Afwerking van betonvloer in de schuur.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1973
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:17

Andre1973

2030 Wp op Z & 2040 Wp SF ZW

Topicstarter
Ik heb een stuk aan mijn huidige schuur laten bouwen, gewoon enkel steens en met een gestorte betonvloer.
Net na het storten is een van onze katten er lekker doorheen gaan lopen waar we te laat achter kwamen.
Er staan dus 50+ pootafdrukken in.

Nu wil ik de bobbels er uit slijpen en daarna er een dichte laag overheen aanbrengen. Liefst dat metteen hecht aan vers beton en een stevige dichte laag vormt die wat kan hebben.

Al s ik zoek op beton coating dan kom ik alleen maar op een soort verf uit, of iets waarvan ik 1 liter per 8 m2 ofzo nodig heb.

Ik kom ook op egaline etc.maar dat moet je weer afwerken. en een gietvloer is weer heel kwetsbaar.

Maar volgens mij bestaat er ook wat dat 2 componenten is en dat je met een trekker over de vloer trekt en dan klaar. het gaat maar om 12 m2, dus als dit een wat duurdere oplossing is per m2 dan is dat niet zo'n punt.

ZZP'er in de solar (werkvoorbereiding / voorman / plaatsen) sinds 2009 fulltime met PV bezig. Met houtkachel en warmtepomp gasvrij!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:41
Een epoxy gietvloer heb ik, dat is echt niet kwetsbaar te noemen: https://polyestershoppen.nl/vloersystemen
Zelf had ik eerst met zijdeglans afwerking, dat was spiegelglad. Daarna een nieuwe laag met zand aangebracht. Er is ook gewoon een 'stroeve' variant.

[ Voor 0% gewijzigd door Piemol op 20-04-2024 18:46 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1973
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:17

Andre1973

2030 Wp op Z & 2040 Wp SF ZW

Topicstarter
Ik ga daar even kijken, dank!
Welke van hun zou je aanbevelen voor in een schuur, komt geen auto in, maar stellingen, maar mag wel stevig zijn, maar niet spekglad als je daar met natte schoenen ofzo op komt

ZZP'er in de solar (werkvoorbereiding / voorman / plaatsen) sinds 2009 fulltime met PV bezig. Met houtkachel en warmtepomp gasvrij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:41
Sorry, daar kan ik geen advies over geven. Alleen dat de zijdeglans variant spekglad is en ongeschikt om zonder zand te gebruiken als klusvloer. Met zand er in kun je niet dweilen of je gemorste vloeistoffen opvegen.