Mijn situatie is:
Ik heb een beetje geprobeerd soep te maken van alle informatie online, maar ik kan niet constateren wat ik nodig heb om de LAN kabel naar mijn kantoor op top snelheid te laten draaien en tegelijkertijd die 80Mbps cap te voorkomen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik hoor graag jullie gedachten.
- Ik heb glasvezel 1GB internet van KPN en doordat mijn huis drie lagen kent heb ik het TP-Link Deco X50 AX3000 systeem aangeschaft, 3 stations.
- In eerste instantie leek alles goed geconfigureerd: KPN modem uit, verbonden met het station in de hal, de main devo en beiden aan. Vervolgens de wifi van de KPN modem uitgeschakeld. Van deze TP-Link loopt dan een 20 meter lange CAT6a kabel naar het woonkamer station en een 30 meter lange CAT6a kabel naar de zolder overloop. Alles ingesteld volgens de app. (Ja, CAT6a is overkill, maar ik kan deze kabels niet vervangen dus heb ze zo future proef gemaakt als het kon)
- In de woonkamer haal ik gemiddeld 400 Mbps in diens omgeving en ondervinden daar geen problemen. Vanuit deze deco lopen er tevens 2 lan kabels naar: de tv en de KPN tv box.
- Op zolder en de slaapkamers haalde ik +/- 250 Mbps. Van dit overloop station loopt een CAT6a kabel naar mijn kantoor voor de laptop daar. Maar het overloop station schiet vaak ineens in een 80 Mbps cap, dit is het probleem. Zowel via wi-fi als lan kabel.
- In eerste instantie verhielp een netwerk reboot het probleem, maar dat werkt nu ook niet meer. En het lijkt mij ook niet de bedoeling voor zo een geavanceerd systeem.
Ik heb een beetje geprobeerd soep te maken van alle informatie online, maar ik kan niet constateren wat ik nodig heb om de LAN kabel naar mijn kantoor op top snelheid te laten draaien en tegelijkertijd die 80Mbps cap te voorkomen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Ik heb de kabel al getest, die zijn allemaal goed en werken prima.
- Ik heb het systeem meerdere keren gereboot.
- Kabels in de main deco omgewisseld, verhielp het voor een dag..
- Ik heb de deco wifi scan gedaan, maar overigens gaat via de kabel naar de laptop ook maar 80 Mbps.
Ik hoor graag jullie gedachten.
[ Voor 11% gewijzigd door BeJacked op 20-04-2024 22:25 ]