 september 2001 21:45 schreef Erhnam het volgende:
Ja alles geprobeerd.. Net ff een 3dmark gedraaid. Score viel me heel erg tegen. Niet eens zoveel sneller dan mijn oude config met p3-933
Whoehaha ow sorry ik mocht niet lachen :P

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 21:45 schreef Erhnam het volgende:
Je grafische kaart is de beperkende factor niet je proc. Draai maar eens in 640x480 dan is je p4 veeeeel sneller dan je p3.

Even op de andere reacties: een p3 1000 is ongeveer even snel als een p4 1.4 het hangt af waarmee.

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Op zondag 09 september 2001 22:00 schreef newby het volgende:
Een p4 1.7 ghz is ongeveer even snel als een p3 1 ghz heb ik begrepen, dus daarom zal het niet veel uitmaken. En wat overclocken betreft, lees de faq en probeer het. Je kunt niet zeggen hoe snel die wil. Dat is voor iedereen weer anders.
Je moet een p4 1.8 ongeveer gelijk stellen aan een 1.4tb.
Pagina: 1