Nieuwe TV met ambilight, of ander merk met hue play/syncbox?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeltaBlast
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2024
Hoi,

Mijn TV is stuk (kinderen, zucht). Ik heb altijd philips gehad want ambilight is fantastisch en ik kan echt niet zonder. Maar ik heb daarbij ook hue strips aangesloten en ik begreep dat dat nu niet meer kan zonder syncbox. En de topmodellen hebben ook geen vierzijdig ambilight??
Ik heb heel veel philips in huis maar alles lijkt steeds slechter te worden...

Anyway, ik hoor veel dat philips achterloopt op de concurrentie qua kwaliteit. Als ik mijn extra hue lampen toch moet aansluiten via de sync box, is het dan slimmer om een ander merk TV te kopen en daar dan lightstrips op te plakken die dan ook werken met de sync box? Geeft dat een beetje hetzelfde effect? (ik heb momenteel een 65" aan de muur hangen)

En zo ja, welk merk zouden jullie dan aanraden? (het liefst met goedwerkende androidtv, op dit moment draait alles vanaf de nVidia Shield maar die begint wat ouder te worden)

Of toch voor een ouder model gaan dat nog wel ambilight+hue heeft (welke dan? 65"+)?

Graag advies!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16:57
Ik dacht hier op Tweakers ergens gelezen te hebben dat TP Vision ook bij de oudere series Ambilight TV's de Ambilight+Hue integratie heeft gedeactiveerd dmv een software update. Wellicht verstandig om dat eerst uit te zoeken mocht je echt voor een vorig model willen gaan.
Met de sync box heb ik geen ervaring dus kan ik je verder niet mee helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hou-m-nat
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-04 13:29
Ik moest direct hier aan denken: nieuws: Signify brengt Philips Hue Sync-app voor Samsung-tv's uit voor 130 euro

Zelf heb ik geen ervaring met Ambilight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeltaBlast
Ja ik ben me ondertussen al aan het orienteren op Samsung TV's... Mocht iemand ervaring hebben met de Sync App en een gradient light strip: ik hoor graag of het goed werkt en er uit ziet enzo (vs ambilight).

Het is toch belachelijk dat ik een Samsung TV moet gaan komen om m'n oude Philips te kunnen evenaren?
Als downside is het wel weer jammer dat Samsung geen Android TV heeft. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 11:37
Wellicht toch maar een Nieuwe philips met ambilight kopen en dan evt. later een sync box erbij?

Ik heb hetzelfde probleem met de tv van onze zoon, deze, (Philipos 58PUS7304), gaat in de verkoop en daar komt toch weer een philips voor terug (OLED 42 inch) en dan zal er op een later tijdstip een sync box worden aangeschaft om de rest van zijn HUE lampen aan te sturen.

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@DeltaBlast Aankoopadvies doen we in BGK; je topic is bij deze daarheen verplaatst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeltaBlast
charleychui schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:05:
Wellicht toch maar een Nieuwe philips met ambilight kopen en dan evt. later een sync box erbij?

Ik heb hetzelfde probleem met de tv van onze zoon, deze, (Philipos 58PUS7304), gaat in de verkoop en daar komt toch weer een philips voor terug (OLED 42 inch) en dan zal er op een later tijdstip een sync box worden aangeschaft om de rest van zijn HUE lampen aan te sturen.
Nou ja het probleem is dan dus dat het nooit zal werken voor interne signalen en tegenwoordig is de interne AndroidTV beter dan die van m'n shield.
S1NN3D schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:07:
@DeltaBlast Aankoopadvies doen we in BGK; je topic is bij deze daarheen verplaatst. ;)
Heeft helaas niet geholpen :'(

Ik ben ondertussen toch wel heel erg aan t kijken naar Samsung + Hue Sync app, heeft iemand daar ervaring mee? Met hoe dat eruit ziet tov ingebouwd ambilight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-05 15:42
DeltaBlast schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:11:
[...]

Nou ja het probleem is dan dus dat het nooit zal werken voor interne signalen en tegenwoordig is de interne AndroidTV beter dan die van m'n shield.

[...]

Heeft helaas niet geholpen :'(

Ik ben ondertussen toch wel heel erg aan t kijken naar Samsung + Hue Sync app, heeft iemand daar ervaring mee? Met hoe dat eruit ziet tov ingebouwd ambilight?
Ik denk niet dat veel mensen dit gebruiken, gegeven de kosten. Op YT is wel eea te vinden hoe dat werkt. Hier een item van bright.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
charleychui schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:05:

Let dan wel op de versie van de sync box. Er komt een 8K versie aan die HDMI 2.1 ondersteunt. Kan nog wel eens relevant zijn voor de consolegamers onder ons.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeltaBlast
Hulleman schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:19:
[...]

Let dan wel op de versie van de sync box. Er komt een 8K versie aan die HDMI 2.1 ondersteunt. Kan nog wel eens relevant zijn voor de consolegamers onder ons.
Is daar al iets over bekend (releasedate bijv)? Ik zie nog helemaal niks concreets op Google maar misschien kijk ik verkeerd 🤷‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
DeltaBlast schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:43:
[...]

Is daar al iets over bekend (releasedate bijv)? Ik zie nog helemaal niks concreets op Google maar misschien kijk ik verkeerd 🤷‍♂️
Lijkt alleen te zijn onthuld, zonder hele duidelijke releasedate.

[ Voor 17% gewijzigd door Hulleman op 29-04-2024 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:40

MsG

Forumzwerver

Mocht je van avontuur en zelfbouw houden, dan biedt het volgende topic wellicht nog inspiratie:

DIY Ambilight howto?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeltaBlast
Voor zover ik kan vinden is de consensus dat dit een photoshop is if anything, er is niks van Philips/Signify zelf te vinden :(
MsG schreef op maandag 29 april 2024 @ 08:37:
Mocht je van avontuur en zelfbouw houden, dan biedt het volgende topic wellicht nog inspiratie:

DIY Ambilight howto?
Tsja maar dan zit je dus sowieso met een extra kastje ala syncbox. Geld is niet het probleem, features wel. Thanks though :)
Pagina: 1